ترور شهید فخری زاده

انتشار گزارش سفارشی اخیر توسط موساد در نیویورک تایمز؛ بیشتر شبیه یک آگهی تبلیغاتی برای یک کمپانی ورشکسته به منظور پیدا کردن مشتری است.

سرویس سیاست مشرق- پس از فرار شبانه تروریست‌های سنتکام از فرودگاه کابل؛ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی سراسیمه به صحنه آمده و می‌گوید: آثار خروج آمریکا از افغانستان هنوز مشخص نیست، اما هشدار می‌دهم که این می‌تواند بر دشمن دیرینه ما، یعنی ایران، تأثیر بگذارد.

یائیر لاپید ادامه می‌دهد: من فکر نمی‌کنم تاکنون تمام پیامدهای این حرکت، یعنی این خروج از افغانستان را کاملاً درک کرده‌ایم. منظورم تأثیری است که بر پاکستان می‌گذارد. تأثیری که بر ایران می‌گذارد، با توجه به مرز طولانی که ایران با یک دولت سنی مذهب رادیکال دارد. این امر تأثیر عمده‌ای بر مبارزه بین القاعده و داعش خواهد داشت. بنابراین، فکر می‌کنم باید کمی صبر کنیم پیش‌ازاین که در مورد عواقب این امر دقیقاً نتیجه‌گیری کنیم.

اظهارات وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس نشان از عجز، ترس از آینده و نیز خالی شدن دست آن‌ها در مناسبات آتی دارد. کارشناسان امنیت بین‌المللی اعتقاد دارند که جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه در همگرایی با یکدیگر قطب امنیتی در آسیا تشکیل داده و سایه این اقتدار منطقه‌ای باعث خروج آمریکایی‌ها از افغانستان شده است. این وحدت عمل اخیراً با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای تقویت‌شده و اثرات آن بر سازمان پیمان امنیت جمعی آشکار است.

وب‌سایت «بریکینگ دیفنس» در گزارشی نوشته است که مقامات رژیم صهیونیستی با نگرانی تحولات افغانستان را دنبال می‌کنند. این سایت به نقل از «یک مقام ارشد نظامی» اسرائیلی نوشته است که وقایع روی‌داده در فرودگاه کابل، «روز سیاهی» بود که بر تمامی کشورهای منطقه نسبت به وعده‌ و وعیدهای آمریکا، تأثیر خواهد داشت. یک منبع نظامی اسرائیلی دیگر نیز به این سایت گفته است خروج آمریکا و «انداختن افغانستان به دامان یک گروه تروریستی، نشانه‌ای بد است که بر برخی از کشورهای دیگر منطقه، اثرات عمده خواهد گذاشت». این سایت به نقل از نظامیان اسرائیلی، که نام آن‌ها را نبرده، نوشته است که افغانستان ممکن است دروازه‌ای گشوده برای اعزام دگرباره تروریست جهت حمله به منافع آمریکا و متحدین آن باشد.

مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی از آنکه به‌زودی عراق و اردن نیز به سرنوشت افغانستان مبتلا شوند سخت نگران هستند. موشه یعلون، از وزیران دفاع اسبق که مدتی است از صحنه سیاست دوری گرفته، در روز فرار اشرف غنی از افغانستان، در توئیتی نوشته بود: هرچند افغانستان از اسرائیل دور است اما عقب‌نشینی آمریکا از آنجا و قدرت گرفتن طالبان، بر مواضع آمریکا در منطقه اثرگذار خواهد بود و ممکن است امنیت اسرائیل را تحت تأثیر قرار دهد.

افتادن سایه ترس بر سر مقامات رژیم صهیونیستی باعث شد تا آن‌ها با توسل به یک گزارش سفارشی در روزنامه نیویورک‌تایمز بخش‌هایی از صحنه ترور شهید فخری زاده را بازگو کنند.

نکته قابل‌توجه آنکه در گزارش آمریکایی‌ها از ماجرای ترور هیچ نکته جدیدی ارائه نشده است. پیش‌ازاین علی شمخانی از نقش عوامل رژیم صهیونیستی و استفاده از سلاح ماهواره‌ای در انجام این عملیات شرورانه خبر داده و در رسانه‌های داخل کشور بازتاب داشته است. به نظر می‌رسد مقامات امنیتی دولت تروریست اسرائیل با انتشار جزییات دقیق‌تر و نیز بر عهده گرفتن مسئولیت آن اهداف دیگری را در سر دارند.

هدف از انتشار جزییات ترور شهید فخری‌زاده چیست؟

جا ماندن تجهیزات آمریکایی ها در افغانستان

روزنامه اسرائیلی «مکور ریشون» اخیراً در گزارشی از وضعیت امنیتی رژیم اشغالگر قدس می‌نویسد: به‌زودی صحنه منطقه دچار تحولات بزرگی می‌شود، از امروز اسرائیل تنها باید به خودش تکیه کرده و از هم‌پیمانان در صلح ابراهیم به‌درستی بهره ببرد.

وضعیت میدانی نشان می‌دهد که خط افتراق روشنی میان منافع آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی ایجادشده است؛ دورانی که نتانیاهو لیست ترور برای آمریکایی‌ها فرستاده و ترامپ آن را به مرحله عملیاتی درآورد به پایان رسیده است. بنابراین انتشار روایت از صحنه ترور شهید فخری زاده برای آمریکایی‌ها و اسرائیل معنایی مجزا از یکدیگر دارد.

منافع واشنگتن از بازخوانی ترور در آبسرد

مقامات غربی به دنبال یک‌راه حل اجماعی برای بازگشت ایران به میز مذاکرات هستند. بریتانیا، فرانسه و آلمان پس از پایان نشست شورای حکام در بیانیه مشترکی با ابراز «نگرانی عمیق» از «نقض پیاپی تعهدات هسته‌ای ایران»، از تهران خواستند تا از «فرصت دیپلماتیک» ایجادشده در پی توافق خود با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده کند.

آمریکایی‌ها تمایل دارند از فرصت حضور وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک استفاده کرده و مقدمات بازگشت دست جمعی همه طرف‌ها به میز مذاکرات را فراهم آورند. البته امیر عبداللهیان آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریخته و اعلام کرده است که هیچ مذاکره مستقیمی میان تهران و واشنگتن در حاشیه سفرش به آمریکا صورت نخواهد گرفت.

تغییر روش ایران در برخورد با زورگویی غربی‌ها باعث شد تا هفته قبل راب مالی مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی اعلام کند که تا ابد فرصت مذاکره وجود ندارد؛ در آن زمان واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «معنای سخنان مالی مشخص نیست فرض کنید همین فردا صبح فرصت مذاکره به پایان برسد؛ بعدازآن چه؟ بایدن چه استراتژی در برابر تهران پیش رو خواهد داشت؟»

به نظر می‌رسد انتشار گزارش ترور و شهادت دکتر فخری زاده در نیویورک‌تایمز پاسخی برای سؤالات روزنامه آمریکایی باشد. برخی منابع دیپلماتیک در کشورمان اعتقاد دارند که آمریکایی‌ها به‌زودی به تنظیمات کارخانه بازگشته و ماشین ترور چون دوره اوباما آغاز به کار می‌کند!

هدف از انتشار جزییات ترور شهید فخری‌زاده چیست؟

ترور می‌کنیم تا توافق کنید!

ان بی سی نیوز در ۹ فوریه ۲۰۱۲ درباره کنترل دولت اوباما بر ترور و شهادت دانشمندان هسته‌ای نوشت: دولت اوباما از برنامه ترور کارشناسان هسته‌ای ایران اطلاع داشته اما در اجرای آن نقش بازی نکرده است. انتشار گزارش ترور در آبسرد و بیان علنی عوامل و مزدوران اجرای آن نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها می‌خواهند سایه تهدید را بر سربرنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان پهن کنند.

دولت آمریکا در دو سال اخیر شکست‌های استراتژیک و مهمی از جمهوری اسلامی ایران خورده است، در آخرین صحنه از تقابل مقاومت مردمی توانست سوخت موردنیاز مردم لبنان را به سامت از کانال‌های امن به مقصد عبور دهد؛ نکته قابل‌تأمل آنکه واشنگتن پس‌ازاین تحقیر بزرگ دست به خرابکاری زده و نیروگاه دیرعلی را مورد هدف قرارداد. کل زور آمریکا و رژیم صهیونیستی در این عملیات بزرگ فقط یک حمله تروریستی کوچک بود!

برخی آگاهان امنیتی منطقه اعتقاد دارند که آمریکایی‌ها با اشاره آشکار به ماجرای ترور شهید فخری زاده آخرین تلاش خود را برای بازگشت ایران به میز وین انجام داده است. این حربه منافقانه با تغییرات در وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده بی‌اثر شده است. آمریکایی‌ها در ارزیابی نهایی خود دریافته‌اند که اگر سطح فشار از وضعیت کنونی بالاتر برود؛ ایران تمامی وظایف پادمانی را کنار گذاشته و از NPT خارج می‌شود.

هدف از انتشار جزییات ترور شهید فخری‌زاده چیست؟

رژیم صهیونیستی: فرسوده؛ عصبی با خط ترور خسته

وضعیت در مناطق اشغالی از کنترل دولت خارج‌شده است، بیماری کرونا امان مسئولان این پادگان تروریستی را بریده و سطح انتقادات از نفتالی بنت در بالاترین سطح خود قرار دارد، رژیم صهیونیستی با فشار مقاومت به عقب رانده‌شده و آن‌ها هر شب کابوس موشک‌باران می‌بینند.

در چنین وضعیتی اسرائیل تنهاتر از گذشته و بدون آمریکایی‌ها باید امنیت خودش را حفظ کند. انتشار گزارش سفارشی اخیر توسط موساد بیشتر شبیه یک آگهی تبلیغاتی برای یک کمپانی ورشکسته به منظور پیدا کردن مشتری برای چند کالای بنجل است.  

مقامات امنیتی اسرائیل تلاش می کنند تا این پیام منتشر شود که بعد از خروج آمریکایی‌ها از منطقه همچنان ماشین جنگی سر پا مانده و آن‌ها از امروز به بعد برای اشاعه تروریسم و انتشار جزییات آن محدودیتی قائل نیستند. رژیم صهیونیستی چون یک گراز وحشی قبل از شکار با گرد و خاک به پا کردن برای همه خط و نشان می کشد.

 اخیراً کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی عنوان کرده است فیلمی را که حزب‌الله  از عملیات اسارت دو نظامی اسرائیلی در ژوئیه ۲۰۰۶ منتشر کرد، واقعی است. انتشار گزارشی نیم‌بند از ماجرای ترور در آبسرد نیز با همین پیام از سوی اسرائیل منتشرشده است. اما ساختار شبکه عنکبوتی رژیم صهیونیستی از مدت‌ها قبل با بحران‌های اساسی روبرو شده است و اختلاف میان مقامات اطلاعاتی و ارتش بر سر نوع واکنش به ایران بسیار شدید است؛ درحالی‌که ارتش اسرائیل بر سر رودررویی با تهران یک طراحی ویژه را به کابینه ارائه داده است، این اقدام صدای موساد را درآورده است؛ عامو گلعاد، سرلشکر ذخیره و مسئول سابق در تشکیلات امنیتی می‌گوید: رئیس ستاد ارتش نباید چنین کاری (تهیه نقشه علیه ایران) را انجام دهد بلکه این نخست‌وزیر است که باید سیاست آن را تعیین کند.

طراحی دشمن، استراتژی مقاومت

فشار دشمن برای نرمال کردن ایران و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی غرب در دو فاز پیش می‌رود. فاز اول این برنامه ادراکی و روانی با توسل به انتشار گزارش‌هایی اغلب غلو شده است، فاز دوم آن محدود ضرباتی است که آمریکایی‌ها با توسل به برخی عناصر خودفروخته، مزدور و نیز جوخه ترور رژیم صهیونیستی به مقاومت مردمی در منطقه زده است، پیام هر دو فاز عملیات آن است که می‌توانیم آتش جنگ را تا داخل ایران بکشانیم. در هر دو صحنه طراحی‌شده دشمن در سال‌های اخیر شکست‌های سنگینی خورده و به عقب رانده‌شده است.

** بازنده در میان اقیانوس‌ها: آمریکا و رژیم صهیونیستی با اتخاذ رفتار تهاجمی و راه‌اندازی جنگِ زیر سطح جنگ، علیه ایران و محور مقاومت، سعی داشتند با ایجاد دست برتر و تغییر موازنه بازدارندگی، از یک‌سو تغییر محاسبات ایران و وادار شدن به قبول توافق جدید را رقم بزنند و از دیگر سو عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و حضور تجاری، سیاسی و نظامی اسرائیل در منطقه غرب آسیا را تثبیت کنند.

حمله به مقرهای محور مقاومت در منطقه و جنگ کشتی‌ها بخشی از رفتار تهاجمی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که با پاسخ‌های درخور و در تراز بالاتر مواجه شده است. این پاسخ‌ها مقامات آمریکا و اسرائیل را وادار به اعتراف به شکست راهبرد رفتار تهاجمی کرده است. فرمانده سابق نیروی دریایی این رژیم جعلی با صراحت اعلام کرد: «جنگ کشتی‌ها را باختیم».

هدف از انتشار جزییات ترور شهید فخری‌زاده چیست؟

** انهدام میز شطرنج اطلاعاتی: ضربه سنگین مقاومت به ایستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه؛ بخشی از بازی با مهره‌های حریف در خانه رقیب بود. در این ماجرا چنان خسارتی به حیثیت دولت‌های غربی وارد شد که کشورهای اروپایی مجبور به دادن بیانیه و اعلام موضع شدند. به گزارش الجزیره دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه مشترک انهدام خانه شیطان در اربیل را محکوم کرده‌اند. نسخه‌ای از این بیانیه جالب‌توجه در وب‌سایت وزارت خارجه انگلیس چاپ شد!

** پاره شدن تور دفاعی؛ برهم خوردن موازنه امنیتی: مقاومت اسلامی با هوشمندی و خلاقیت در به‌کارگیری پرتابه‌های خود موفق شد برای ساعات طولانی، آسمان سرزمین‌های اشغالی را بسته و پروازهای فرودگاه‌های این رژیم را متوقف سازد.

ضعف گسترده سامانه «گنبد آهنین» (که رژیم صهیونیستی میلیون‌ها دلار برای آن هزینه کرده و آن را مرتباً تبلیغ می‌کرد) و نیز ناتوانی نیروی هوایی رژیم در از میان بردن توان موشکی مقاومت، سبب شد توازن قدرت هوایی به سود مقاومت تغییر کرده و ناامنی در جای‌جای سرزمین‌های اشغالی به چشم بخورد. «تساحی دافوش» خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام نمود که مقاومت اسلامی طی یک هفته ۳۶۰۰ موشک به عمق فلسطین اشغالی شلیک کرده که بزرگ‌ترین تعداد موشکی است که از زمان تشکیل اسرائیل به آن شلیک‌شده است. او همچنین تأکید نمود که «حماس ۷۵ درصد از ساکنان اسرائیل را مجبور کرد که به داخل پناهگاه‌ها بروند.»سلسله عملیات غرورآفرین تهدید منطقه‌ای را از مرکز به بیخ گوش صهیونیست‌ها منتقل کرد. این ضربات بی‌نظیر تحولی استراتژیک برای معادلات آتی است. ازاین‌پس دامنه مقاومت افزایش پیداکرده و تهدید برای اسرائیل به‌صورت علنی به نمایش درآمده است.

هدف از انتشار جزییات ترور شهید فخری‌زاده چیست؟

البته انتشار گزارشی تکراری از یک جنایت ناگوار در شمال تهران با قصد فشار به ایران برای ما درس‌هایی نیز در خود دارد. اقدامات امنیت بخش مردان میدان منجر به افزایش قدرت نرم و سخت ایران شد و بازیگری جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه‌ای و جهانی را تقویت کرد. در طرف دیگر دیپلماسی تعامل، سهل اندیشی و اشتباه محاسباتی، گرفتار آمدن در فریب استراتژیک آمریکا و اسرائیل را فراهم ساخت. از میدان تا دیپلماسی، در دهه نود شاهد دو نگرش و دوجهان بینی متفاوت بودیم. نگرش انقلابی و جهان‌بینی توحیدی در برابر نگرش غیرانقلابی و جهان‌بینی نئولیبرال، اکنون این اختلاف سطح از میان برداشته‌شده است.

رهبر انقلاب اسلامی پس از ضربات سنگین جوانان مقاومت بر پیکر منحوس رژیم صهیونیستی در پیامی به جوانان کشورهای عرب‌زبان فرمودند: صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است و این وظیفه‌ای همگانی است.

مقامات امنیتی در کاخ سفید پس از فرار مفتضحانه از افغانستان به‌خوبی می‌دانند که خانه عنکبوت سست‌تر از همیشه در آستانه فروپاشی است، محاسبات دشمن پس از شهادت شهید سلیمانی با درخشش مردم در خیابان‌های بغداد، دمشق؛ نجف؛ بیروت، صنعا و تهران به هم‌ریخت. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که یک ضربه به مقاومت تبدیل به «ابر رویدادی» دشوار علیه آن‌ها خواهد شد. این واقعه بسیار عظیم، هم‌زمان تحولی شگرف و رستاخیزی غیرقابل‌تصور در تمامی روندهای محیط داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    73 7
    نابودی اسرائیل را باید فریاد بزنیم... البته یقین دارم به چشم خواهیم دید ان شاالله
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      4 1
      نمیفهمم سه یا چهار تا ماشین بوده ماشین شخصیت اگه وسط میبود که تیر بهش اصابت نمیکرد ماشین محافظ جلویی همان لحظه کجا بوده ؟
    • علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      23 9
      نابودی اسراییل تنها با ساخت سلاح اتمی امکانپذیر است نه فریاد زدن!!!
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      8 3
      تا بمب و کلاهک اتمی نسازی بازدارندگی دفاعی وجود نخواهد داشت. موشک بالستیک یا کروز و حتی جنگنده بمب افکن و... بدون سلاح مخرب ویرانگر بازدارنده نیست خوبه اما بازدارنده نیست.
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      10 4
      مشرق جان ترور کردن رفت دیگه . اخه اون اگه ورشکسته است دیگه پس ما چی هستیم ؟مااصلی ترین مهرمونو نتونستیم محافظت کنیم . تمام . داستان اینه وبس
    • محمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      7 6
      اسرائیل 5 سال آینده را نخواهد دید
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      7 0
      درسته که ما ضربه خوردیم ولی این نشان ورشکستگی امنیتی ایران نیست ایشون سالها درلیست ترور بوده و موفق نشدن بزننشون رخنه های امنیتی درهرجایی پیدامیشه مثلا همون وزیر اسرائیلی که جاسوس ایران ازاب درومد بالاخره مانقاط قوت امنیتی اطلاعاتیمونم باید ببینیم
  • مهدی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    49 6
    انشا الله که تیر خلاص رو با خروج از npt بشون بزنیم
    • امین IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 22
      منظورت تیر خلاص به کی بزنیم؟! خروج از این توافق به چه منظور باید صورت بگیره؟
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 0
      اصلش ان شاءالله است
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    12 37
    "فرار مفتضحانه از افغانستان" اونها که خودشون گفته بودن می خوان از افغانستان خارج شن . کجاش مفتضحانه بود؟
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      28 5
      خودتو زدی به نفهمی یا واقعا هچی نفهمی تو که هیچی سرت نمیشه چه کارت به این کارا اون جوری که اینا شبانه و مخفیانه از اون پایگاه فرار کردن و اتفاقاتی که بعدش افتاد غیر از این دیگه معنی نمیتونه داشته باشه آمریکا دیگر به فنا رفته فقط ماکتی از به جا مونده که اونم به زودی فرو میریزه
    • ایمانی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      11 4
      عزیز بخوای یا نخوای آمریکا رو به افول است. اش انقدر شور شده که صدای آشپزهم در اومده
    • امین IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      6 4
      فرار نبوده اتفاقا برنامه ریزی از سال های قبل بوده.
    • امیرو IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      2 0
      قربون اون گاگولت برم که اسمشه گذاشتی مزغ(مغز).
    • Aa IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 3
      ژاپن هم در جنگ جهانی دوم از این غلط ها زیاد کرد اخرم نتیجشو دید ایران همین راه رو در پیش بگیره اینده ای نخواهد داشت .
  • بهنام IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    18 0
    هدف اونا هرچی باشه مهم نیست ولی مهمش اینجاست که بعد از پخش مجدد این اتفاقات گروه های امنیتی و اطلاعاتی بدونن چقدر از دشمن عقبتر هستن و کمی جدی تر مراقبت کنن از امنیت دانشمندان و نخبه های عزیز ایران ، بهتر نیست این هشدار جدی بودن رو هیچ وقت فراموش نکنن تا اینطوری افراد نخبه کشورمون ترور نشن قابل توجه نیروی های امنیتی و اطلاعاتی
    • محمد IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      8 2
      اون موقع که ترور کردن اصلاح طلب ها سرکار بودن الان فرق فکوله
    • فقط یه ایرانی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      ترور دانشمندان هسته ای هم مال اصلاحیا بود؟ انقدر حزبی نکنید همه چیو
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 1
    یک نشتی وضعف بزرگ اطلاعاتی در سیستم حفاظتی کشور .بدون شک عامل نفوذی تو همین سیستم بوده که انقدر دقیق نقشه ترور اجرا شده .قصه افغانستان واین عکسهایی که مثلا گذاشتین که آمریکاییها تجهیزاتشون رو گذاشتند ورفتند هم بدون برنامه ریزی قبلی نیست وگرنه بردن این تجهیزات نهایت ده روز کار داشت وطالبان هم انقدر قدرتمند نبودند که جلوی آمریکاییها بایستند .
  • سید احمد IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    16 1
    نمی تونم این تتاقص که یک کشور بیاد ، دانشمند ما رو ترور کنه و همه جا جار بزنه که کار منه و نقشه اش رو هم مو به مو تعریف کنه و ما هیچ کاری نکنیم. این حرفها که اینا با این حرکت ها می خوان ایران رو تحریک کنن که وارد جنگ بشه رو هم نمی تونم بپذیرم. انتقام سخت حاج قاسم هم به نظرم خیلی سخت نبوده و بیشتر شو آف بوده.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 0
    بالاخره گزارش دقیقتره یا چیز جدیدی نشون نمیده؟؟؟
  • میشناسیم IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    10 2
    با خوندن این گزارش یکم از ناراحتیم بابت گزارش شیوه ترور شهیدفخری‌زاده توسط نیویورک تایمز، کم شد. ولی کاشکی ما هم میتونستیم دانشمندان اونهارو ترورکنیم.
    • RO ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      8 0
      هدف از این مقالات هم همینه
    • امیرو IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 0
      ان شاءالله خون نجس آنها بر کف خیابانهای تل آویو آغشته میکنیم. فقط نمیدانم آیا آب این نجاست را پاک میکند.
  • US ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 21
    شماها خوبید کلا
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      16 5
      اگه نبودیم 40 سال اربابت و نوچه هاش رو تنهایی داغون نمی کردیم راستی نظم نوین جهانیتون چی شد ؟! برای همین افغانستان رو مگه اشغال نکردین مجبور شدید فرار کنید؟:)))
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    7 4
    حالا چرا شما به جای اون خودرو که فخری زاده سوارش بود عکس پژو را گذاشتی !!!!!
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    13 0
    ما چرا انتقام نگرفتیم؟
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      7 5
      میگیریم صبر کن
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      7 4
      میگیریم
  • US ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 9
    خدا میدونه جقدر مواد هسته ای ضعیف و یا شیمیایی و ویروسی و میکروبی بیماری زا ممکنه در این تجهیزات بجا مانده وحود داشته باشه. یا حتی مواد انفجاری و حی‌پی‌اس مخفی شده، که هم مکانهایی که اینها رو برای نگهداری و مهندسی معکوس در مراکز تحقیقاتی و صنعتی میبرن کشف کنن هم در صورت لزوم هر وقت خواستن از راه دور منفحر کنن. اینها بحز ریز دوربین‌ها و میکروفونها مخفی و .... که میتونن حاسوسی هم بکنن هست.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      7 4
      خدا شفا بده:)))))))))))) می بینم بد نگرانی آلبانی نشین که دست پیش رو گرفتی پس نیوفتی اونا می یوفته دست ایران ناراحت نباش;)
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 1
    هدف آنها فراری دادن گاندوها و نفوذی های داخلی و فریب دادن مقامات ایرانی با یک قصه ساختگی است.
  • سیدمهدی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 1
    تاجایی که یادمه اقای شمخانیم همیناروگفت خودایرانم تایید کرد ازیه دستگاه خودکارشلیک شده
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    10 2
    اسراییل نابود خواهد شد. ما هر بلایی سرمون میاد از نفوذیهاست
  • sdn IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    اون ترسوها گزارش ترور یک دانشمند و مسئول ایرانی را در کشور خودش منتشر کردند. حالا ما با استناد به قانون پاسخگویی مسئول و دانشمندی از آنها را در کشور خودشون با هر چیزی شده از بین ببریم.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    6 1
    یه سری گاندو هم واسه این عقب ماندگی و وادادگی اطلاعاتی بسازین
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 1
    انشاالله دیگر همچون روزهایی را نخواهند دید.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 1
      اصلش ان شاءالله است
  • علی محمدی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    7 6
    دارم بهتون میگم کشور عزیز ما ایران که هر ذره خاکش مقدسه و به خون شهیدان آغشته شده هیچ راهی جز ساخت سلاح هسته ای نداره...هیچ راهی!! سه نسل از مردم کشور هزینه ی تحریم های بین المللی رو دادند و در شرایط اقتصادی تحریمی زندگی کردند و هزینه هایی رو در منطقه متحمل شدیم؛ تمام این هزینه ها در حالی تحمل شده که هموز کلاهک اتمی رو نساختیم؛ اصلا توجیه ندارد!!! حالا که خسارات رو متحمل شدیم باید کلاهک اتمی رو بسازیم و به بازدارندگی تمام و کمال در برابر غرب برسیم....تمام دانشمندان اتمی عزیز که در این راه ترور شدند فقط یک چیز را میخواستند: سربلندی و قدرت ایران عزیز...راه ایران از اتمی شدن میگذرد
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      4 6
      استاد فکر الان سلاح هسته ای داریم میشه توضیح بدی چی عوض میشه؟! مگه موشک های بالستیک ما به اندازه کافی بازدارنده نیست که باعث شده امریکا دیگه خیال جنگ گسترده با مارو نداشته باشه؟! مشکل اصلی کشور سلاح هسته ای نیست مشکل اصلی نداشتن سیاست درست و متوازن داخلی و خارجیه که هر روز به منتقدین و مخالفین داخلی و دشمنان خارجی ما اضافه میشه.اینم راهی جز باز کردن فضای سیاسی و مشارکت عملی افکار مختلف در بدنه سیاسی کشور نداره کاره که ترکیه کرد و نتیجه هم گرفته. پاکستان و اسرائیل و فرانسه هم سلاح هسته ای دارن ولی چون سیاست بلدن نه تحریم شدن نه منزوی
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    بنظر من دربعد کنش این بازی باخته وادار کردن امارات وعربستان به ماندن در وضعیت پیش از خروج آمریکا از افغانستان است و کشورهای حاشیه خلیج فارس ترسیده اندو روبه گفتگو با ایران آورده اند . وزنه رژیم صهیونیستی با تغییر فاز آمریکا سبک‌تر از همیشه شده و صرف‌نظر از رویه این کنشها که کشاندن ایران دوره رییسی اصولگرا پای گفتگو با شرایط دولت بنفش است که البته اشتباه بزرگی است و ناچار آمریکا شرایط دولت اصولگرا راخواهدپذیرفت کشورهای عرب بدکوک هم سازبرگشت باروابط حسنه باایران زده اند واین رژیم صهیونیستی را بیشترازقبل تحت فشار قرار داده است بخصوص که در داخل رژیم صهیونیستی بابحرانهای مهمی روبروست که بحران بی هویتی رخ نموده است . دوره جدیدی در منطقه و جهان در رابطه با ایران شروع شده که این باعث بازی هیاهوی بی موازنه رژیم کودک کش برای زمان تمام شده است . زمانی بآمریکا وشرکا که اکنون درحال گذشت وشروعی جدیداست .
  • FR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 1
    نهایتا امریکا در فرار از منطقه دولت صیهونیستی را هم جا میگذارد ...
  • سجاد IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    4 0
    من حدودا تونستم ابن متن طولانی بخونم، ولی جوری میگید انگار آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی تونند بکنند!!
  • امیرو IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    10 0
    وقت آن رسیده ایران هم در شکار دانشمندان نجس صهیونیست وارد عمل شود. برای هر دانشمند شهیدمان 10 مزدور صهیونیست باید از بین برود.ان شاءالله. اگر این کار را نکنیم دشمن پروتر میشود.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    عزیزی که این‌ مقاله رو نوشتن کمی از بار غم این دو روز ما کم کردن خیلی دلم گرفت از اون گزارش روزنامه آمریکایی از طرف من به برادر یا خواهر نویسنده خدا قوت بگید؛
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    اینکه واضحه ما هم در حد امکاناتمون جواب میدم...ولی اگه اونا بخوان راحت ترور میکنن چون سوراخ زیاد داریم و کاملا واضح...
  • احد IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    جهان در حال تغییر است ، فرار آمریکا از خاورمیانه ، سردی روابط عربستان و آمریکا و....... بسترهای نابودی اسرائیل را هموار و تسریع می‌سازد
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      باشه شما منتظر باش .نمیدونم شماها چرا فقط دوتا شبکه داخلی رونگاه میکنی فکر میکنی جهان باید مطابق میل شماها بچرخه
  • Ali IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    چرا باید چنین شخصیتی از ماشین ضد گلوله سوار نشن ان زمان روحانی ضد گلوله سوار میشد.۸ سال بدبختی چیز دیگری ندیدیم ولی این عالم و چندین دانشمند دیگر بخاطر سهل انگاری از دست دادیم واقعا تاسف بار
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است و این وظیفه‌ای همگانی است.
  • NL ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    وجود جاسوس و رخنه اطلاعاتی.
  • امید IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    چند نکته مهم : الان دشمن اصلی ما اسرائیل جعلی خیلی ضعیف شده و رو به نابودی است وقتی دشمن ضعیف شده و در حال فرار است نباید به او رحم کنیم باید سرش را قطع کنیم. باید آتش را به زمین دشمن برد و از هر جهت و با هر وسیله ای به آن حمله کنیم.
  • حسین IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    جوری گزارش نوشتید انگار تا الان که دانشمندامونُ ترور کردن واکنش سنگین بهشون نشون دادید ، تا قبل از این هیچ کاری نکردید بعد از اینم هیچ کاری نمی کنید اوناهم اینو میدونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس