کد خبر 1272689
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
رئیس جمهور ایران وارد تاجیکستان شد

رئیس جمهور ایران دقایقی پیش به منظور انجام سفر رسمی و شرکت در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای وارد شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دقایقی پیش به منظور انجام سفر رسمی و شرکت در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای در رأس یک هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد و مورد استقبال گرم «قاهر رسول زاده» نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

طبق برنامه سفر، رئیسی فردا در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

دیدار با تعدادی از سران کشورهای عضو این سازمان نیز در دستور کار سفر قرار دارد.

بعد از ظهر جمعه رئیس جمهور ایران در دانشگاه ملی تاجیکستان در جمع دانشمندان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان سخنرانی خواهند کرد.

روز شنبه در محل «قصر ملت» دیدار خصوصی روسای جمهور ایران و تاجیکستان و همچنین مذاکرات هیئت‌های رسمی دو کشور در نظر گرفته شده است.

رئیسی بعد از ظهر همان روز از آرامگاه «میرسید علی همدانی» معروف به شاه همدان و ملقب به امیرکبیر، عارف ایرانی قرن هشتم هجری قمری که در شهر «کولاب» استان ختلان تاجیکستان واقع است، بازدید خواهد کرد.

پس از انجام این برنامه، رئیس جمهور به تهران باز خواهد گشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    4 0
    بنظرم بهترین و مهمترین کار حذف دلار آمریکا در تبادلات تجاری میان کشورهای عضو این سازمان می باشد که اگر محقق شود نقش به سزایی در خنثی سازی تحریم ها دارد.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    ان شاءالله با دست پر برگردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس