جنگنده روسیه بمب افکن «بی -۵۲» آمریکا را رهگیری کرد

شماری جنگنده‌ «اف-۱۶» و «اف-۱۸» ناتو، در ماموریت تاکتیکی بمب‌افکن‌های اتمی روسیه را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که شماری جنگنده‌های پیشرفته نانو، بمب‌افکن‌های اتمی این کشور را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند.

بیشتر بخوانید:

تقابل نظامی اوکراین با روسیه؛ برگزاری رزمایش با آمریکا و ناتو

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب افکن راهبردی «توپولوف-۱۶۰» این کشور حین پرواز بر فراز دریای بالتیک با شماری از جنگنده‌های ناتو مواجه شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود که بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه پرواز معمول در حریم هوایی بین‌المللی انجام می دادند. نوع جنگنده‌های ناتو «اف-۱۶» متعلق به ایتالیا و دانمارک، جنگنده «اف-۱۸» فنلاند و جنگنده «ساب» متعلق به سوئد اعلام شد. بمب‌افکن‌های روسی در این ماموریت ۸ ساعته  جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و «سوخو-۲۷» روسیه را همراهی می‌کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این پرواز کاملا بر اساس قوانین و مقرارات هوانوردی بین‌المللی صورت گرفت.

توپولوف-۱۶۰، بمب‌افکن راهبردی فرا صوت روسیه است. این بمب‌افکن تا حدی از خصوصیات پنهان‌کاری شامل کاهش نیمرخ راداری و بازتاب گرمایی برخوردار است و به‌طور کلی قابل مقایسه با بمب‌افکن آمریکایی بی-۱ لنسر است در حالی که ابعاد آن بزرگتر است و ظرفیت حمل مهمات بیشتری دارد.

 این بمب افکن دارای قابلیت حمل بمب اتمی و متعارف را دارد و آخرین بمب افکن راهبردی ساخت روسیه و بزرگترین هواپیمای فراصوت با قابلیت بال متغیر در جهان است. توپولوف- ۱۶۰ می‌تواند جنگ‌افزارهای اتمی و متعارف شامل موشکهای دوربرد را حمل کند. این هواپیما برای دفاع از خود به موشک‌های حرارت‌یاب و سامانه‌های مختل کننده کننده رادار و پرتاب‌کننده شراره‌های گمراه‌کننده موشک حرارتی مجهز شده‌ است. 

طی روزهای گذشته مرکز کنترل حریم هوایی روسیه  اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور یک هدف هوایی متعلق به ناتو را بر فراز دریای بارنتس و در حالیکه  به حریم هوایی این کشور نزدیک می‌شد، رهگیری کردند.

مرکز کنترل دفاع روسیه اعلام کرد که  یک فروند  جنگنده «میگ -۳۱» روسیه برای اسکورت هواپیمای گشت هوایی «پی-۳۰ ارویون» نیروی هوایی نروژ بر فراز دریای بارنتس به پرواز درآمد. مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در بیانیه خود  اعلام کرد که خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را شناسایی کرده و آن را بر فراز دریای بارنتس اسکورت کردند. پس از دور شدن هواپیماهای نظامی خارجی از حریم هوایی روسیه، این جنگنده روسی به پایگاه خود بازگشت. روسیه تاکید کرده که پرواز هواپیمای روسی مطابق قوانین بین‌المللی انجام شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 0
    عکس دقیقا برعکس تیتر بود
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 0
    یکی از دلایل داشتن جنگنده هم طراز را در خبر فوق میخوانید. یه تعداد جنگنده بخریم.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 0
    عکسش برعکسه مشرق جان، اینجا جنگندهٔ روسی داره بمب افکن آمریکایی رو اسکورت میکنه!!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    15 1
    چیزی که خیلی ها نمی دانند : هیچکدام از بمب افکن ها چه شرقی و چه غربی حامل بمب اتم نیستند و این گشت زنی ها صوری و برنامه حفظ آمادگی پرواز است بدون بمب اتم . ضمنا طبق معاهده قدرتهای بزرگ ؛ هیچ درگیری با هم نداشته و هارت وپورت انها تبلیغاتی است .
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      3 0
      در روابط نظامی قدرت نمایی هم یک پاسخ مناسب است.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      2 0
      سر جریان آلمان نازی و لهستان که استارت جنگ زده شد هم هارتو پورتی به میون نبود حتی هیتلر هم شرو کننده جنگ نبود کرم از طرف یکی دیگه بود ... الان همه اونا یکی شدن در ظاهر شما روس و امریکا رو میبینی ولی در حقیقت اینا بعد اینکه شوروری رو تجزیه کردن دیگه یکپارچه شدن چین رو هم که کمونیستی نگه داشتن بعد اینهمه مدت ... کره شمالی و جنوبی ک نبود...شمالش دست شوروی بود جنوبشم دست امریکا بود الانم ک میبینی برای ترسوندن کره جنوبی میگه نیگاه کره شمالی اسلحه داره بزار ما رو سرتون خراب بمونیم ..در کل دنیا یکپارچه س مگه اینکه یهو بخان تغییری ایجاد کنن که با فک زدن و تبلیغات کردن نتونن ینی شما هر لحظه امکان یه جنگ دیگ رو دور از تصور ندون... اونموقع بهونه شون ساختن اسرائیل بود ایندفعه بهونه شون رو دیگ نمیدونیم
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    18 0
    گرگم به هوا بازی می کنند.جدی نگیرید.جنگ بین ناتو و روس باخت باخته پس اتفاق نمی افتد.
  • حسین IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 0
    در واقع بمب افکن روسی از حریم اسمان اروپا بیرون کردند روس هاهمیشه برای این امادگی دیگر کشورهای عضو ناتو بسنجد وارد حریم هوای اون کشور می شود گندش که در بیاید می گویم من در حریم بین الملی بودم زمان جنگ سردهمینطوری بود
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    6 0
    آقا فراصوت نیستش. فراصوت یک بازه بسامد است و اصلاً ربطی به سرعت نداره. اصلاً هواپیمای فراصوت وجود نداره و اونی که شما میفرمایید زبرصوت است (به عربی: مافوق صوت). فراصوت یک فرکانس است (بسامد است). هزار بار گفتم
    • ساعد IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      3 0
      کو گوش شنوا
  • صبا IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 1
    سلام. ای کاش بمب افکن های قدرتمند روسیه با بمب های خود جنگنده های اروپایی را ساقط می کردند تا اروپا دیگر حوس اسکورت نکند.
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      1 2
      اونوقت یک جنگ ویرانگر و خونین شروع میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس