کد خبر 1272091
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
سرقت

رئیس پلیس تهران از زمین‌گیر شدن سارقان مسلح در دو عملیات جداگانه پلیس و کشف دو قبضه سلاح جنگی از آنها خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه توسط سارقان شرور در تهران، طرح برخورد با سارقان مسلح به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه تیم‌های گشت ضربت خودرویی و موتوری در نقاط مختلف شهر مستقر هستند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه پلیسی به سرعت واکنش لازم را انجام دهند، عنوان کرد: در این رابطه عوامل گشت کلانتری ۱۲۴ قلهک در پی مشکوک شدن به سرنشینان یک دستگاه موتور سیکلت با پلاک مخدوش، برای بررسی موضوع وارد عمل شده که این افراد به محض مشاهده مأموران با سرعت و در خلاف جهت حرکت خودروها اقدام به فرار کردند.

وی تصریح کرد: مجرمان مسلح به سمت مأموران تیراندازی کرده که در ادامه مأموران لاستیک موتورسیکلت مجرمان را هدف قرار داده و  سارقان را متوقف و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی سوابق این مجرمان مشخص شد که یکی از آنها دارای ۲۴ فقره سابقه از جمله سابقه سرقت و شرارت بوده و همدست وی نیز دارای سوابق متعدد است.

رحیمی با تشریح پرونده دیگر در برخورد با سارقان مسلح، گفت: در اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان کیف‌قاپ و سارقان منزل، عوامل ضربت کلانتری ۱۶۳ ولنجک، فردی را تحت نظر قرار دادند که با ماسک در حال زاغ‌زنی مراجعین یکی از اماکن تجاری بود، همدست این فرد نیز با موتور سیکلت روشن و پلاک مخدوش، در کنار او انتظار می‌کشید. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه، متهمان با مشاهده مأموران به سرعت از محل متواری شدند، متذکر شد: متهمان با سرعت عمل و پیگیری‌های مجدانه مأموران کلانتری ولنجک پس از دقایقی تعقیب و گریز  متوقف و دستگیر شدند که در بررسی‌های انجام شده از متهمان، یک قبضه سلاح کمری کشف شد. 

وی با بیان اینکه در این عملیات یکی از سارقین مسلح، از ناحیه پا هدف گلوله پلیس قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این سارقان نیز دارای سوابق متعدد سرقت و شرارت هستند.

وی یادآور شد: طرح برخورد با جرائم خشن به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری‌ها و گشتهای یگان امداد قرار دارد و هرگز اجازه نخواهیم داد که سارقان با آسودگی خاطر مرتکب اعمال مجرمانه شوند. 

این مقام انتظامی با قدردانی از دستگاه قضا در برخورد مقتدرانه با مجرمان جرائم خشن، عنوان کرد: به طور حتم صدور احکام بازدارنده می‌تواند تأثیر بسزایی در تنبیه مجرمان و خلافکاران داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    7 0
    عیلرغم دستگیری های متعدد اشرار و سارقان متاسفانه بازهم تکرار شده و امنیت مردم بخاطر افتاده است اگر حکم شرعی حدود در مورد سارقان و اشرار اجرا شود شاید امنیت ایجاد شود اشرار و سارقان امنیت شهرها را بخاطر انداخته و حتی به مأموران هم رحم نمی کنند حکم سارقان مسلح محاربه و اعدام است
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      احسنت ..... حکم اعدام برای شرور و دزد مسلح اگر نباشد ناامنی اجتماعی روزبروز بیشتر میشود آقا ما برای زندگی کردن در شهر باید امنیت داشته باشیم
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    واقعا چه مسخره بازی تو این مملکت وقتی زندان رو برای این بیشرفها هتل می کنید اونهم با خیال راحت به خلافهاش ادامه میده.
  • ايراني با غیرت IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    این بگیر و ببند درمان این درد چرکین نیست حکم شرعی چاره ساز است قطع انگشت اشاره هر دو دست برای اولین بار ارتکاب به جرم و جنایت دومین بار انگشت شصت هردو دست بار سوم از مچ دست بریده شود. به خدا کار ساز است بدون دست کاری نمی شود کرد یه چیزی برای خوردن دولت بدهت تا زنده باشن برای عبرت گرفتن بقيه این حکم شرع مقدس اسلام است تا اجرا نشود آش همان کاسه همان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس