کد خبر 1273796
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
لودریان

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که با نظر همتای هندی خود درباره کار روی برنامه‌ای جهت ارتقای نظم واقعی، در واکنش به معاهده سه کشور غربی در حوزه هند و اقیانوس آرام، موافق است.

به گزارش مشرق، دولت فرانسه در واکنش مجدد به معاهده نظامی و امنیتی جدید بین آمریکا، انگلیس و استرالیا در حوزه هند و اقیانوس آرام، از همکاری با دولت دهلی‌نو خبر داد.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه شنبه گفت با نظر «سوبرامانیام جایشانکار» همتای هندی خود درباره کار بر روی برنامه‌ای جهت ارتقای «نظم بین‌المللی چندجانبه واقعی» موافق است.

بیشتر بخوانید:

ناتو: لغو قرارداد زیردریایی استرالیا پیامدهایی دارد

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد که لودریان و جایشانکار در تماس تلفنی توافق کردند تا شراکت استراتژیک دوجانبه را «برمبنای رابطه سیاسی مطمئن بین دو طرف» تعمیق کنند.

لودریان پیش از این در واکنش به توافق نظامی واشنگتن با کانبرا گفته بود که آمریکا و استرالیا دروغ می‌گویند و هشدار داد که این توافق پیامدهایی را برای آینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)‌ به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

فرانسه: آمریکا و استرالیا دروغ می‌گویند

بامداد جمعه سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا توافقنامه همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام اعلام کردند. 

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در این مراسم، گفت:‌ «مشارکت دفاعی با بریتانیا و استرالیا، سرمایه‌گذاری در اتحادها و نوسازی آنها برای مقابله با تهدیدها است و به حفظ توانایی‌های نظامی کمک می‌کند».

دفتر نخست‌وزیری مالزی نیز با هشدار درباره احتمال آغاز رقابت تسلیحاتی اتمی در منطقه هند و اقیانوس آرام در پی معاهده جدید سه کشور غربی، خواستار اجتناب همه طرف‌ها از اقدامات تنش‌زا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 1
    اینا همش بازیه میخوان فرانسه رو از خودشون جدا کنن تا اهداف خودشون رو از طریق فرانسه پیش ببرن تو عراق و لبنان که فرانسه اومده از قرارداد زیر دریایی هم کنار گذاشته شد البته سوری تا کشورها قبول کنن که فرانسه با امریکا و انگلیس نیست استکبار خبیث برای پیشبرد اهداف خود خودزنی هم می کنه
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    حزب باد و بوی پول بازم خوبه سیلی خورد مخش بکار افتاد ماکرون
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    این همانست که اقا گفت که سازش هم هزینه دارد.
  • بهزاد IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 1
    خداوند متعال آخر انتقام بی احترامی دولت و مردم فرانسه به دین خداوند و اسلام و پیامبر را نشان داد - حالا باید فرانسوی ها توی هند فلفل تند بخورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس