انتقال آب از "مهران" به پایانه برکت برای خدمت رسانی به زائران اربعین

در جریان سفر مدیرعامل بنیاد برکت به استان ایلام، پایانه برکت در منطقه مرزی ایران و عراق با راه‌اندازی خط ۲۰ کیلومتری انتقال آب از شهر مهران به این پایانه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مشرق، محمد ترکمانه درباره این طرح توضیح داد: علاوه بر خط ۲۰ کیلومتری انتقال آب نسبت به احداث و تکمیل دو مخزن با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب در شهر مهران و ۷۰۰ مترمکعب در پایانه برکت اقدام شده است که اولین مخزن به طور کامل تکمیل شده و دومین مخزن، مراحل پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: برای انتقال آب از شهر مهران به پایانه برکت ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیلی هزینه شده و قرار است زائران حسینی از نتایج و برکات آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح دلایل احداث پایانه برکت در منطقه مرزی مهران اظهارکرد: بنیاد این پایانه را در مساحت ۳۰ هکتار و عملیات راه‌سازی ۸ کیلومتر با هدف ساخت سوله‌های اسکان موقت، احداث محل پذیرایی و پارکینگ برای زوار حسینی در دست ساخت دارد.

ترکمانه اضافه کرد: ساخت مرکز جامع سلامت، تامین و نصب مخازن آب و ۲۰ دستگاه آبسرد کن، احداث نمازخانه ۲۰۰ متر مربعی، ساخت ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و احداث ۵ هزار متر مربع سایه‌بان از دیگر امکانات و خدمات در نظر گرفته شده برای زائران در پایانه برکت است.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای ورود به کشور عراق جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین از مرز مهران عبور کردند که این رقم در سال ۹۸ به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. احساس نیاز برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی، بنیاد برکت را به احداث پایانه در این منطقه ترغیب کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به پایانه برکت، امکان خدمات‌رسانی به راهیان کربلا و زائران اربعین حسینی بیش از پیش فراهم آمده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۷ هزار و ۸۵۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال را در در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را در مناطق روستایی و محروم استان ایلام به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس