کد خبر 1273311
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
ثبت شدیدترین رکود بازار مسکن در آمریکا از سال ۱۹۸۲

افزایش قیمت مسکن در آمریکا به خاطر موجودی پایین آن باعث کاهش تمایل برای خرید خانه و حتی دریافت وام مسکن شده است.

به گزارش مشرق، آخرین باری که آمریکایی‌ها با یک رکود شدید در بازار مسکن روبرو شده بودند، زمانی بود که هزینه وام‌گیری پنج برابر نرخ فعلی بود.

گزارش دانشگاه میشیگان از حساسیت مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد در حال حاضر سهم افرادی که در آمریکا عقیده دارند زمان خوبی برای خرید خانه است، تا ۲۹ درصد پایین آمده است. این روند نزولی از ماه مارس ادامه دارد یعنی زمانی که این نسبت دو برابر رقم اعلام شده بود.

در ۱۹۸۲، متوسط سود ثابت ۳۰ ساله وام مسکن به ۱۵ درصد رسیده بود. این رقم در حال حاضر برابر با ۲.۸۶ درصد است.

آمار نشان می‌دهد چطور افزایش قیمت ملک باعث ریزش خریداران شده و تمایل به وام مسکن را را پایین آورد. قیمت مسکن در آمریکا به خاطر موجودی پایین این افزایش یافته است. افزایش سالانه قیمت خانه های ویلایی دست دوم از ۲۰ درصد گذشته است یعنی بالاتر از نرخ تورم.

متوسط قیمت فروش این خانه‌ها ۱۸.۶ درصد در ماه ژوئیه نسبت به سال قبل افزایش داشت و به ۳۶۷۰۰۰ دلار رسید که کمی پایین تر از ماه قبل از آن بود. آمار ماه اوت هفته آینده اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    ممنون از اطلاع رسانی به موقع .هموتطور که همه می دونند بیشتر مردم ایران (به ویژه کارگران و روستاییان) در آمریکا املاک و مستقلات دارند و اطلاع از وضعیت بازار املاک و مستقلات آمریکا برایشان خیلی مهم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس