کد خبر 1275887
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
آمریکا درباره اف-۳۵ صادقانه عمل نکرد/ واشنگتن باید تاوان بدهد

رییس جمهور ترکیه با ابراز تأسف از فراگیر نبودن دولت موقت طالبان در افغانستان، خطاب به واشنگتن گفت: آمریکا درباره اف-۳۵ صادقانه عمل نکرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز پنجشنبه در سخنانی اظهار کرد: ترکیه درباره اف -۳۵ رفتار صادقانه ای داشته است؛ اما متأسفانه آمریکا در این مورد صادقانه عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید:

پشت‌پرده حمایت از قدس در ترکیه +فیلم

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: امیدوارم به عنوان ۲ کشور (ترکیه و آمریکا) عضو ناتو نه به شکل مغرضانه؛ بلکه با یکدیگر رابطه‌ای دوستانه داشته باشیم. اما روند کنونی راضی کننده نیست؛ فشار دائم آمریکا بر ترکیه به‌خاطر اس -۴۰۰ غیرقابل قبول است. توافق با روسیه تمام شده و دیگر بازنگری نخواهد شد.

اردوغان اضافه کرد: سلاح‌هایی که اکنون طالبان در دست دارد همگی ساخت آمریکا هستند. به همین دلیل نیز واشنگتن باید تاوان این مساله را بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون رفتار دوگانه واشنگتن گفت: بایدن به گروه‌های تروریستی اسلحه، مهمات و تجهیزات تحویل داده است. ما نمی‌توانیم در قبال این مساله ساکت باشیم.

اردوغان درباره وضعیت افغانستان و دولت موقت طالبان نیز اضافه کرد: اقدامات طالبان در برهه فعلی متأسفانه تکثرگرا و دربر گیرنده خواست تمامی گروه‌ها نبوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 4
    در اسلام اف۳۵ نداریم
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 13
    طورکیه هواپیمای جنگنده اف 35 می‌خواهد چیکار عثمان ها با این توهمات بی پایان همیشه تو فضا هستند دیگه هواپیما می‌خواهند چی کار ... خخخخ
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      9 6
      فعلا که شما داری با طورکیه نوشتن وعثمان گفتن .... به خیال خودت ترکیه را نابود کرده ای .
  • DK ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    12 14
    جنگنده بومی تورکیه بهترین هست، نیازی به آمریکا نیست
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 2
    امیدوارم به جای دعوت از این جواب هتاکی مشاورش را میدادید
  • ایالات متحده توران IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    9 3
    تمامی فشارهای اروپا و آمریکا فقط تا هشت سال آینده به ترکیه اثر دارد ، بعد از آن نوبت به کتک خوردن اروپا می رسد.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 7
      ساقیتو عوض کن از موتوری دیگه جنس نگیر
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      2 5
      بنده خدا شما فقط یک منبع تاریخی ترکی معرفی کن که نام توران در آن وجود داشته باشد. توران را رفتین از توی شاهنامه فردوسی پیدا کردین و باهاش رویا پردازی میکنید.
  • ضد ماسون IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    26 3
    ترکیه نیازی به اف ۳۵ ندارد، جنگنده ملی خودش سال ۲۰۲۳ تکمیل می شود و سال ۲۰۲۸ به تولید انبوه می رود و بعد از آن جنگنده نسل ۶ ملی کلید می خورد، ترکیه ثابت کرده ماکت یا اشغال تولید نمی کند ، همین حالا بیش از ۱۰۰۰ قطعه از اف ۳۵ را ترکیه تولید می کند. ترکها میراث دار امپراتوری های عظیم از توران تا عثمانی هستند، بازهم خواهند داشت. خدا ترک ها را لشکر عدالت و مدافع دینش قرار داد، از زمانی که عاریایی ها با پرست و چند خدا بودن توران ترکی برای خدای واحد علیه آنها جنگنده تا به امروز که تنها لشکری مسلمانی که برای اسلام علیه غرب جنگید عثمانی و آتاترک در نبرد جنگ جهانی علیه امپریالیسم بود، و تنها جایی که در دنیا توسط امپریالیسم در جنگ جهانی فتح نشد ترکیه بود، این یعنی دست خدا پشت ترکها است. افتخار ما ترکهاست که همیشه در هر دوره ای چه قبل و چه بعد از اسلام برای دین خدا جنگ کردیم و همیشه هم دشمنان را شکست دادیم. از فتح ایتالیا توسط اتیلای کبیر ترک تا محو کامل امپراتوری روم شرقی توسط سلطان محمد فاتح و تا شکست ارتش کفار در جنگ جهانی توسط مصطفی کمال آتاترک ما همیشه سرباز خدا بودیم.
    • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      5 4
      خاطرات ابن بطوطه در مورد خدایان ترکها و مشخصات آنها را بخوان تا بفهمی چنان در خرافات و جهل غرق بودند که قرن وسطا اروپا به خود ندیده بود
    • مینا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 1
      به ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ اون زمانی که تو عثمانی، موسیقی درمانی میکردن و رقص سما برگزار میشده تو اروپا جمجعه مردم رو سوراخ میکردند که اجنه و شیاطین از مغزون خارج بشه .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس