کمیسر سازمان ملل: طالبان و جامعه جهانی برای ایجاد ثبات در افغانستان سازش کنند

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل امروز (چهارشنبه) گفت، جامعه بین‌المللی و طالبان برای حفظ روابط افغانستان با سایر کشورها و تثبیت وضعیت داخلی این کشور نیاز به سازش دارند.

به گزارش مشرق، فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد پس از سفر به کابل در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: جامعه بین‌المللی باید عملگرایی، لزوم حفظ ثبات و پایداری افغانستان و ملاحظات سیاسی را که به معنای حمایت از دولتی به رهبری طالبان است، متعادل کند.

او در ادامه خاطرنشان کرد که برای اجتناب از انزوای بین‌المللی افغانستان که ممکن است هرج و مرج، خشونت و بحران اقتصادی را به دنبال داشته باشد که پیامدهای گسترده‌ای برای همه کشورهای جهان خواهد داشت، مصالحه‌ای فوری لازم است.

گراندی برای جلوگیری از وخامت وضعیت کنونی، از جامعه بین‌المللی خواست تا "برخی از قوانین سختگیرانه‌تر خود را در مورد همکاری با دولت‌ها" به اجرا گذاشته و پیش از زمستان در فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان مشارکت بیشتری داشته باشد.

این کمیسر عالی سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به دیدار اخیر خود با وزرای دولت موقتی که طالبان تعیین کرده است، گفت که آنها به گوش فرا دادن و همکاری و همچنین ارائه یک رویکرد "کمتر خشن" تمایل نشان دادند.

جامعه بین‌المللی تاکنون درباره برقراری مناسبات با طالبان به عنوان قدرت حکمران در این کشور تردید نشان داده است و علت، دیدگاه‌ها و اقدامات رادیکال آنهاست. با این حال، بسیاری از کشورها به نوعی ارتباط با این گروه برقرار کرده‌اند تا از تخلیه ایمن شهروندانشان از افغانستان اطمینان حاصل کنند و کمک بشردوستانه به دست مردم برسانند. پیش از این همچنین دولت چین از آمادگی خود برای برقراری مناسبات با دولت جدید افغانستان خبر داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس