بلینکن: آمریکا به تحقق صلح در یمن پایبند است!

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت مدعی شد این کشور به دنبال رفع طیف کامل نگرانی‌ها در قبال ایران است.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار با وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت این سازمان که طرف مذاکره‌کننده با ایران هستند (روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) گفته است نگرانی‌ها در خصوص ایران باید رفع شود.

بیشتر بخوانید:

فرانسه: ایران فورا به مذاکرات وین بازگردد!

همچنین او در این دیدار اعلام کرده است واشنگتن به دنبال باز کردن راهی دیپلماتیک و معنادار برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای است.

پرایس گفت: وزیر خارجه در این نشست بر قصد آمریکا برای دنبال کردن راهی در راستای دیپلماسی معنادار جهت دستیابی به بازگشت متقابل به برجام و رفع طیف کامل نگرانی‌های ما در قبال ایران تاکید کرد.

بلینکن در حالی مدعی است که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران عامل نگرانی آمریکاست که تهران به همه‌ تعهدات خود در برجام عمل کرده بود و این آمریکا بود که به صورت یکجانبه این توافق‌نامه را نادیده گرفته و از آن خارج شده بود.

در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل وزرای خارجه چندین کشور با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند. 

در این مذاکرات وزیر خارجه کشورمان اعلام کرده است تهران قصد دارد مذاکرات هسته‌ای را از سر بگیرد، ولی یکی از دغدغه‌های آن برداشتن تحریم‌هاست که یکی از مفاد توافق هسته‌ای می‌باشد.

منابع روسی نیز ساعاتی پیش اعلام کردند وزرای خارجه روسیه و انگلیس برای بررسی مذاکرات هسته‌ای و احیای این توافق‌نامه با یکدیگر در نیویورک دیدار کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خودتو بیخود خسته نکن مه اهل میدانیم
  • DE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    آقای بلینگن، نگرانی شما از فیلم کردن دنیا توسط خودتان است. ما که فیلم نشدیم و دستتان را خوانده ایم. چرا روراست جرعت نمیکنید بگویید که بخاطر نگرانی از اسراییل است که زمین و زمان را را به هم میبافید.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    بیماری نگرانی شما تمامی ندارد ...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس