ده‌ها فرد مسلح درعا به فرآیند آشتی با دولت سوریه ملحق شدند

منطقه حوض الیرموک در شمال غرب استان درعا نیز امروز در ادامه فرایند پیشبرد آشتی ملی در این استان شاهد حضور پی در پی افراد مسلح و تحت تعقیبی بود که با تحویل سلاح‌هایشان به زندگی عادی خود بازگشتند.

به گزارش مشرق، دولت سوریه در راستای پیشبرد فرایند آشتی ملی در این کشور وضعیت ده ها فرد مسلح، تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی را در چند شهرک و روستا در منطقه حوض الیرموک در شمال غرب استان درعا را حل و فصل کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ارتش سوریه در روستای «سحم الجولان» در غرب استان درعا یک مرکز آشتی دایر کرده است که از صبح امروز شاهد حضور پیاپی بسیاری از افراد مسلح و تحت تعقیب و یا فراری از خدمت است که از روستای حیط، جلین، المزیرعه و سحم الجولان در منطقه حوض الیرموک برای تسویه وضعیت خود و تحویل سلاح‌های سبک و متوسطی که در اختیار داشتند، مراجعه می‌کنند.

ده‌ها فرد مسلح درعا به فرآیند آشتی با دولت سوریه ملحق شدند

تعدادی از اهالی در گفت وگو با سانا تاکید کردند که با آغاز حل و فصل وضعیت افراد مسلح اجازه بازگشت آنها به زندگی طبیعی در این منطقه و رسیدن به اموراتشان در جامعه و خانواده خود داده می‌شود.

مشعل الرینی از اهالی سحم الجولان تاکید کرد، حضور گسترده افراد در مرکز آشتی نشانه میزان بالای اعتماد آنها به دولت سوریه است که به آنها فرصت بازگشت به آغوش وطن را داده است.

تمیم المصری و حسین المطرود از چهره‌های این منطقه نیز آشتی ملی را برای بازگشت امنیت به سوریه و ساختن کشوری قوی به دور از مداخلات بیگانگان ضروری خواندند.

ده‌ها فرد مسلح درعا به فرآیند آشتی با دولت سوریه ملحق شدند

استان درعا طی روزهای اخیر شاهد فرآیندهای آشتی مشابهی است که از محله درعا البلد در شهر درعا آغاز شده و در روستای الیادوده، شهرک مزیریب و سپس در شهرک طفس، شهرک تل شهاب در شمال غرب درعا و شهر داعل ادامه داشته است.

واحدهای ارتش سوریه و نیروهای امنیت داخلی این کشور به منظور تضمین امنیت و ثبات و بازگشت این مناطق به حیات طبیعی خود در آنجا مستقر شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس