کد خبر 1272632
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
گرانی در بازار فراوانی در گمرک!

معاون نظارت و بازرسی صمت گیلان با اشاره به دستور مقامات قضایی برای ترخیص ترخیص کالا در گمرکات گفت: به دلیل بروکراسی‌های اداری و برخی از مشکلات همواره بعضی از کالاهای اساسی در گمرک دپو می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی نقدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی مهم‌ترین هدف سازمان صمت در گیلان است، اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصاد مهم‌ترین هدف مسؤولان سازمان صمت تامین کالاهای اساسی است و در گیلان‌ هم تا پایان سال مشکلی وجود نداشته و ذخیره‌سازی لازم انجام شده است.

وی یکی از مشکلات موجود در کشور را دپوی کالاهای اساسی دانست و افزود: به دلیل بروکراسی‌های اداری و برخی از مشکلات همواره بعضی از کالاهای اساسی در گمرک دپو می‌شد ولی با دستور مقامات قضایی، ترخیص کالا در گمرکات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

بنابر گفته معاون نظارت و بازرسی صمت گیلان، ذخیره‌سازی‌های لازم در خصوص تامین مواد اولیه یه منظور تولید کالای اساسی صورت گرفته و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

نقدی با اشاره به واگذاری دبیری ستاد تنظیم بازار به سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: ۶۰ درصد مردم برای انجام امور خود به سازمان صمت به دلیل گستردگی و زیرمجموعه‌ها مراجعه می‌کردند که این امر کار سازمان صمت برای وظیفه خود یعنی نظارت را سخت کرده بود به این منظور در مصوبه امسال علاوه بر تولید و توزیع، وظیفه نظارت نیز به وزارت جهاد کشاورزی محول شد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان صمت به منظور کمک به سازمان جهادکشاورزی جهت توزیع و نظارت بر کالا تصریح کرد: با مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان، جهاد کشاورزی باید از تمام ظرفیت خود به منظور نظارت و توزیع بر کالا در بازار استفاده کرده و سازمان صمت هم به منظور درست اجرا شدن این مصوبه در کنار سازمان جهاد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس