عطوان: واردات سوخت از ایران پیروزی ۳جانبه محور مقاومت و شکست دردناک محور آمریکایی بود

عطوان با تأکید بر اینکه ورود اولین محموله سوخت ایرانی به لبنان شکست بزرگی برای آمریکا و متحدان آن است گفت، این اقدام یکی از محرکه‌های اصلی تشکیل دولت نجیب میقاتی بود.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم در مقاله جدید خود به اظهارات اخیر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دوشنبه‌شب پرداخته نوشت: ورود یک نفتکش ایرانی به بندر بانیاس سوریه و آغاز روند تخلیه و حمل محموله آن به لبنان از طریق تانکرهایی که به همین منظور آماده شده بودند، شکست بزرگی برای ایالات متحده و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنها در لبنان محسوب می‌شود و به‌معنای شکست محاصره تحمیل‌شده از جانب آنها ضد سه کشور جبهه محور مقاومت است.

بیشتر بخوانید:

وقتی دشمن با هوش ایرانی طرف می‌شود! +فیلم

اکنون اعتبار آمریکا در لبنان به پایین‌ترین حد خود رسید و «دوروتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت که گمان می‌کرد حاکم کنونی لبنان است و هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام بدهد، بعد از شنیدن سخنان سیدحسن نصرالله مبنی بر اینکه «کشتی ایرانی به مقصد رسیده است و محموله خود را روز پنجشنبه به لبنان می‌رساند و سوخت مازوت به طرف‌هایی که بیشترین نیاز را دارند مانند بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، افراد نیازمند و پرورشگاه‌ها توزیع می‌شود»، با کراهت پرچم تسلیم را بالا برد و از انظار عمومی محو شد.

بیشتر بخوانید:

کشورهای عربی حتی یک بشکه نفت برای نجات لبنان نفرستادند

رهبر عاقل و قدرتمند و شجاع کسی است که بر اساس محاسبات دقیق می‌تواند تصمیمات مهم را اتخاذ و آنها را اجرا کند، این همان کاری است که سیدحسن نصرالله انجام داده برای هزارمین بار تأکید کرد چیزی را که می‌گوید انجام می‌دهد. او همواره ملاحظات بشردوستانه را برای ملت لبنان بر همه ملاحظات دیگر مقدم می‌دارد و زمانی که این مردم گرسنه هستند، نانوایی‌ها از کار افتاده‌اند، درهای اغلب بیمارستان‌ها به‌دلیل نبود سوخت مازوت بسته است و داروخانه‌ها روی سردر خود می‌نویسند که "به‌دلیل محاصره دارو نداریم"؛ هیچ‌کس به این سرعت برای نجات ملت لبنان و متوقف کردن رنج‌های آنها غیر از سیدحسن نصرالله و حزب‌الله اقدام نمی‌کند،
این در حالی است که دیگران چهره خود را به‌سمت دیگری برمی‌گردانند و از دیدن رنج و درد ملت لبنان لذت می‌برند و منتظر آغاز یک جنگ داخلی در این کشور هستند که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند.

اما واردات سوخت از ایران یک پیروزی سه‌جانبه و بزرگ علیه آمریکا و مقامات و سفیر و تحریم‌های آن است. این پیروزی متعلق به ۳ کشوری است که تحت این تحریم‌های آمریکا قرار داشتند: ایران که کشتی حامل سوخت «مبارک» خود را به‌سمت لبنان فرستاد؛ سوریه که «قانون سزار» را زیر پا گذاشت و بنادر خود را برای استقبال از کشتی ایرانی باز کرد و سیدحسن نصرالله که به محافظت از این کشتی‌ها در برابر هرگونه تجاوز آمریکایی ـ اسرائیلی متعهد شده بود. سیدحسن نصرالله گفت که از اولین دقیقه حرکت کشتی ایرانی به‌سمت لبنان، حزب‌الله با همه راه‌ها و امکانات خود (موشک‌ها و پهپادها) از این کشتی که به‌مثابه حاکمیت لبنان است، استفاده خواهد کرد.

کشتی حامل سوخت ایران که توسط موشک‌های محور مقاومت محافظت می‌شود و محموله آن با تانکرها به ملت محاصره‌شده لبنان می‌رسد، آغاز و مقدمه حرکت کشتی‌ها و نفتکش‌های دیگر و شکست‌های بعدی برای محور مستکبر آمریکاست که عقب‌نشینی کرده و در زمان ازدست‌رفته با نگرانی به‌دنبال جایگزین کردن گاز و برق اردن به‌جای سوخت ایران برای لبنان بود اما تانکرهای حامل سوخت ایران با عزت و کرامت به‌برکت سید مقاومت و دعای مؤمنان و صابران به‌سمت لبنان حرکت کرد.

آن لحظه‌ای که نجیب میقاتی، نخست وزیر جدید لبنان از ورود این نفتکش‌ها استقبال کرد و از مخالفان این امر و هم‌پیمانان آمریکا درباره جایگزین‌هایشان برای سوخت ایران پرسید، دو موضوع اصلی روشن شد؛ اول اینکه دولت لبنان با رسیدن سوخت از ایران تشکیل خواهد شد و رأی اعتماد پارلمان را به دست خواهد آورد و دوم اینکه لبنان در مسیر بهبود طولانی قرار می‌گیرد که آغاز آن ورود سوخت ایران است.

البته نه سیدحسن نصرالله و نه حزب‌الله کارشناس سوخت یا کارشناس اقتصاد نیستند؛ چرا که تخصص آنها ایستادن در سنگر مقاومت ضد اشغالگری و پروژه‌های توطئه‌آمیز آمریکاست، البته مهم‌تر از همه اینکه سیدحسن نصرالله قبل از اینکه یک رهبر باشد انسان است و از درد و رنج همه ملت لبنان غمگین می‌شود و بدون هیچ‌گونه توجهی به ملاحظات و بیماری نفرت‌انگیز فرقه‌ای تأکید می‌کند که این سوخت برای همه لبنانی‌هاست و به افراد نیازمند و مؤسسات آنها به‌رایگان داده می‌شود و برای دیگران نیز به‌قیمت کمی خواهد بود.

حزب‌الله با این کار همچنین خسارت بزرگی به قشر مرفّه لبنان وارد کرد که ثروت‌های این کشور را به‌غارت برده در برابر شروط صندوق بین‌المللی پول در زمینه لغو یارانه کالاهای اساسی که هدف آن افزایش مشکلات نیازمندان است تسلیم شدند. آوردن سوخت برای مردم صبور و مقاوم لبنان و شکستن محاصره و نیز برداشتن شمشیر گرسنگی از گردن مردم یکی از بالاترین گونه‌های جهاد و مقاومت است و مردان بزرگ تنها در شرایط سخت خود را نشان می‌دهند.

دشمن آمریکایی و صهیونیستی چیزی جز زبان زور نمی‌فهمند و به همین دلیل است که محور مقاومت و مبارزان آن در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و ایران پیروز می‌شوند. اگر این دشمن وعده حمایت مقاومت از نفتکش‌های ایرانی را همانند وعده‌های خود و کشورهایی که در سنگر آن ایستاده‌اند صرفاً یک تهدید توخالی می‌دانست به این کشتی در دریا تعرض می‌کرد و مانع رسیدن آن به بندر بانیاس می‌شد.

ما در اینجا به ملت شریف و اصیل لبنان برای فعال‌سازی نیروگاه‌های برق و بیمارستان‌ها و نیز نانوایی‌ها تبریک می‌گوییم و هزاران بار از مردانی که به هر چیزی که گفتند عمل کردند تشکر می‌کنیم؛ کسانی که بدون ترس و تأخیر، خواسته ملت را اجابت کردند.

همچنین در پایان برای سفیر آمریکا در لبنان نیز خواستار شفای عاجل از آثار ضرباتی که در زمان حاضر تجربه می‌کند و با بازگشت نور به خیابان‌های بیروت با رسیدن اولین تانکر حامل سوخت ایران تشدید خواهد شد، هستیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    4 1
    ایران برای فلسطین و سوریه و فراری ها عرب که این سرزمین را در دست گرفته اند و شاه رئیس اند ای سوسمار خورها 45
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      بیتربیت
  • سید IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 7
    با یک تیر چند نشان زده شد! تحریم سوریه شکست، محاصره لبنان شکست، حزب اللّه لبنان قدرتر و عزیزتر شد، تحریم نفتی ایران خنثی شد، بزدلی و ترسویی صهیون ها نمایان شد، دولت لبنان تشکیل شد، جریان سعدحریری خوار شد، توطئه یانکی ها ضعیف شد!
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    و شکست ملت ایران
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 0
      از کی آلبانی نشین ها شدن ملت ایران؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس