شهر موشکی

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضا سپاه با بیان اینکه جزو کشورهای برتر در حوزه موشکی هستیم، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا از توان نظامی ایران به شدت هراس دارند.

به گزارش مشرق، سردار رضا شبان ‌در یادواره شهدای گمنام فیض ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در جنگ تحمیلی دشمنان ما و دشمنان این مرز و بوم از همه توانایی‌ها و قابلیت‌های خود استفاده کردند تا شاید بتوانند به خیال خام خود یعنی از بین بردن انقلاب است، برسند در حالی که پای این درخت انقلاب خون‌های پاک شهدای زیادی ریخته شده بود.

وی با بیان اینکه هر زمان لازم بود رزمندگان سینه خود را سپر بلا  می‌کردند، افزود: ابر قدرت‌های آن زمان و کشورهای غربی همه بسیج شدند و در پوسته صدام سعی کردند به اهداف خود جامع عمل بپوشانند؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط سختی بود چراکه دشمن از همان ابتدا شروع به دسیسه می‌کردند و تحریم های بسیار بزرگی بر علیه انقلاب اسلامی اعمال کردند.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اوایل انقلاب تحریم‌ها مانع از تهیه سلاح و دفاع از خود شده بود، گفت: در حالی که صدام را به پیشرفته ترین سلاح‌ها در آن زمان تجهیز کرده بودند تا جلوی سیل خروشان انقلاب اسلامی را بگیرند و جنگ در سال 1359 با حملات هوایی و زمینی آغاز شد و ابتدا سعی کردند زیرساخت‌های اقتصادی را مورد حمله قرار دهند.

وی با بیان اینکه رزمندگان با اندک تجهیزات خود جلوی صدام ایستادگی کردند، گفت: ما در ابتدای جنگ با سلاح‌های ابتدایی می‌جنگیدیم اما به اتکا به ایمان و آموزه‌های امام راحل ایستادیم، مقاومت کردیم، شهید شدیم ولی اجازه ندادیم و اگرچه در حملات اول بیش از 13هزار مترمربع از خاک ایران را اشغال کرده بودند اما با مقاومت رزمندگان تمامی این اراضی اشغال شده آزاد شد.

شبان با بیان اینکه شهدا نشانه قدرت ما هستند، تصریح کردند: ما با سازماندهی که صورت گرفت دشمن را به عقب راندیم و تا زمانی که این اتفاق نیفتاد هیچ یک از جوامع بین‌المللی صحبتی نکرده بودند و سکوت اختیار کردند و بعد از به عقب راندن دشمن جوامع بین‌المللی به تکاپو افتاده و به دنبال صلح بودند.

فرمانده پدافند هوایی سپاه: جزو کشورهای برتر در حوزه موشکی هستیم/ رژیم صهیونیستی و آمریکا از توان نظامی ایران به شدت هراس دارند

وی با بیان اینکه برخی افراد متوجه نبودند جنگ و نبرد ما برای چیست؟، تأکید کرد: صدام در طول هشت سال جنگ علاوه بر بمباران شبانه‌روزی شهرهای مرزی و شهرهای دوردست بیش از 10هزار نفر در شهرهای کشور به شهادت رسیدند و نزدیک 230هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما در این نبرد نابرابر تسلیحاتی با اتکا به مکتب اهل بیت، داشتن جوانان و تقدیم شهدای گرانقدر اجازه تصرف خاک کشور توسط دشمن را ندادند و بیش از 200 عملیات کوچک و بزرگ انجام شد و تا به حدی دشمن ذلیل شده بود که درخواست آتش‌بس کرده بود.

وی با بیان اینکه میانگین سنی شهدا بین 20 تا 23 سال بودند، ابراز داشت: 44 درصد شهدا بین 16 تا 20 سال سن داشتند و هیچ ترس و واهمه‌ای از ساز و کار پیچیده دشمن نداشتند و در مقابل ایستادند و جنگیدند و از هستی و همه چیز خود گذشتند تا امروز بتوانیم در این آرامش زندگی کنیم و بر همین اساس مدیون شهدا هستیم.

شبان با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای است که می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز راهگشا و روشن‌کننده مسیر باشند، گفت: شهدا زنده‌اند و عملکرد ما را می‌بینند و امروز امانت‌دار بسیار گرانبها و سنگینی هستیم؛ ما در زمان جنگ سلاح کم داشتیم اما امروز به برکت خون شهدا و با اتکا به خود در تأمین نیازمندی‌های دفاعی خود در بسیاری از بخش‌ها در تراز بین‌المللی قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه موشکی در تراز کشورهای دارنده فناوری پیشرفته موشکی هستیم، تصریح کرد: اگر امروز این توانایی را نداشتیم دشمنان یک لحظه به ما فرصت نمی‌دادند اما با اتکا به خود و جوانان این مرز و بوم تکنولوژِی‌های مختلف را بومی‌سازی کنیم.

فرمانده پدافند هوایی سپاه: جزو کشورهای برتر در حوزه موشکی هستیم/ رژیم صهیونیستی و آمریکا از توان نظامی ایران به شدت هراس دارند

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای یک صنعت فوق پیشرفته است، تأکید کرد: ما برای اولین بار در جنگ از مستشاران خارجی استفاده نکردیم اما امروز ورق برگشته است و کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا از توان نظامی ایران به شدت هراس دارند و با اقتدار تمام جواب آنان را می دهد.

وی با بیان اینکه ما در حوزه اقتصادی نیز می‌توانیم موفق باشیم، افزود: امروز ما به یک مدیریت انقلابی و جهادی در حوزه اقتصادی نیاز داریم تا سرمایه های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم؛ ما باید قدرت خود را افزایش دهیم و باید اقتصادی، فرهنگی و نظامی قوی باشیم و در این راستا مدیریت انقلابی نیاز داریم چراکه ما هیچ چیز کمبود نداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    10 2
    کی برترین میشیم؟
    • افشین IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      8 4
      وقتیکه درست رای بدیم و همه سعی و تلاش کنیم و فداکاری.
    • GB ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      1 4
      روحانی منتخب شورای نگهبان نظام بوده عزیز
    • محمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      اگر به جهت گیریهای مقام معظم رهبری در مورد عملکرد دولت قبل نگاه کنی متوجه می شوی که منتخب غربزده ها بود
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    20 10
    چجور هراس دارند؟ در حالی ک ژنرال مارو ترور کردن و گفتن ما ترور کردیم و میولیتش رو پذیرفتن ! دیگ حناتون رنگی نداره ؛ اول برید انتقام درستو حسابی بگیرید بعد بیایید رجز بخونید ؛ دل ما از دست شما خونِ
    • افشین IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      7 0
      انتقام در حال اجرا هست. شما دنبال انتقامی هستید که کشور را درگیر جنگ کنید اما دانای ما جوری انتقام میگیره که طرف مقابل پا به فرار بزاره و کشور درگیر جنگ هم نشه.اونايي هم که باید بفهمند ميفهمند.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      1 2
      خب پس در واقع این ما هستیم ک هراس داریم ؛ چون پاسخ مناسب نمیدیم چرا ک ممکن هست جنگ بشه ؛ در واقع اگ دقت کنی خودت داری میگی ما از اونها هراس داریم
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    15 8
    کشوری که اقتصاد را فدای امنیت کند هر دو را از دست خواهد داد.
    • US ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      13 5
      فعلا ۸ سال امنیت رو فدای اقتصاد کردیم. کاهش بودجه دفاعی تو سال های اخیر رو ببین و بعد درفشانی بکن.
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 2
      برو خجالت بکشن شیاد...با این شعارها لیبی و عراق و افغانستان رو تحویل امریکا دادید...این دوتا هیچ وقت جای همو نمی گیرن
    • افشین IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      برعکس،گفتی پرفسور.امنييت که نباشه هیچی نخواهد بود.نه اقتصاد نه فرهنگ نه سیاست نه خاک نه مال نه ناموس . صرافی هم با همین حرفها هر شد و هستهداي و .موشکيشو داد و خودش رفت زیر خاک و کشورش شد این که میبینی.حتی امارات لی لی پوتي هم اونجا نیرو فرستاده و در آمورش دخالت میکنه. این فهم شما از امنیت هست. ضمنا متاسفانه ما نسبت به جمعييت و وسعت و سطح تهدیدات پائینترین بودجه نظامی رو در منطقه داریم و نیروهای مسلح با همین بودجه کم در تمام حوادث از،سیل و زلزله گرفته تا کرونا و حتی محرومييت زدایی از مناطق محروم در کنار ملت هستند..
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    17 2
    قدرت تولید کارت ملی هوشمندمون چنده؟ اونم اول است ولی فکر کنم از آخر.
    • مجید IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      1 3
      اولأ زیرساختهاودستگاههاش از آلمان وارد شده فقط بخاطر تغییر دولت طول کشیده. دومٱ تراشه کارت 4یورو خریداری میشه درصورتیکه تولید داخل 7یورو تمام میشه. درضمن موشک وماهواره خریدنی نیست که به صرفه باشه
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      1 0
      کامنت دومی حرف مفت نزن اول برو تحقیق کن بعد بیا نظر بده، کجا بخاطر تغییر دولت بود کارت من بعد سه سال درست در اواخر دوره دوم روحانی اومد... تغییر دولت کجا بود!!! با بافتن دروغ بیشتر خرابترش میکنی پسر خوب
    • افشین IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      4 0
      اروپا و آمریکا هم سنجاق سفلی و سوزن ته گرد رو از چین وارد میکنند .پس یعنی قدرت تولیدش رو ندارن؟ برخی کالاها صرفه اقتصادی در تولیدشان نیست و تا بشه وارد کرد بصرفه تر هست وارداتش و این هیچ ربطی،به قدرت تولید اون کشور نداره بلکه مربوط،به شعور افراد خود تحقيري مثل شما میشه که فکر میکنید همه مثل خودتون عقب افتاده هستند و اطلاعی از ايندموارد ندارند.
  • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    6 12
    آدمی که شب و روز دغدغه نان و مسکن و برق و آب دارد ، یعنی برای تامین اولیه ترین نیازهای انسانی اش درگیر است ، با موشک و ربات چه بکند ؟؟ قورتش بدهد سیر می شود ؟؟
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      6 3
      مثل تو زیاد هستندکه همه چیز و میخواهن قورت بدن. همین امنیت نباشه اون موقع.... قورت میدی
    • افشین IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 1
      برای رفع نیازهای انسانی بقول خودت یا سعی و تلاش بیشتر بکن و یا قناعت پیشه کن.چون اگه امنييت نباشه اون چیزیکه باید صورت بدی غذا نیست . تجسمش با خودت. اجرت با یانکیها.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    9 11
    اره ابر قدرت جهان که همه فناوریهای نظامی و علمی دستشه و سایر کشورها همه وابسته به اون هستن از قدرت نظامی ایران هراس داره!!! جالبه
  • کارشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 5
    قدرت هر مملکتی به اقتصاد و ملتش است
    • افشین IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      قدرت دهها شاخصه داره که امنييت سرفصل اون هست. اقتصاد ما باد تمام انتقادات امثال شما در حال خودسازی هست و ملت واقعی رو در تشیع پیکر شهید سردار سلیمانی باد تمام مشکلات اون زمان و دولت اون زمان دیدیم.با تمام عقاید و پوششها و زبانهای مختلف. ملت ایران در آلبانی یا اروپا و یا اسقاطيل نیستند. به کوری چشم شما مشکلات یکی،یکی برطرف داره میشه و هوایش همین واکسن بود که دارید میبینید.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    از این بابت خیلی خوشحالیم اما جنگ فقط نظامی نیست فرهنگی و اقتصادی هم هست که در هر دو به طور کامل توسط دشمن فتح شدیم و سقوط کردیم تا جایی که کشور در زمینه ی اقتصادی چنان توسط دشمن فتح شد که مردم از کشور فرار کردند یا به قول شما مهاجرت کردند
  • محمد IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 2
    اوه چقدر همه تا یه مطلب نظامی نوشته میشه یاد غذا میوفتن اخه خیلی از کشورها موشکم ندارن ولی اقتصاد قوی هم ندارن بعد امنیت ندارن اخه تا امنیت نباشه میشه زندگی کرد با این مغزهای کوچک چجوری میشه پیشرفت کرد فک کنم تو کمپ دیگه غذا نیست تا مطلب نظامی میاد بالا یاد غذا میوفتن
  • علی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 1
    سلام آقاخبردارین باکو پهبادماروزده و ماپهباداونارو سالم نشوندیم و بغتیمت گرفتیم؟
  • دکتر نصیر IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 1
    موشک بدون کلاهک اتمی به قول دکتر مرحوم عسکر خانی تیر و کمان هست...همین الان همسایه های ایران از پاکستان تا ترکیه اسراییل و عربستان در حال هسته ای شدن هستن... اما ما در اولیات اقتصادی هم ماندیم....کشوری که امنیت نداشته باشه اصلا کشور نیست کشوری که اقتصاد هم نداشته باشه ضعیف هست همیشه
  • Mahdi IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    کروز های هوا پرتابه باید ساخته بشه کروز های عمود شلیک ساخته بشه قاره پیما و ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس