کد خبر 1274564
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
پایان رویای خودروسازان آمریکایی در هندوستان

خودروسازان آمریکایی پس از سوزاندن سرمایه‌های هنگفت در هند از تولید خودرو در این کشور دست می‌کشند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، خودروسازان آمریکایی پس از سوزاندن سرمایه‌های هنگفت در هند از تولید خودرو در این کشور دست می‌کشند.

وقتی فورد موتور در اواسط دهه ۱۹۹۰ اولین کارخانه خود در هندوستان را افتتاح می‌کرد خودروسازان آمریکایی بر این باور بودند که بازار پر رونق دیگری مانند چین پیدا کرده‌اند.

با لیبرال شدن اقتصاد در سال ۱۹۹۱ و خوشامدگویی دولت هند به سرمایه‌گذاران خارجی، کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند افزایش درآمد طبقه متوسط هند باعث شود خودروسازان خارجی ۱۰ درصد از بازار این کشور را به دست بیاورند.

هفته گذشته فورد با قبول ضرری ۲ میلیارد دلاری تولید خودرو در هند را متوقف کرد. این اقدام به دنبال آن انجام شد که رقیبان آمریکایی دیگری مانند جنرال‌موتورز و هارلی دیویدسون کارخانه‌های خود در هند را تعطیل کردند.

در میان شرکت‌های خودروسازی خارجی که هنوز توانسته‌اند در این بازار باقی بمانند نیسان موتور ژاپن و فولکس واگن آلمان به چشم می‌خورند که هر کدام کمتر از ۱ درصد از بازار این کشور را در اختیار دارند. بازاری که زمانی انتظار می‌رفت تا سال ۲۰۲۰ پس از چین و آمریکا به سومین بازار بزرگ خودروی جهان تبدیل شود و فروش سالانه آن از ۵ میلیون خودرو فراتر برود.

اما به جای آن فروش خودرو در بازار هند به ۳ میلیون خودرو در سال محدود ماند و در حالی که پیش‌بینی می‌شد این بازار در دهه گذشته ۱۲ درصد رشد کند رشد آن به ۳.۶ درصد محدود شد.

خروج فورد از آمریکا پایان رؤیای آمریکایی خودروسازان آمریکایی بود.

خودروسازان آمریکایی نتوانستند خود را با بازار هند که ۹۵ درصد خودروهای آن قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار دارند وفق دهند. شهروندان هندی به جای خودروهای پرمصرف و قدرتمند خوددروهای ارزان کم‌مصرف را ترجیح می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس