کد خبر 1275749
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
یحیی سریع: پایگاه سعودی «ملک خالد» در خمیس‌مشیط را هدف قرار داده‌ایم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام آزادسازی کامل استان راهبردی «البیضاء»، جزئیات عملیات موشکی و پهپادی علیه عناصر القاعده، داعش و همپیمانان ائتلاف سعودی در این استان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای ضمن تبریک به مردم یمن به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن که از آن به عنوان «عید انقلاب آزادی و استقلال» یاد کرد، از پیروزی‌های جدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مناطق باقی مانده در استان‌ استراتژیک البیضاء طی عملیات «فجر الحریه» خبر داد.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع یمن: پاسخ به کشورهای متجاوز تا آزادسازی کامل کشور ادامه دارد

به نوشته «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که در عملیات فجر الحریه در درجه نخست، بقایای لانه‌های عناصر القاعده و داعش که با ائتلاف متجاوز به یمن در ارتباطند، هدف قرار گرفت. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۴۸ ساعت، بخش‌های «الصومعه» و «مسوره» و بخش‌هایی از «مکیراس» را آزاد کردند که مساحت کلی آن به ۲۷۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

وی تصریح کرد: «طی پیشروی نیروهای ما برای از بین بردن عناصر تکفیری، هواپیماهای ائتلاف متجاوز بیش از ۳۰ حمله را برای حمایت از این عناصر و جلوگیری از پیشرفت نیروهای ما انجام دادند. نیروی موشکی و پهپادی ما، ۱۰ عملیات برای هدف قرار دادن مواضع دشمن طی این عملیات انجام داد. با این عملیات استان البیضاء به طور کامل آزاد شد».

سرتیپ سریع افزود: نزدیک به ۲۳۰ تکفیری و مزدور دشمن در جریان عملیات فجر الحریه، کشته، زخمی و اسیر شدند. در این میان ۷۰ تکفیری و مزدور کشته، ۱۲۰ نفر زخمی و ۴۰ نفر از آن‌ها به اسارت گرفته شدند. ۱۰ خودروی زرهی و غیرزرهی منهدم یا خسارت دید و نیروهای یمنی تجهیزات نظامی و مهمات زیادی را به غنیمت گرفتند و هفت اردوگاه تکفیری را تحت کنترل درآوردند. نیروهای ما همچنین موفق شدند شماری از شهروندان یمنی را که از سوی تکفیری‌ها به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کنند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: «به محض آزادسازی و پاکسازی این مناطق، طرف‌های مسئول و در رأس آن، دولت محلی در کنار نیروهای مسلح، ماموریت عادی‌سازی اوضاع را آغاز کرد. امروز مردم البیضاء در کنار برادرانشان در ارتش، کمیته‌های مردمی و نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات مناطقشان هستند. بر نقش مهم قبائل البیضاء، بزرگان، شخصیت‌های اجتماعی و شهروندان در این نبرد سرنوشت‌ساز ملی تاکید می‌کنیم».

وی در ادامه به مردم این استان و قبایل آن به دلیل مواضع اتخاذی که بیانگر اصالت، غرور ملی و جانبداری دایمی آن‌ها از حق، ملت و میهن است، تبریک گفت و بر آن‌ها درود فرستاد و بر ادامه راه جهادی برای پیروزی مردم یمن و انجام وظیفه دینی و ملی تاکید کرد و گفت: «ما تأکید می‌کنیم که به آن‌چه در سخنان رهبر انقلاب بیان شد، عمل می‌کنیم و تمام کشور خود را آزاد خواهیم کرد و تمام مناطق تحت اشغال ائتلاف تجاوز را پس خواهیم گرفت.ما به کشور خود تضمین می‌دهیم که آزاد و مستقل باشد و تحت اشغال و قیمومیت هیچ دشمن خارجی قرار نگیرد.ما مردمی آزاد، کریم و باعزت خواهیم بود و در مقابله با تجاوز علیه کشورمان و حمایت از ملت خود در مسائل اصلی آن، به راه خود ادامه می‌دهیم».

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی هست استان مهم صنعاء، ذمار، مارب،إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. القاعده و داعش در بخش‌هایی از این استان در راستای منافع ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت داشتند و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ماه‌ها در حال پیشروی در این استان برای آزادسازی کامل آن از دست این تروریست‌ها بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AU ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    فوق العاده بی نظیر کم نظیر.... حالا دیگه دارن به غلط کردن می افتن! از سازمان مللشون تا باقی غربی ها و نوکرانشون .! هیچ دستی بالاتر از دست خدا نیست..این تازه شروعش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس