کد خبر 1275029
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
لهستان، بلاروس را به "حمله سازمان یافته" به مرزش متهم کرد

در پی یافت شدن جسد چهار فرد ظاهرا پناهجو در نزدیکی مرز لهستان و بلاروس، دولت ورشو، مینسک را متهم به "هجوم سازمان یافته" به مرزهایش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، لهستان از اعزام ۵۰۰ سرباز دیگر خود به این منطقه خبر داده است. لهستان می‌گوید، در پی کشته شدن این چهار فرد در آنجا تعداد سربازانش را در مرز افزایش می‌دهد.

لهستان، بلاروس را از بابت آنچه مقام‌های لهستانی به عنوان "هجوم سازمان یافته" به مرز دو کشور توصیف کردند، متهم کرد. گمان برده می‌شود که قربانیان پناهجویانی بوده‌اند که برای رسیدن به خاک لهستان تلاش می‌کردند. لهستان بر خلاف بلاروس از اعضای اتحادیه اروپا است.

ورشو گفته تعداد ۵۰۰ سرباز دیگر خود به همراه خودروهای ویژه را با هدف تقویت منطقه مرزی در برابر تشدید فشار مهاجران به این منطقه اعزام می‌کند. دولت لهستان می‌گوید این فشارها از سوی بلاروس و روسیه برای بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا و ۲۷ کشور عضو آن سازماندهی می‌شوند.

ماتئوش موراویتسکی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما با اقدامات سازمان یافته و هدایت شده از سوی مینسک و مسکو سرو کار داریم.

موراویتسکی در این اظهاراتش که بعد از دیدارش با ماریوش کامینسکی وزیر کشور و رئیس واحد گارد مرزبانی لهستان مطرح شد گفت: ما با عزم کامل از مرز لهستان دفاع خواهیم کرد.

کامینسکی توئیت کرد: ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم به همین دلیل حتی بیشتر از قبل تدابیر حافظت مرزی را تشدید می‌کنیم.

او اضافه کرد، طی روزهای آینده سربازان بیشتر به همراه هشت خودروی ویژه به مرز اعزام خواهند شد.

مقام‌های لهستانی روز یکشنبه گفتند اجساد سه مردی که گمان برده می‌شود تبعه عراقی باشند، در سمت خاک لهستان در مرز با بلاروس یافت شده‌اند در حالی که مقام‌های بلاروس نیز اعلام کردند جسد یک زن عراقی هم در فاصله یک متری از مرز پیدا شده است.

غرب معتقد است اقدامات بلاروس به تلافی تحریم‌های اعمال شده علیه مینسک رخ می‌دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 0
    لهستان غلط کرد، دم جناب لوکاشنکو گرم که به این یانکی‌ها و نوکراش باج نمیده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس