کد خبر 1276525
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
محمدرضا خباز

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هر چه زودتر همان نهاد اجماع ساز با یک ترکیب دیگری که مورد قبول اکثریت اصلاح‌طلبان کشور باشد آسیب شناسی را شروع کند و منتظر دو، سه سال آینده نباشد.

به گزارش مشرق، محمدرضا خباز، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، درباره وضعیت اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: در این که اصلاح‌طلبان باید آسیب‌شناسی و خودشان را بروز کنند و با شرایط موجود کشور و بویژه نسل جدید خودشان را تطبیق بدهند، هیچ شکی نیست و من هم بر این عقیده هستم که ما باید در این شرایط ببینیم خواسته جوانان و جامعه بویژه تحصیل کردگان، نخبگان و فعالان سیاسی اقتصادی و اجتماعی چیست و شرایط تصمیم‌گیری‌ها را با شرایط موجود زمان و مکان تطبیق بدهیم.

او افزود: اما اینکه برخی متهم کنند که پدرسالاری بر اصلاح‌طلبی حاکم بوده را قبول ندارم. چون پدرسالاری به معنای آن است که یک نفر حرف می‌زند و بقیه تبعیت می‌کنند و در آن حق اظهارنظر ندارند و اگر اظهارنظر کنند با آنها برخورد تندی می‌شود و یا به گونه‌ای برخورد می‌کنند که دیگر افراد اجازه اعتراض و انتقاد  نداشته باشند هیچ کدام از این مسائل در مجموعه اصلاح‌طلبان وجود نداشته و ندارد و ان‌شاءالله در آینده هم نخواهد داشت.

خباز تاکید کرد: عالی‌ترین مقام اصلاح‌طلبی در کشور که مورد قبول اکثریت قریب به اتفاق اصلاح‌طلبان است جناب آقای خاتمی است. ایشان هیچ موقع خودشان را تحمیل نکردند حتی زمانی که رئیس دولت بودند و آن وقت‌ها یک چیزی در دولت مطرح می‌شد ایشان رای می‌دادند و دست‌شان را به عنوان رای بالا می‌آوردند و وزرای دیگر دست‌شان را بالا نمی‌گرفتند و ایشان اصلا ناراحت نمی‌شدند و می‌گفتند هرکسی رای دارد و نظری دارد؛ بنابراین اینکه اتهام برنند من این اتهام را قبول ندارم کما اینکه آخرین تصمیم‌گیری همین تصمیم‌گیری اخیر بوده که از آن زمان زیادی نمی‌گذرد و در خرداد سال ۱۴۰۰ بوده و تقریبا سه ماه از آن گذشته است.

او در پایان گفت: نظرم بر این است که هر چه زودتر همان نهاد اجماع ساز با یک ترکیب دیگری که مورد قبول اکثریت اصلاح‌طلبان کشور باشد آسیب شناسی را شروع کند و منتظر دو، سه سال آینده نباشد و هر چه زودتر از نیروهای برجسته نخبه استفاده کنند و نظرات آنها را بگیرند و در مجموع به یک جمع بندی نهایی برسند و آن را به سراسر کشور ابلاغ کنند تا دوستان عزیز با شرایط و رفتارهای جدید و با یک استراتژی جدید بتوانند، این نوعی ناامیدی که در مردم و شهروندان کشورمان رخ داده را به امید تبدیل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس