کد خبر 1271948
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
واکسن برکت

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: حدود پنج میلیون و ٢٠٠ هزار دز واکسن کوو ایران برکت تحویل وزارت بهداشت شده است.

به گزارش مشرق، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در واکنش به مصاحبه منتشر شده یکی از نمایندگان پیشین مجلس مبنی بر پیش فروش واکسن برکت تاکید کرد: باز هم دروغی دیگر در رابطه با واکسن برکت.

علی تاجرنیا از فعالان سیاسی میگوید: «گویا برکت واکسن خود را پیش‌ فروش کرده بود. به نظر می‌رسد دلیل تمایل‌نداشتن برای خرید واکسن از خارجی‌ها این بود که برکت در ازای هر دُز واکسن، ۲۰۰ هزار تومان گرفته بود که اگر بخواهیم برای ۱۲۰ میلیون واکسن حساب کنیم، برکت از صندوق دولت عددی بالای یک میلیارد دلار از محل اعتبارات دولتی گرفت».

حجت نیکی ملکی در حساب کاربری خود در تویتر نوشت: این ادعا کاملا کذب است و هیچ پیش فروشی انجام نشده است.

وی همچنین به روند تولید واکسن کرونا اشاره و اعلام کرد که تا الان در مجموع حدود ده میلیون دز واکسن کووایران برکت تولید شده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: حدود پنج میلیون و ٢٠٠ هزار دز واکسن کوو ایران برکت تحویل وزارت بهداشت شده است.

نیکی ملکی افزود: مابقی واکسن هم پس از طی مراحل کنترل کیفیت تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" پنجم اردیبهشت در هتل ارم تهران آغاز و طی آن این واکسن به سه داوطلب، دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی، حسینعلی شهریاری نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و محمدعلی امیرزرگر ایمونولوژیست و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران تزریق شد.

فاز سوم مطالعه بالینی روی جمعیت ۲۰ هزار نفری در ۶ شهر انجام شد. واکسن برکت هم اکنون یکی از واکسن های مورد استفاده در واکسیناسیون مردم ایران است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    17 3
    خدابرکت بده به برکت!
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 5
    متاسفانه این تبلیغات جواب داده!
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 4
    یواش یواش که تاییدات کامل شد شایعه خواهد شد که صادر میشود به لبنان و سوریه و ... بیچاره اونهایی اند که این خط مخالفت را تا آخر هیچ وقت نتوانستند و نمی توانند پیگیری کنند
  • ابوالفضل IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 3
    این واکسن برکت از طرف بهداشت جهانی هم تایید شده ایا؟
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 4
    یک سوزن به خود بزن بعد یک جوالدوز به دیگری. مدیران ستاد با بیان اینکه چند ده میلیون تا آخر تیر واکسن برکت تحویل می دهند هم ما مردم ساده را در حمایت از تولید داخل جوگیر کردند هم مسیر تصمیم گیری مسوولان را تغییر دادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس