کد خبر 1275888
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
بیکاری نمایه

آمار هفتگی نرخ بیکاری در آمریکا در نیمه سپتامبر بار دیگر و برای دومین هفته متوالی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اطلاعاتی که وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه منتشر کرد آمار هفتگی نرخ بیکاری در آمریکا در نیمه سپتامبر بار دیگر و برای دومین هفته متوالی افزایش پیدا کرد و تحلیلگران را که منتظر کاهش بودند، متعجب کرد.

بیشتر بخوانید:

سنگین‌ترین ریزش سه ماه اخیر وال استریت

از ۱۲ تا ۱۸ سپتامبر، ۳۵۱ هزار نفر برای دریافت کمک هزینه در فهرست بیکاری ثبت نام کردند. این تعداد، در مقایسه با هفته گذشته که به جای ۳۳۲ هزار نفر، ۳۳۵ هزار نفر ثبت نام کرده بودند و افزایش داشت، ۱۶ هزار نفر بیشتر شده است. تحلیلگران انتظار داشتند آمار به ۳۱۸ هزار نفر کاهش پیدا کند.

این افزایش دوباره به دنبال هفته گذشته اتفاق افتاد. علت بالا رفتن تعداد ثبت نام شدگان در هفته گذشته این بود که به علت طوفان آیدا ثبت نام‌ها انجام نگرفت. طوفان آیدا اواخر اوت ایالت لوئیزیانا را در نوردید.

یان شپردسون Ian Shepherdson اقتصاددان در مؤسسه پانتئون اکونومیکس توضیح داد این افزایش غیرمنتظره تعداد ثبت شده‌ها به علت «همزمان شدن فاکتورهای فصلی است که با پایان یافتن دوره تابستان همراه است و طوفان آیدا نیز عامل دیگری بود که ثبت نام‌ها تا زمانی که اوضاع آرام شود، انجام نگرفت.»

او با وجود این، تردید داشت که سویه دلتا کووید-۱۹ در این موضوع نقش داشته باشد، زیرا شمار مبتلایان از چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده، اما تعداد ثبت نام شدگان در طول تابستان کاهش داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس