کد خبر 1276583
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
آماری مأیوس‌کننده از خط حمله بارسلونا در فصل جاری/ تکرار تلخ تاریخ بعد از ۱۸ سال

شروع ناامیدکننده تیم فوتبال بارسلونا در فصل جاری از ۱۸ سال پیش تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

به گزارش مشرق و به نقل از مارکا، مشکلات بارسلونا خیلی فراتر از حد تصور است و فقط به مشکلات مالی محدود نمی‌شود.

جدایی لوئیس سوارس در تابستان سال گذشته و پس از او لیونل مسی و آنتوان گریزمان در تابستان سال جاری، ضرباتی جبران ناپذیرتر از چیزی که تصور می‌شد به کاتالان‌ها زده است و به همین دلیل هم در میان مشکلات متعددی که تیم کاتالان‌ در این فصل دارد، ناکارآمدی خط حمله‌اش شاید بیشتر از همه در معرض دید است. گواهش هم آمار ضعیف تعداد گل‌های زده تیم است که در تقریباً دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

تیم آبی‌واناری‌پوش نوکمپ در پنج بازی این فصلش در لالیگا تنها هشت گل زده است که بدترین آمار آن در پنج هفته ابتدایی لیگ از سال ۲۰۰۳ به بعد است. نکته جالب این است که آن سال هم خوان لاپورتا تازه دوره (اول) ریاستش در بارسلونا را آغاز کرده بود و یک مربی هلندی دیگر، فرانک رایکارد هدایت تیم را برعهده داشت. در آن فصل کاتالان‌ها در پنج بازی نخست‌شان تنها پنج گل زدند. شروع ضعیف در نهایت مانع قهرمانی بارسلونا شد و این تیم در رقابت با والنسیا مغلوب شد و به نایب قهرمانی با پنج امتیاز اختلاف نسبت به خفاش‌ها رضایت داد. در رقابت‌های حذفی هم آنها خیلی خوش شانس نبودند و در جام حذفی توسط رئال ساراگوسا حذف شدند و در جام یوفا هم به سلتیک باختند.

بیشتر بخوانید:

جانشین مسی در بارسا آماده شد +عکس

خط حمله ضعیف تیم رایکارد در آن فصل مانند خط حمله هموطنش در تیم فصل جاری، بی‌ثبات بود و رونالدینیو تنها بازیکن ثابت در ترکیب اصلی تیم بود و بازیکنان دور و برش تغییر می‌کردند که شامل ریکاردو کوارشما، خاویر ساویولا، پاتریک کلایورت و سرخیو گارسیا می‌شدند. شباهت‌های موجود میان تیم فعلی و تیم ۱۸ سال پیش کاملاً مشهود است. این بار ممفیس دپای بازیکن ثابت ترکیب اصلی تیم شده است، اما بی‌ثباتی بازیکنان دور و برش کار را خراب کرده است.

با رفتن مسی، مارتین برایتویت و آنتوان گریزمان مهاجمان اصلی تیم در بازی‌های اول فصل بودند، اما برایت ویت مصدوم شد و گریزمان هم به اتلتیکومادرید برگشت. به همین دلیل کومان مجبور شده به امثال یوسف دمیر، فیلیپه کوتینیو و لوک دیونگ و حتی در مواقع ناچاری به رونالد آرائوخو و جرارد پیکه برای گلزنی اتکا کند.

ممفیس دپای بازیکن جدید تیم شروعی عالی داشت، اما هرچه گذشت او هم دچار اُفت شد و تنها امید هواداران بارسلونا هم کم‌رنگ شد. لوک دیونگی که بارسلونا دیوانه‌وار برای خریدش تلاش کرد و در آخرین لحظات بازار بالاخره به چنگش آورد هم تا الان فقط سایه‌ای از بازیکنی بود که در سویا می‌درخشید و در این فصل هنوز یک شوت هم برای تیم جدیدش نزده است.

از کوتینیو هم چیزی بیشتر از آنچه در فصول گذشته بود ندیدیم ضمن اینکه او برای مدتی طولانی مصدوم بوده و طول می‌کشد تا دوباره بازیکن سرعتی سابق شود. یوسف دمیر هم که در حد بارسا و کلید حل مشکلات این تیم نیست. با این اوضاع و مشکلات اقتصادی مشخص نیست که لاپورتا چه تصمیمی برای بازار نقل‌وانتقالات بعدی دارد و آیا خواهد توانست مهاجمی با پتانسیل حل مشکلات موجود در خط حمله تیم پیدا کند یا نه.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس