کد خبر 1274049
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
پامپئو: فعلا کره شمالی در حال سنجش دولت آمریکاست

وزیر خارجه سابق آمریکا با انتقاد از رویکرد دولت این کشور در قبال پیونگ یانگ گفت، اینک کره شمالی در حال سنجش دولت بایدن است.

 به گزارش مشرق، وزیر خارجه سابق آمریکا هشدار داد که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در حال انجام اقدامات خطرناک در قبال کره شمالی است و عدم پاسخ منسجم وی به اقدام‌های  تحریک آمیز پیونگ یانگ اعتبار آمریکا در قبال متحدان خود که خواهان رهبری ایالات متحده هستند را به خطر می‌اندازد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در نشست مجازی روز شنبه با حضور برخی دیپلمات‌های سابق آمریکایی برگزار شد، گفت: «نگران هستم که ایالات متحده به سیاست صبر راهبردی در دوران اوباما بازگردد.»

پامپئو به سال‌ها مشاجره بر سر کره شمالی توسط دولت‌های سابق بوش و اوباما  و تشدید تحریم‌ها در دوران ترامپ و سایر فشارها بر پیونگ یانگ  که منجر به نشست خلع سلاح هسته‌ای بین او و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شد، اشاره کرد.

پامپئو حرکات خطرناک بایدن را در کره شمالی هدف قرار داد و با اشاره به نشانه‌های نگران کننده اخیر مبنی بر حرکت جدید در تحقیقات اتمی تاسیسات «یونگ بیون» در کره شمالی  گفت: «انتخاب قاطعانه نه فشار و نه دیپلماسی به کیم و رژیمش فرصت بیشتری برای ایجاد زرادخانه خود می‌دهد. اگر دولت بایدن همچنان رو به زوال باشد، به کره شمالی زمان بیشتری می‌دهد تا تحریم‌ها را زیر پا بگذارد.»

وی همچنین به ادعاهای اخیر کره شمالی مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز موشک‌های کروز دور برد اشاره کرد

پامپئو گفت: «آنها در حال آزمایش دولت بایدن هستند که چگونه واکنش نشان خواهد داد.»

وی افزود که تاکنون، دولت آمریکا  برابر تحریکات جدیدی که متحدان ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن را برهم زده، تا حد زیادی سکوت کرده است. در حالی که بایدن تحریم‌های موجود علیه پیونگ یانگ را حفظ کرده است، تحریم‌های جدیدی را اضافه نکرده است.

پامپئو در ادامه با اشاره به تهدیدات از سوی چین، پیشنهاد کرد که واشنگتن باید بیشتر بر تهدیدات چین به ویژه در هند و اقیانوس آرام تمرکز کند.

وی مدعی شد: «اشتباه نکنید، چین یک نیروی بی ثبات کننده برای این منطقه است. پکن در حال تجاوز به تایوان است و در حال ساخت ۲۵۰ سیلوی موشکی اتمی جدید است.»

پامپئو افزود که چین همچنین دور زدن تحریم‌های کره شمالی را ادامه می‌دهد، رفتاری که به گفته وی  ساز و کار  فشار حداکثری علیه  کیم را تضعیف می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس