در ادارات و سازمان ها محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران بر اساس قانون کار صورت می گیرد، و میزان کارکرد  هر فرد به همراه مرخصی ها و اضافه کاری ها، نقش اساسی در تعیین حقوق دریافتی وی خواهد داشت. از این رو حضور و غیاب کارکنان مسئله بسیار مهمی است که باید با استفاده از روش های صحیح و دقیق صورت گیرد. نرم افزار های حضور و غیاب از تکنولوژی های عصر حاضر می باشد که امروزه با استفاده از این نرم افزار ها، محاسبه حقوق و دستمزد هر یک از کارکنان دیگر مانند گذشته سخت و زمان بر نخواهد بود. در ادامه مطالب بیشتر با این نرم افزار آشنا خواهیم شد. 

چالش های قانون کار و نقش نرم افزار حضور و غیاب در حقوق و دستمزد

محاسبه حقوق و دستمزد طبق قانون کار با استفاده از نرم افزار حضور و غیاب

بدون شک در هر اداره ای، محاسبات حقوق و دستمزد از اهمیت بالایی برخوردار است. این محاسبات طبق قانون کار بر اساس ساعات کاری کارکنان تعیین می شود. لذا  انجام حضور و غیاب به نحو صحیح و دقیق از ضروریات هر اداره و سازمانی محسوب می شود. در روش سنتی، سیستم حضور و غیاب به شیوه دستی صورت می گرفت و طبیعتا انتقال اطلاعات آن به بخش حسابداری حقوق و دستمزد نیز موجب صرف زمان زیادی می گشت و در نتیجه هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل می نمود. همچنین احتمال اشتباه و خطا  نیز در انتقال این اطلاعات، بسیار بالا بود. تمام این عوامل علاوه بر هزینه های آن، نارضایتی کارکنان مجموعه را نیز به دنبال داشت. اما  اکنون با پیشرفت تکنولوژی و ارائه ابزارهای جدید، مانند نرم افزار حضور و غیاب اکثر این مشکلات تا حد قابل توجهی حل شده است. نرم افزار حضور و غیاب یکی از ابزار های پیشرفته و به روز می باشد که علاوه بر اینکه رفت و آمد کارمندان را ثبت می نماید، محاسبه دقیقی نیز از میزان ساعات کاری، میزان استفاده از مرخصی ها، میزان غیبت های موجه و غیر موجه، میزان اضافه کاری ها،  بر اساس قرارداد کاری تعریف شده را نیز انجام می دهد. این اطلاعات با انتقال به بخش حسابداری، منجر به محاسبه دقیق حقوق و دستمزد، هزینه بیمه تامین اجتماعی و همچنین محاسبه بیمه بیکاری تامین اجتماعی هر یک از کارمندان طبق قانون کار و حداقل حقوق وزارت کار خواهد شد.

چالش های قانون کار و نقش نرم افزار حضور و غیاب در حقوق و دستمزد

ضرورت استفاده از نرم افزار حضور و غیاب تحت وب

استفاده از قابلیت های نرم افزار حضور و غیاب تنها منحصر به محل کار در ادارات و سازمان ها نمی شود، بلکه با توجه به شرایط کنونی و شیوع گسترده بیماری کرونا و همچنین گسترش تکنولوژی بسیاری از کارها از ادارات و سازمان ها به خانه ها انتقال یافته اند و پدیده ای به نام دورکاری را رقم زده اند. در اینجا ضرورت وجود نرم افزار حضور و غیاب تحت وب مشخص می شود. همانطور که نظارت بر ورود و خروج به موقع کارمندان در محل کار بسیار ضروری است، این نظارت جهت امور دورکاری نیز مهم به شمار می رود. چنانچه هیچگونه نظارتی بر فعالیت های کارمندان در منزل نشود، احساس مسئولیت کاری کارمندان، رفته رفته کمرنگ خواهد شد و این امر موجب تاثیرات منفی در دراز مدت بر عملکرد آنها گشته و بدین ترتیب بازدهی و پیشرفت سازمان به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. نرم افزار حضور و غیاب تحت وب بر اساس قانون کار عمل می نماید و تمامی فرایند های حضور و غیاب را حتی در منزل و از راه دور به خوبی سازماندهی و انجام می دهد. مدیران سازمان ها و همچنین مدیران منابع انسانی، تنها با چند کلیک و استفاده از کامپیوتر قادر خواهند بود به اطلاعات مربوط به ساعات کاری انجام شده توسط کارمندان حتی در منزل دست پیدا نمایند و آن را در سیستم حقوق و دستمزد، اعمال نمایند.

ویژگی های نرم افزار حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب از ویژگی های منحصر به فرد زیادی برخوردار است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

l تعریف کارمند و پرسنل به تعداد نامحدود

l تهیه گزارشات مربوط به ورود و خروج کارکنان در طی روز

l تهیه گزارشات کلیه مرخصی های گرفته شده و همچنین ماموریت های انجام شده توسط کارمندان

l تهیه گزارشات از کلیه ساعات تاخیری و کسر کار هر کارمند

l تهیه گزارشات از ساعات ورود و خروج ناقص از سوی کارمند

l امکان فیلتر اطلاعات بر اساس نیاز در تهیه برخی از گزارشات

l امکان تعریف شیفت های کاری بر اساس قانون کار مربوط به سازمان

l امکان ثبت اضافه کار یا شب کار برای هر یک از کارمندان و پرسنل

l امکان ویرایش ساعات ورود و خروج پرسنل توسط مدیر سازمان  و یا شخص مسئول

l استفاده از نرم افزار، همراه با دستگاه های حضور و غیاب  و همچنین بدون دستگاه حضور و غیاب

مواردی که ذکر شد تنها بخشی از قابلیتهای نرم افزار حضور و غیاب می باشد. نرم افزار تایمزی به عنوان ابزاری کارآمد و دقیق، جهت یاری مدیران، کارفرمایان و افرادی که به تازگی قصد راه اندازی کسب و کاری را دارند، طراحی شده است. شما می توانید با تهیه نرم افزار تایمزی، یک سیستم حضور و غیاب قدرتمند و دقیق را جهت مجموعه کاری خود فراهم آورید و طبق آن بر عملکرد کارکنان خود نظارت دقیق و کاربردی داشته باشید. این نرم افزار علاوه بر اینکه قابل استفاده به همراه دستگاه های حضور و غیاب می باشد، به تنهایی نیز کاربرد دارد. از این جهت بسیار مناسب افرادی می باشد که قصد دارند بتازگی کسب و کار خود را شروع نمایند و بدین ترتیب، احتیاج به صرف هزینه هایی مانند خرید دستگاه حضور و غیاب ندارند.

چالش های قانون کار و نقش نرم افزار حضور و غیاب در حقوق و دستمزد


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس