کد خبر 1274299
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
از کار افتادن سایت المپیک‌ در پی حمله سایبری گسترده در کانادا و آمریکا

رئیس سازمان تلکام روسیه از حملات سایبری گسترده و وسیع علیه سیستم رای گیری این کشور طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، «میخائیل اوسیوسکی» رئیس شرکت خدمات دیجیتال روسیه موسوم به تلکام در نشست خبری مرکز کمیسیون انتخابات روسیه اعلام کرد که طی روزهای گذشته ۱۹ حمله سایبری علیه سیستم رای گیری الکترونیکی این کشور صورت گرفته است که همه آنها خنثی و دفع شده است. 

بیشتر بخوانید:

حزب متبوع پوتین پیشتاز انتخابات پارلمانی در روسیه

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی گفت: در مجموع ۱۹ حمله سایبری داشتیم که بعضی از آنها خیلی کوتاه بود و فقط چندین دقیقه طول کشید. اغلب حملات روز شنبه و به مدت ۵ ساعت و ۳۲ دقیقه به طول انجامید. این حملات از اول صبح شروع و تا میانه روز ادامه داشت. 

به گفته اوسیوسکی، مراکز مختلف از جمله پرتال کمیسیون مرکزی انتخابات و پرتالهای خدماتی دولتی و انتخاباتی هدف این حملات بودند. به طور کلی تلاشهای وسیعی در مقیاس بزرگ صورت گرفت اما ما برای این حملات آماده بودیم. 

به نوشته خبرگزاری تاس، حملات سایبری علیه سیستم انتخاباتی روسیه از کشورهای هند، برزیل، ویتنام، لیتوانی، آمریکا، آلمان، روسیه، تایلند، بنگلادش، چین و برخی کشورهای دیگر انجام گرفت. 

هشتمین انتخابات دومای دولتی روسیه(مجلس سفلی) طی روزهای جمعه، شنبه و یک شنبه در سراسر روسیه برگزار شد. علاوه بر انتخابات دوما، انتخابات روسای شوراهای استانی، شهری و روستایی نیز طی این سه روز برگزار شد. 

شهروندان روسی برای انتخاب ۹ رئیس منطقه ای روسیه و ۳۹ پارلمان منطقه ای به پای صندوقهای رای رفتند. 

سیستم رای گیری الکترونیکی انتخابات روسیه در شش منطقه این کشور انجام شد. 

نتایج شمارش ۱۳ درصد آرا و همچنین نتایج نظرسنجیهای پای صندوقهای رای نشان میدهد که حزب «روسیه متحد» برنده انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی و شهری روسیه خواهد بود.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پنج حزب روسیه متحد، حزب کمونیست روسیه، حزب لیبرال دموکراتیک، حزب عدالت روسیه برای حقیقت و حزب جدید مردم از احزابی هستند که به دومای دولتی روسیه راه یافته‌اند.

تاس می‌گوید، با شمارش ۱۰ درصد آرا حزب روسیه متحد ۳۸ درصد، حزب کمونیست ۲۵ درصد، حزب لیبرال دموکراسی حدود ۱۰ درصد و حزب مردم و حزب عدالت نیز هر کدام حدود ۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    کار این یانکی‌های حرومزاده هست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس