نیروهای یمنی1.jpg

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات جدیدی را در محور شمال غرب شهر مارب آغاز کرده اند و در جریان درگیری ها چند منطقه را آزاد و دهها تن از مزدوران و فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی را از پای درآوردند.

سرویس جهان مشرق؛ مارب مهم ترین پایگاه اشغالی رژیم سعودی در خاک یمن همچنان صحنه درگیری هاست و نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در روزهای گذشته عملیات جدیدی را در محور شمال غرب این شهر ترتیب دادند.

نیروهای یمنی که پیشروی گام به گام را برای رسیدن به مارب در دستور کار قرار دارند با پاکسازی مناطق اشغالی در حومه شمال غرب این شهر در تلاش هستند خود را به نقاط مهمی از جمله «عطران، الروضه و...» برسانند.

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی حاضر در منطقه در اختیار گذاشته اند، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با پاکسازی مناطق آلوده به دنبال افزایش فشار بر عناصر مزدور سعودی و محاصره آنان در محور شمال غرب شهر مارب هستند.

در حال حاضر، درگیری ها با نیروهای ائتلاف سعودی در محور «العجوز، القاعد الاسفل، غرب تبه الخلفان، شرق السویداء، شرق العطیف» در حومه شمال غرب شهر مارب در جریان است و خسارت های سنگینی را هم متحمل شده اند.

ائتلاف سعودی فقط در یک بازه ۷۲ ساعته دهها تن از نیروهایش به همراه چند فرمانده میدانی را از دست داده است و نام «عمر عبدالله سلام» از فرماندهان نیروهای ویژه در منطقه ششم در لیست کشته شدگان دیده می شود.

آخرین خبرها از درگیری‌ها در قلب یمن/ جزئیات درگیری های سنگین در حومه شمال غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

«حسن احمد الجبری»، فرمانده گروه ویژه در منطقه هفتم، نجیب علی الکوکبانی از تیپ ۱۲۵، زیاده مبخوت، حمدعلی صالح الجمیلی، جبران علی احمد، محمد القطاع و ...» در جریان درگیری ها از پای درآمدند و به هلاکت رسیدند.

با پیشروی هایی که در روزهای گذشته به دست آمده فاصله رزمندگان یمنی از محور شمال غرب با شهر مارب به حدود ۱۱ کیلومتر کاهش یافته است؛ از سویی دیگر نیروهای یمنی از محور غربی با شهر مارب ۸ کیلومتر فاصله دارند.

در حال حاضر، درگیری ها با مزدوران سعودی در محور غربی مارب نسبت به حومه شمال غرب شهر با شدت کمتر در جریان است؛ مناطق «ایدات الراء، کوه العطیف، حمه الحمراء و ...» کانون درگیری ها در حومه غربی شهر مارب هستند.

دولت نجات ملی، ارتش و انصارالله که محور مقاومت در یمن محسوب می شوند در ماه های گذشته تلاش کردند شهر مارب را براساس توافق و بدون درگیری به کنترل دربیاورند و تا حد ممکن از انجام حملات گسترده اجتناب کنند اما با عهدشکنی طرف مقابل مواجه شده اند.

همین پیمان شکنی ها، محور مقاومت را به این نتیجه رساند که نیروهای کمکی و تازه نفس را از استان صنعاء به سمت شهر مارب اعزام کنند که حاوی پیام روشنی برای آمریکایی ها، سعودی ها و گروه های است که به دنبال خرید زمان هستند.

آخرین خبرها از درگیری‌ها در قلب یمن/ جزئیات درگیری های سنگین در حومه شمال غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

رزمندگان به طور کامل بر مارب، قلب یمن مشرف هستند و در بازه زمانی کوتاه می توانند این شهر را به کنترل دربیاورند و نباید فراموش کرد اگر فرصتی را در اختیار طرف مقابل قرار داده اند بیشتر برای دوری از درگیری هایی بوده که فقط خسارت بر جای می گذارد.

باید توجه داشت ابتکار عمل نیروهای یمنی برای جلوگیری از درگیری ها نقطه ضعفی برای سعودی ها و حامیانش شده چرا که نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با توجه به اشرافی میدانی که به دست آورده اند مارب را همزمان به اهرم فشاری علیه ریاض در سایر جبهه ها تبدیل کرده اند.

به گزارش مشرق، در ماه های گذشته نیروهای یمنی بخش های مهم و وسیعی از مناطق اشغالی استان مارب را به کنترل درآورده اند و به پشت دروازه های شهر مارب رسیده اند و سعودی ها هم با خارج کردن بخشی از تجهیزات نظامی عملا شکست را در میدان نبرد پذیرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • امیرو IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    21 2
    ان شاءالله فنح مکه بدست رزمندگان یمنی.البته مزدوران وهابی و آلبانی نشینها میان این پست رو منفی میزنند اما هیچ باکی نیست. این وعده خداوند است
    • دلخور IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      4 0
      انشاا... تا چند روز دیگه این محاصره تبدیل به فتح کامل مارب میشه و اول باعث از بین رفتن دولت دست نشانده فعلی میشه بعدش هم فرار کامل نیروها و مزدوران خارجی
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 29
    میخواهم خط و نشان را به شما نشان دهم... طالبه به بمب اتمی نمیرسد اقتصاد ایران بدتر خواهد شد مارب هیچ وقت آزاد نخواهت شد
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      1 0
      بَابُ تَأْوِیلِ الصَّمَدِ 1- عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْوَلِیدِ وَ لَقَبُهُ شَبَابٌ الصَّيْرَفِيُّ عَنْ دَاوُدَ بْنِ الْقَاسِمِ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی ع جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا الصَّمَدُ قَالَ السَّيِّدُ الْمَصْمُودُ إِلَيْهِ فِی الْقَلِیلِ وَ الْكَثِیرِ اصول کافى جلد 1 صفحه: 166 روایة: 1 ترجمه : جعفرى گوید: به امام جواد علیه السلام عرض کردم: فدایت گردم، معنى صمد چیست؟ فرمود: آقائیکه در هر کم و زیاد باو توجه شود. 2- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ السَّرِيِّ عَنْ جَابِرِ بْنِ يَزِیدَ الْجُعْفِيِّ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ شَيْ‏ءٍ مِنَ التَّوْحِیدِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَتْ أَسْمَاؤُهُ الَّتِی يُدْعَا بِهَا وَ تَعَالَى فِی عُلُوِّ كُنْهِهِ وَاحِدٌ تَوَحَّدَ بِالتَّوْحِیدِ فِی تَوَحُّدِهِ ثُمَّ أَجْرَاهُ عَلَى خَلْقِهِ فَهُوَ وَاحِدٌ صَمَدٌ قُدُّوسٌ يَعْبُدُهُ كُلُّ شَيْ‏ءٍ وَ يَصْمُدُ إِلَيْهِ كُلُّ شَيْ‏ءٍ وَ وَسِعَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ عِلْماً فَهَذَا هُوَ الْمَعْنَى الصَّحِیحُ فِی تَأْوِیلِ الصَّمَدِ لَا مَا ذَهَبَ إِلَيْهِ الْمُشَبِّهَةُ أَنَّ تَأْوِیلَ الصَّمَدِ الْمُصْمَتُ الَّذِی لَا جَوْفَ لَهُ لِأَنَّ ذَلِكَ لَا يَكُونُ إِلَّا مِنْ صِفَةِ الْجِسْمِ وَ اللَّهُ جَلَّ ذِكْرُهُ مُتَعَالٍ عَنْ ذَلِكَ هُوَ أَعْظَمُ وَ أَجَلُّ مِنْ أَنْ تَقَعَ الْأَوْهَامُ عَلَى صِفَتِهِ أَوْ تُدْرِكَ كُنْهَ عَظَمَتِهِ وَ لَوْ كَانَ تَأْوِیلُ الصَّمَدِ فِی صِفَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْمُصْمَتَ لَكَانَ مُخَالِفاً لِقَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ لِأَنَّ ذَلِكَ مِنْ صِفَةِ الْأَجْسَامِ الْمُصْمَتَةِ الَّتِی لَا أَجْوَافَ لَهَا مِثْلِ الْحَجَرِ وَ الْحَدِیدِ وَ سَائِرِ الْأَشْيَاءِ الْمُصْمَتَةِ الَّتِی لَا أَجْوَافَ لَهَا تَعَالَى اللَّهُ عَنْ ذَلِكَ عُلُوّاً كَبِیراً فَأَمَّا مَا جَاءَ فِی الْأَخْبَارِ مِنْ ذَلِكَ فَالْعَالِمُ ع أَعْلَمُ بِمَا قَالَ وَ هَذَا الَّذِی قَالَ ع إِنَّ الصَّمَدَ هُوَ السَّيِّدُ الْمَصْمُودُ إِلَيْهِ هُوَ
    • امیرو IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      2 0
      حتماً نام خودتو میزاری کارشناس! و ما به این کارشناس چه بسیار بخندیم که بخندیم. حتماً قبلاً نظر داده بودی: افغانستان بوسیله آمریکائیها به پیشترفتهای عظیم صنعتی و علمی دست خواهد یافت و ...
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    9 1
    خبرهایتان قدیمی است و تنها کاری که میکنید نقشه میذارین الان حریب و العبدیه دست یمن است
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      7 0
      4-1-2-14- امام زمان (عج) اعتقاد به مهدويت و وجود مقدس مهدى موعود (ارواحنافداه)، اميد را در دلها زنده مى‏كند. انتظار، يعنى دل سرشار از اميد بودن نسبت به پايان راه زندگى بشر. جامعه‏يى مى‏تواند پذيراى مهدى موعود (ارواحنافداه) باشد كه در او آمادگى و قابليت باشد. دورانى خواهد رسيد كه قدرت قاهره‏ى حق، همه‏ى قله‏هاى فساد و ظلم را از بين خواهد برد و چشم‏انداز زندگى بشر را با نور عدالت منور خواهد كرد؛ معناى انتظار دوران امام زمان اين است. روز نيمه‏ى شعبان، روز اميد و ايمان به آينده، روز مجاهدان پاكباز و صادق و روز نگاه به آينده‏ى روشن و تلاش براى آن است. شيعه‏ى خوب كسى است كه حضور امام زمان را حس كند و خود را در حضور او احساس نمايد. اين، به انسان اميد و نشاط مى‏بخشد. عيد بسيار بزرگ و مسعود ميلاد حضرت خاتم‏الاوصيا، حضرت ولىّ‏عصر و صاحب‏الزمان (ارواحناله‏الفداوعجّل‏اللَّه تعالى‏له‏الفرج) را به همه‏ى شيعيان عالم و به همه‏ى كسانى كه در هر نقطه‏ى عالم، از ستم و ظلمات حكومتهاى طاغوتى رنج مى‏برند و اميدى مى‏طلبند، تبريك عرض مى‏كنم. قطب عالم امكان و ملجأ همه‏ى خلايق، اگر چه غايب است و ظهور نكرده؛ اما حضور دارد. كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه‏هاى صلاح را آماده كند و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد. يكى از مهمترين روزهاى سال، همين روز نيمه‏ى شعبان است كه هم مصادف با ولادت ذى‏جود مسعود حضرت بقيةاللَّه (ارواحنافداه) شده است، و هم شب و روز نيمه‏ى شعبان - با قطع نظر از ولادت اين بزرگوار در اين شب و روز - از ليالى و ايام متبرك هستند. كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه‏هاى صلاح را آماده كند و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد. بالاي صفحه 4-1-3- فاطمه‏ى معصومه(س) در اين شهر عزيز، سه نقطه‏ى برجسته در ميان اين همه نقاط روشن، چشم را به خود جلب مى‏كند: اول، حرم مطهر و مضجع شريف حضرت فاطمه‏ى معصومه است؛ آن بزرگوارى كه سرچشمه‏ى جوشان و خروشان انقلاب، نخستين بار از كنار مرقد او جوشيد و بركاتش به همه‏ى عالم و بخصوص به دنياى اسلام رسي
  • النصر للاسلام IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    8 0
    گویا مدیریت العبدیه هم بحمد الله تصرف کرده اند و درگیریها در جبل مراد و جوبه ادامه دارد
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 0
    درود بر رزمندگان دلاور حوثی یمن
  • پیروزه IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    4 0
    پس چرا زودتر نمیگیرش که از ان به بعد به فکر جاهای دیگر باشد.
  • جاویدایران NL ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    13 0
    ما در حال انجام چنین کارهای بزرگی هستیم اونوقت دولت جعلی باکو داره برای ما رجز میخونه، میگم چطوره این رزمندگان شکست ناپذیر منطقه رو سرازیر کنیم به سمت مرزهای دولت باکو تا دولت باکو زیربار سنگین این اقدام له بشه؟ ما اینجوری میتونیم حتی بدون دخالت خود ما سرزمین های جدا شده از ایران رو برگردونیم، فکر خوبیه ها مگه نه؟؟ درمرحله اول نمیخواهیم به ایران برگشت داده بشه اما میتونیم دولت نزدیک به ایران رو در باکو به قدرت برسونیم، چطوره؟ من نمیفهمم دولت باکو این توهمات رو از کجاش درمیاره خخخخ، امیدش به اینه که چهارتا نصف آدم بیان اعتراضات داخلی در ایران راه بندازن؟؟ خخخخ یعنی واقعاً اینا خیال کردن کنترل این چهارتا آدم برای ایران ازآب خوردن سخت تره؟! اونم در شرایط جنگی که اگرکسی بخواد ناآرامی ایجادکنه میشه دشمن و باید براساس شرایط جنگی درجا سرکوبش کرد؟؟ خخخخ اینااصلاً این ۴۳ سال رو مطالعه کردن؟ ایران زمانی که به گستره کل کشور ناآرامی ایجادکرده بودن تونست خیلی راحت ناآرامی هارو بخوابونه، حتی درسالهای اخیر. ایران همچین جاییه اونوقت اینا با خودشون چی فکر کردن، بترسید از روز مبادا که برای ایران هیچی جز دفع بلا در اولویت نباشه، اون موقع هیچ چیز جلودارایران نخواهدبود، فعلاً ایران برای این حرفهای دولت باکو میخنده.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 0
    نصر من الله انشالله بزودی شاهد آزادسازی شهر مارب ودیگر شهر های اشغالی یمن خواهیم بود شکست وفرارخفت بار دیگری درانتظار آمريکا وپادوهایش است‌
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    باید جبهه تعز به موازات مارب باز شود تا مارب سریعتر سقوط کند
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      1 0
      تعز مشکلات متعددی داره بر خلاف مارب و ...
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    تهی از هرگونه احساس و دلخوشی و انگیزه... تناه چیزی که ارزش دارد شهادت است
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 0
    خدایا شکرت، به این عزیزان یمنی نصرت عطا بفرما. دمتون گرم.
  • محمد یار IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    سلام خدا قوت با این حجم از تحولات یمن، نسبت به قبل خیلی حجم کاری مشرق تو حوزه ی مقاومت یمن کم شده خواهشا خبر و تحلیل بیشتری کار بکنید
  • محمد IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    بعد از فتنه های سعودی خبیث برای ترس از شکست انگار با دولت جدید ایران عزم جدی دارند کار رو تمام کنم انشالله تا چند وقت دیگه معرکه مارب تمام میشه یعنی نصف داستان حله نوبت شرق و انشاالله جنوبه انشاالله تا سال آینده شرایط کاملا تغییر خواهد کرد پیروزی های خوبی در راهه درود بر رزمندگان مظلوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس