کد خبر 1275411
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
استلا ویتا، نخستین کمپر خورشیدی جهان

وسایل نقلیه الکتریکی در حال تغییر روش زندگی و شیوه حمل‌ونقل ما هستند. شاید این تأثیر در دهه آینده بسیار پررنگ‌تر شود.

به گزارش مشرق، وسایل نقلیه الکتریکی در حال تغییر روش زندگی و شیوه حمل‌ونقل ما هستند. شاید این تأثیر در دهه آینده بسیار پررنگ‌تر شود. در این میان، دانشجویان دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند به دنبال روشی پایدار و پاک برای تأمین انرژی هستند و این موضوع در محصول جالب آن‌ها به نام استلا ویتا تبلور یافته است.

استلا ویتا، نخستین کمپر خورشیدی جهان +عکس

بیست و دو نفر از این دانشجویان که عضو تیم سولار دانشگاه آیندهوون هستند، با طراحی و ساخت یک کمپر خورشیدی، عملکردهای مختلف یک وسیله نقلیه کاربردی الکتریکی با نیروی آفتاب را می‌سنجند. این کمپر در یک روز آفتابی می‌تواند تا ۷۳۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

استلا ویتا، نخستین کمپر خورشیدی جهان +عکس

کمپر استلا ویتا علاوه بر تأمین انرژی حرکتی خود از پانل‌های خورشیدی، می‌تواند انرژی دستگاه‌هایی چون قهوه ساز، تلویزیون، دوش و شارژرهای دستگاه‌های مختلف را تأمین نماید. سقف این کمپر از نوع پاپ آپ یا باز شونده به سمت بالا بوده و فضای کافی برای ایستادن درون آن را فراهم می‌سازد تا به‌راحتی بتوان درون آن ایستاد یا آشپزی کرد.

استلا ویتا، نخستین کمپر خورشیدی جهان +عکس

طراحی این وسیله بر اساس کارایی و مفید بودن و به حداکثر رساندن فضای داخلی و البته با توجه به آئرودینامیک صورت گرفته است. سقف بلند با پنل های خورشیدی پوشانده شده است. در هنگام بلند شدن سقف، پنل های اضافی هم باز می‌شوند تا سطح جذب انرژی را دو برابر کنند. البته هیچ جزئیاتی درباره باتری و موتور محرکه خودرو ارائه نشده است.

استلا ویتا، نخستین کمپر خورشیدی جهان +عکس

ایده یک خودروی خورشیدی برای رفت و آمد در روز با سرعت کم، چندان بد به نظر نمی‌رسد. مخصوصاً اگر کمپری جادار و راحت باشد. دانشجویان این پروژه در سفری به سمت جنوب اسپانیا خواهند رفت تا آن را در آزمونی عملی بررسی کنند.

استلا ویتا، نخستین کمپر خورشیدی جهان +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    4 1
    تا فقر و نابرابری هست، شعله های جنگ و آتش سوزی جنگل ها، همه این محصولات خلاقیت رفاهی ثروتمندان را خواهد بلعید.
  • TR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 0
    سرعت بسیار کم خودرو، عدم کارآرایی در شب و هوای ابری. کاهش شدید بازدهی با نشستن کرد و خاک. سرطانزا بودن شدید فلز سلینیم به کار رفته در ساختن سلولهای خورشیدی و قیمت بسیار گران آن و.. باعث خواهد شد این پروژه که دهها سال است نمونه هایش ساخته می شود باز هم شکست بخورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس