کد خبر 1275043
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
پوتین: بر مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا غلبه کردیم

رئیس جمهور روسیه در نشستی گفت که روسیه بر افول اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا غلبه کرده و تولید ناخالص داخلی این کشور به سطح قبل از بحران رسیده است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در نشستی با  محوریت موضوعات اقتصادی گفت که روسیه بر رکود اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا غلبه کرده و تولید ناخالص داخلی این کشور به سطح قبل از بحران رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «نتایج هفت ماهه امسال نشان می‌دهد که  تولید ناخالص داخلی به سطح قبل از بحران  ناشی از کرونا رسیده  و  کاهش ناشی از همه گیری کرونا  کاملاً برطرف شده است.»

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که رشد صنعتی در ژانویه تا ژوئیه ۴.۴ درصد بوده است. وی افزود: «در همان زمان صنایع تولیدی ۵.۶ درصد رشد نشان دادند.»

پوتین گفت: «حجم سرمایه گذاری در دارایی‌های ثابت در نیمه اول سال ۷.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که نشان دهنده روحیه مثبت تجارت و سرمایه گذاری است.»

رئیس جمهور روسیه  روز دو شنبه نیز حکم تمدید برخی اقدامات اقتصادی ویژه علیه کشورهایی که روسیه را تحریم کرده اند، تمدید کرد. در فرمان پوتین آمده است، این حکم که مورخ ششم آگوست ۲۰۱۴ صادر شده تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تمدید می‌شود.

بر اساس این گزارش، در مارس ۲۰۱۴ به دلیل وضعیت ایجاد شده در اوکراین، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر از جمله استرالیا، ایسلند، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، سوئیس و ژاپن تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کردند. این کشورها فهرستی از اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه را که تحریم کرده و شامل ممنوعیت ورود و توقیف حساب‌های بانکی اعلام کردند ...

در پاسخ، در اوت ۲۰۱۴، ولادیمیر پوتین فرمان مقابله با اقدامات را امضا کرد و دولت روسیه واردات تعدادی از محصولات غذایی از ایالات متحده، اتحادیه اروپا، نروژ، استرالیا و کانادا را ممنوع اعلام کرد.

اتحادیه اروپا در ادامه فشارهای خود علیه روسیه در رابطه با تحولات اوکراین، چندی قبل تحریم‌های خود علیه مسکو را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد. شورای اروپا با صدور یک بیانیه اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با اوکراین که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ اعمال شد، برای ۶ ماه دیگر تمدید شده است. در بیانیه این نهاد عالی اتحادیه اروپا، ادعا شده که اقدامات ثبات‌زدای روسیه در اوکراین به ویژه در مناطق شرقی این کشور و اشغال منطقه کریمه ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس