وزیر امور اقتصادی و دارایی: مجوز ترخیص کالا از گمرکات باید هفت روزه صادر شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاخیر در ترخیص کالا در گمرکات گفت: طبق مصوبه هیات مقررات زدایی مجوز ترخیص کالا باید هفت روزه صادر شود.

به گزارش مشرق، احسان خاندوزی پنجشنبه در حاشیه بازدید از گمرک آبادان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از اعلام‌ نتیجه و صدور مجوز، گمرک کمتر از ۴۸ ساعت باید کالا را ترخیص کند؛ این روش مانع از رسوب طولانی مدت کالا در مبادی ورودی می شود.

وی گفت: در سفر سال گذشته پیگیر ساماندهی مساله سفرهای لنج داران و واردات کالاهای آنها بودیم که در قالب ستاد مبارزه با قاچاق کالا، بخش نامه خوبی برای اینگونه فعالیت ها صادر شده است.

خاندوزی ادامه داد: وزارت صمت هم در مورد ورود این کالاها و زمانبندی ورود آنها موافقت لازم را داده که در جلسه هیات دولت نیز این موضوع مطرح و وزارت کشور ملاحظاتی روی بخش نامه جدید داشته است؛ لذا به همین دلیل این مجوز مشمول تاخیر زمان شد اما امید است وزارت کشور و ستاد مبارزه قاچاق کالا به سرعت اختلافات را حل و فصل تا ما بتوانیم برای مردم منطقه خبر خوبی را داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در بخشی از گمرکات منطقه، رویه هایی ترخیص کالا با نواقصی همراه است گفت: در موضوع تعداد و ترکیب سفرها و فهرست کالا یا توجه به اینکه مسئولیت تایید آنها با وزارت صمت است؛ نمایندگان مجلس اظهار داشتند که توافقات اولیه با وزارت صمت صورت گرفته بنابراین همکاری وزارت صمت و وزارت کشور نهایی کننده این مساله خواهد بود.

وی ادامه داد: در کوتاه ترین زمان ممکن اگر اسناد کامل باشد باید ترخیص از سوی گمرکات صورت گیره و کالاها در انبارهای گمرک رسوب کمتر رسوب پیدا کند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس