کد خبر 1272198
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
علی لاریجانی محسن هاشمی

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، از نزدیکان علی لاریجانی به ضرس قاطع می‌گوید که تحت هیچ‌ شرایطی لاریجانی نه حزبی تأسیس می‌کند و نه با روحانی و ناطق نوری همراه می‌شود.

به گزارش مشرق، یک روز پس از ادعای جهانبخش خانجانی در تشکیل اتاق فکر مشترک میان روحانی؛ علی لاریجانی؛ ناطق نوری و لیدر اصلاحات(خاتمی) نگذشته بود که یک سیاست مدار نزدیک به لاریجانی پیمان برادری میان این ۴ نفر را تکذیب کرده و اعلام کرد لاریجانی به دنبال حزب زدن و همکاری با سران اصلاحات نیست.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا به روزنامه شرق می گوید:من به شما واضح می‌گویم که آقای لاریجانی حزبی تشکیل نمی‌دهد. طرفداران او می‌خواهند همیشه وجهه‌ای فراجناحی از او ببینند و خود آقای لاریجانی هم تمایل دارد چنین چهره‌ای داشته باشد. طرفداران آقایان ناطق و روحانی بخشی از طرفداران لاریجانی هستند و اگر قرار باشد چنین ائتلافی به وجود آید، حتما حامیان آقای لاریجانی محدود می‌شوند. او در لایه‌های مختلف اجتماعی طرفدار دارد و چون فراجناحی است، حتما در هیچ ائتلاف یا حزبی تعریف نمی‌شود. اکنون هم در ملاقات‌های متعدد دیده می‌شود که ملاقات‌کنندگان متشکل از طیف‌های گسترده‌ای از مردم هستند.

او همچنین درباره اینکه آیا لاریجانی تمایل دارد همچنان در حاشیه باشد و به نوعی سیاست را غیررسمی دنبال کند یا باز هم در عالم سیاست رسمی دیده خواهد شد، بیان کرد: «آقای لاریجانی وقتی از جایی عبور کند دیگر به آن برنمی‌گردد. تمام سیاست‌مداران معقول دنیا هم همین‌طور هستند. آقای لاریجانی از ریاست‌ مجلس عبور کرده، بعید است دوباره به همان‌جا بازگردد.

اخیراً علی لاریجانی در گفتگو با مجله «آگاهی نو» نزدیک به حزب کارگزاران گفته است که می‌خواهد برای خودش حزب بزند؛ لاریجانی گفته است: باید نظرات مطرح شود تا نقد کنند. چون حزبی که فقط برای قدرت باشد، دچار انشعاب می‌شود و نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. لاریجانی افزوده است که حزب نیازمند پیوند ایدئولوژیک و فکری است که باید پایه‌های آن را بپذیرند، وگرنه تخریب می‌شود. در غیر این صورت مثل خیلی از احزاب ما تبدیل به دورهمی می‌شود. باید افراد سیاسی که دورهم جمع می‌شوند، بگویند ما این اندیشه سیاسی را داریم.

 لاریجانی در چاه لیدر اصلاحات نمی‌افتد!

برخی از آگاهان سیاسی معتقدند که لاریجانی مدت‌هاست که از خطوط اصلی جریانی و فکری خود جداشده و به سمت اصلاح‌طلبان چرخیده است؛ اما سطحی از محافظه کاری ذاتی در او باعث شده است تا نتواند به تصمیمی دقیق در همکاری تشکیلاتی با چپ ها برسد. از سویی علی لاریجانی تمایل ندارد با کارت اصلاح طلبان قمار کرده و آینده سیاسی خود را با چالش روبرو کند؛ از این رو دوری و دوستی را به ارتباط تشکیلاتی و هم خونی با آن ها ترجیح می دهد. به عبارت خیلی ساده؛ رئیس سابق مجلس نمی خواهد در چاهی که افراطی هایی چون خاتمی برای او کنده اند بیفتد!
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 1
    لاریجانی خودش
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    لطفا به خانواده خود خدمت کنند . یک بار ملت بزرگ ایران را با عملیات فریب و شعبده بازی 20 دقیقه ای برجام ... به ذلت کشانده اند .
  • DE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    لاریجانی در چاه لیدر اصلاحات نمی‌افتد!... تحت هیچ‌ شرایطی لاریجانی نه حزبی تأسیس می‌کند و نه با روحانی و ناطق نوری همراه می‌شود.// اِ چرا ؟ خوب که قبل از انتخابات داشتند ایشون را بعنوان اصولن گرای بیخطر میاوردند داخل گود تا رای اصولگراها را تصاحب کنند ایشون که اونروزها کلی داشت کیف میکرد همکاری میکرد و اینقدر مطمئن بود که داشت دولت تشکیل میداد ....پس چی شد؟؟...عجب؟ حالا بالاخره ایشون اصول طلب هستند یا اصلاح گرا؟ یا هردوش یا هیچکدام؟ پاک گیج شدم اصلا امروز چند شنبه است ؟ من الان تو کودوم سایت دارم کامنت مینویسم؟ پس اگه مینویسم خودکار . مدادم کو.... خدا پاک چل شدم از دست این سیا30یون
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    یکی از بزرگترین اسلحه های شیطان برای فریب قدرت است که خیلی باید وارسته باشی تا در دام نیفتی خدایا همه را عاقبت بخیر کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس