آمریکا

۷ درصد از شرکت‌کنندگان در پیمایش موسسه افکارسنجی گالوپ گفته‌اند دست‌کم یک بار توان پرداخت هزینه دست‌کم یک نسخه پزشکی برای یکی از اعضای خانوار خود را نداشته‌اند.

به گزارش مشرق، نتایج یک پیمایش جدید که توسط موسسه افکارسنجی گالوپ انجام شده برآورد کرده نزدیک به ۱۸ میلیون نفر از افراد بزرگسال در آمریکا توان پرداخت هزینه دست‌کم یکی از نسخه‌های پزشکی صادرشده برای یکی از اعضای خانوار خودشان را نداشته‌اند.

گالوپ گفته نتایج این پیمایش نشان می‌دهد چگونه هزینه‌های سنگین دارو و درمان در آمریکا بر زندگی خانوارها در این کشور اثر می‌گذارد.

اوضاع برای خانوارها کم‌درآمد با درآمد سالانه کمتر از ۲۴ هزار دلار وخیم‌تر است. تقریباً ۲۰ درصد از آنها در سه ماه گذشته قادر به پرداخت دست‌کم یکی از نسخه‌های پزشکی خودشان نبوده‌اند.

موسسه گالوپ می‌گوید این پیمایش را با مشارکت نزدیک به ۵۰۰۰ فرد بزرگسال انجام داده است. ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند در یک سال گذشته برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از خرید تمامی اقلام دارویی‌شان صرفنظر کرده‌اند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس در تحلیلی بر گزارش گالوپ نوشته میلیون‌ها آمریکایی با هزینه‌های درمان دست و پنجه نرم می‌کنند و هزینه دارو در این کشور رو به افزایش است.

«برنی سندرز»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا هم بارها با ارائه آمارهایی به مسائل مربوط به مسائل درمانی آمریکا اشاره کرده است.

سندرز مردادماه دو سال پیش گفته بود ۲۰ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا قادر به پرداخت هزینه نسخه‌های درمانی خود نیستند.

او در آن زمان در صفحه توئیترش نوشت: «نیازمند شجاعت سیاسی و حرکت توده‌های مردم هستیم، اما اصل مسئله این است: مجبور نیستیم وضعیتی را تحمل کنیم که از میان هر پنج بزرگسال یک نفر توان پرداخت هزینه نسخه‌های خودشان را ندارند، در حالی که شرکت‌های دارویی و مدیران آنها میلیون‌ها دلار سود کسب می‌کنند.»

سندرز قبلتر از آن هم در یک سخنرانی با موضوع «خدمات درمانی برای همه» گفته بود یکی از مسائل مربوط به نظام بهداشت و درمان آمریکا این است که سودهای هنگفتی نصیب شرکت‌های بیمه و دارویی می‌کند.

وی گفت:  «سال گذشته، ۱۰ شرکت دارویی برتر آمریکا ۶۹ میلیارد دلار سود عایدشان شد، در حالی که از میان هر پنج آمریکایی یک نفر نمی‌تواند بهای نسخه‌هایی که پزشکان برای آنها می‌نویسند را بپردازد.»

پایگاه «پولیتیفکت» که به راستی‌آزمایی اظهارات سیاستمداران آمریکا می‌پردازد در گزارشی به بررسی صحت و سقم این ادعای سندرز پرداخته است. این پایگاه یافته‌های دقیق‌تری درباره ادعای سندرز ارائه کرده است.

پایگاه «پولیتیفکت» می‌نویسد: «موثق‌ترین داده‌ها نشان می‌دهند حدود ۱۰ درصد مردم می‌گویند تأمین بهای دارو دشواری زیادی به آنها وارد می‌کند. بین ۲۰ تا ۳۰ درصد می‌گویند آنها به دلیل هزینه‌های دارو از مصرف کردن داروهایی که پزشک‌ها توصیه کرده‌اند خودداری کرده‌اند. از هر سه نفر یک نفر گفته‌اند راهبردهایی برای کاستن از هزینه‌های دارو و درمان خودشان به کار گرفته‌اند، مثلا از پزشک خواسته‌اند داروی ارزان‌تری برایشان بنویسد.»

او زمانی دیگر در یک پیام توییتری نوشت: «آمریکا ثروتمندترین کشور در کره زمین است، اما ما چهل میلیون فقیر داریم ۳۴ میلیون آمریکایی فاقد بیمه سلامت هستند و نیمی از مردم به خاطر حقوق پایین قادر به برآورده کردن تعهدهای مالی نیستند و در صورت بروز بحران‌های مالی یا بیکاری پس اندازی ندارند.»

این سناتور آمریکایی درباره تبعیض‌های موجود در جامعه آمریکا گفته ثروت سه میلیاردر آمریکایی بیشتر از نصف جمعیت این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرباز IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    از این تعداد چند نفر رنگین پوست هستند.#نژادپرستی#
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 1
    عوضش ایرانی ها داشتن مثل من که 8 میلیون پول رمدیسویر دادم
  • رامین IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    18 میلیون میشه 4 درصد جمعیت آمریکا که اونم نوشته حداقل برای یکبار یعنی آمار بلند مدت هستش... پس همون 4 دردصد هم نیستش بصورت سالانه کمتره.... کاش یه همچین اکتشافی هم از مردم ایران انجام میشد که با حقوق کارگری و کرایه خونه مثلا تو شهری مثه تهران و حالا خورد و خوراک فقط پنیر و نون بخوره و غاط بکنه فکر کباب باشه .... و خدای ناکرده مثلا یه مرض هم داشته باشه چطو میشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس