آغاز واکسیناسیون سربازان تا پایان هفته

رئیسی گفت: واکسیناسیون سربازان و کادر پادگان‌ها از این هفته با تزریق ۱۵۰ هزار دوز واکسن شروع می‌شود.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی در دیدار مشترک فرماندهان ارتش با وزیر و معاونین وزارت بهداشت، اظهار کرد: تفاهم نامه ای هفته گذشته با نیروهای مسلح امضا کردیم که بر اساس آن واکسیناسیون سربازان و کادر پادگان ها را انجام دهیم و واکسیناسیون از این هفته با تزریق واکسن ۱۵۰ هزار دوز شروع می شود البته از هفته های آینده محدودیتی در واکسیناسیون سربازان نداریم.

وزیر بهداشت دستور واکسیناسیون ساکنین بالاتر از ۱۸ سال در روستاها را صادر کرده اما بسیاری از روستاها در برخی استانها در مناطق صعب العبور هستند و برای واکسیناسیون آنها و عشایر بالای ۱۸ سال به کمک سایر دستگاه ها از جمله ارتش نیاز داریم.

وی افزود: واکسیناسیون یک مگاپروژه ملی است که فقط بر عهده وزارت بهداشت نیست البته در حال حاضر برنامه واکسیناسیون کشوری به عنوان یک وظیفه ذاتی در سایر واکسن ها به جز کرونا به طور مداوم و مرتب در حال انجام است اما زمانی که یک پاندمی و مگاپروژه واکسیناسیون کرونا مطرح می شود، همه دستگاه ها باید کمک کنند که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: یکی از نقاط ضعف ما، عدم وجود قرنطینه مناسب در مرزهاست. باید فضای مناسبی را برای این کار اختصاص دهیم که البته مختص به کرونا نیز نیست، در فرودگاه ها، هم این کار انجام می شود اما در مرزهای زمینی، قرنطینه مناسبی نداریم که لازم است برنامه ای با همکاری چند دستگاه برای استقرار قرنطینه مناسب در مرزها اجرا شود چون مرتب در زمینه ورود ویروس از خارج از کشور در معرض خطر هستیم.

معاون وزیر بهداشت یادآوری کرد: حضور ارتش و نیروهای مسلح از نخستین روزهای کرونا در کشور، برای ما قوت قلب ایجاد کرد. ذارتش علاوه بر مرزبانی در کشور در برنامه های مشترک با وزارت بهداشت مرزبانی سلامت را نیز انجام می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس