اعتراف تیم بنت به بی‌حاصلی نمایش‌های تبلیغاتی نتانیاهو ضد ایران در سازمان ملل

تیم نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی گفته قصد ندارد در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ترفندهای نخست‌وزیر قبلی ضد ایران که نتیجه‌ای نداشتند استفاده کند.

به گزارش مشرق، تیم «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی به بی‌حاصلی نمایش‌های تبلیغاتی نخست‌وزیر سابق این رژیم علیه ایران در سخنرانی‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعتراف کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی بنت قرار است دوشنبه هفته آینده برای اولین بار در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

در ۱۲ سال گذشته، بنیامین نتانیاهو ۱۰ بار در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگی از رژیم صهیونیستی سخنرانی کرده و هر بار با ارائه نمایش‌هایی تبلیغاتی که معمولاً به استیضاح گرفته می‌شد مدعی شده بود ایران تا مدت کوتاهی دیگر به سلاح هسته‌ای دست پیدا خواهد کرد.

پایگاه آکسیوس به عنوان مثال به سخنرانی نتانیاهو در سال ۲۰۱۲ اشاره کرده که او با ارائه یک نقاشی از یک بمب اتمی مدعی شده بود ایران به زودی به چنین سلاحی دست پیدا خواهد بود. او در سخنرانی سال ۲۰۲۰ هم تصاویری که ادعا می‌کرد تصاویر ماهواره‌ای از یک زرادخانه حزب‌الله در لبنان است را نشان داد.

این رسانه خبر داده مقام‌های موساد و دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در آستانه سفر نفتالی بنت به نیویورک از او پرسیده‌اند آیا قصد دارد در سخنرانی مجمع عمومی اطلاعاتی درباره حزب‌الله یا ایران رو کند یا خیر اما دستیاران بنت گفته‌اند نمی‌خواهند از «ترفندهای مشابه نتانیاهو» استفاده کند.

با وجود این، آکسیوس گزارش داده همانند نتانیاهو، بخش اعظم سخنرانی نفتالی بنت بر موضوع ایران متمرکز خواهد بود.

با آنکه نفتالی بنت و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هر دو جزو سیاستمداران تندرو افراطی در قبال ایران محسوب می‌شوند رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند بنت قصد دارد سیاست‌های تل‌آویو را به مسیر جدیدی هدایت کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تا کنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.

رژیم صهیونیستی و واشنگتن در ماه‌های گذشته همکاری علیه ایران را در دستور کار قرار داده‌اند. به عنوان مثال خبرگزاری رویترز دو ماه پیش گزارش داد کابینه جدید اسرائیل قصد دارد برای رایزنی درباره روش‌های اجرای بهتر «برنامه جامع اقدام مشترک» و تحریم‌هایی که بایستی علیه ایران حفظ شوندگروهی از متخصصان مسائل تحریمی را روانه واشنگتن کند.

این رسانه غربی تصریح کرد این راهبرد تفاوت زیادی با سیاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی دارد که قصد نداشت با دولت «جو بایدن» درباره بازگشت مجدد آمریکا به برجام وارد تعامل شود.

علاوه بر این، وبگاه «اکسیوس» هم سوم تیرماه به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بود تل‌آویو قصد دارد از طریق دیپلماسی بر رویکرد دولت آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعمال نفوذ کند.

آکسیوس نوشته با آنکه نفتالی بنت و کابینه او نیز همانند نتانیاهو با توافق هسته‌ای ایران مخالفند اما تعامل با ایالات متحده در خصوص این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند.

ساعاتی قبل‌تر، پایگاه آکسیوس گزارش داد پایگاه آکسیوس گزارش داده آمریکا و رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته جلسه مخفیانه‌ای درباره برجام برگزار کرده‌اند.

طبق این گزارش، جلسه مذکور به صورت یک کنفرانس ویدئویی محرمانه به ریاست «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «ایال هولاتا»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای بحث درباره طرح جایگزین آمریکا در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات برجام برگزار شده است.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته آمریکا قصد دارد در صورت عدم از سر گیری مذاکرات وین درباره برجام تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در زمانی که در قدرت بود تلاش‌های زیادی برای بر هم زدن برجام انجام داد و از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به خروج از آن ترغیب کرد. او بارها تأکید کرد که ترامپ با تشویق وی از برجام خارج شده و سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را در پیش گرفته است.

ترامپ و نتانیاهو امیدوار بودند فشار حداکثری بتواند ایران را به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید به جای برجام مجاب کند. این سیاست، به شکست منجر شد.

ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی از قدرت کنار رفت که در تحقق اهداف ضد ایرانی‌اش کاملاً ناکام ماند. او به علاوه، در داخل آمریکا به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، دامن زدن به تنش‌ها با ایران، از بین بردن آثار تحریم‌ها به دلیل استفاده مفرط از آنها و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در دوران ۴ ساله حضورش در کاخ سفید به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

کی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

اخیراً مقام معظم رهبری در جلسه‌ای تأکید کردند آمریکایی‌ها خواستار گنجاندن بندی در توافق هسته‌ای برجام برای ملزم کردن ایران به گفت‌وگو بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای هستند.

رهبر انقلاب اسلامی چهارشنبه هفته گذشته در آخرین دیدار با دولت دوازدهم خاطرنشان کردند: «آمریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند، ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: «آنها می‌خواهند با گذاشتن این جمله، بهانه‌ای برای دخالت‌های بعدی خود درباره اصل برجام و مسائل موشکی و منطقه‌ای فراهم کنند و اگر ایران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگویند توافق را نقض کرده‌اید و توافق، بی‌توافق.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ضر IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 1
    ياوه چرا ميبافيد حمقاء عالم ؟! روسياهان صهيونيست هم اگر غلطى نكنند شكر خدا احمق هائى مثل خودتان جبرانش ميكنيد
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    خطاب به اسرائیل : اگر گنبد فرو ریخت باز بسازید __به مظلومین عالَم سخت بتازید __ مبا دا لحظه ای از ظلم غافل __بمانید ار چه زود گردید آفل _

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس