مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی: بر ترور شخصیت‌های زیادی از فلسطینیان نظارت داشتم

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک روزنامه اسرائیلی اذعان کرد که وی شخصا بر عملیات ترور شخصیت‌های مقاومت فلسطین نظارت داشت.

به گزارش مشرق به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، «مئیر بن شبات» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق شاباک در منطقه جنوبی در مصاحبه با «یسرائیل هیوم» که اولین مصاحبه او پس از پایان دوره تصدی ریاست شورای امنیت ملی رژیم محسوب می‌شود، در مورد فراموشی‌نشدنی‌ترین چهره‌های مقاومت فلسطین که بر ترور آنها نظارت داشت، صحبت کرد.

بن شبات به این روزنامه گفت: «تعداد زیادی بودند، در میان آنها «صلاح شهاده» فرمانده نظامی سابق حماس در نوار غزه و «عبدالعزیز الرنتیسی» یکی از موسسان حماس و دیگران بودند، اما یکی از آنها را فراموش نمی‌کنم».

وی افزود: «من همسرم را ۹ آوریل ۲۰۰۳ به اتاق زایمان بردم و وقتی به بیمارستان برزیلای رسیدیم، از دفتر مرکزی شاباک با من تماس گرفتند و به من گفتند که آنها مکان سعد العربید، شریک محمد ضیف یکی از رهبران حماس را پیدا کردند».

بن شبات ادامه داد: «من با عجله بیمارستان را ترک کردم و العربید با موشک شلیک شده از هواپیما ترور شد و به خودرویی که در آن حضور داشت، برخورد کرد».

رئیس سابق شورای امنیت داخلی اسرائیل گفت: «ترور العربید برای من یک نوع تسویه حساب بود، زیرا او یکی از مسؤولان قتل سرهنگ مئیر مینتز دوست من در ارتش بود. او همچنین در حمله به خط ۵ که ۲۱ نفر در آن کشته شدند و همچنین ربودن نخشون واکسمن و بسیاری دیگر مشارکت داشت».

وی در پاسخ سوالی درباره راه حل مساله غزه گفت: «هدف بلند مدت اسرائیل باید تبدیل نوار غزه از منطقه امنیتی به منطقه غیرنظامی در چارچوب سیستمی باشد که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و علیه آن اقدامات خشونت آمیز انجام نمی‌دهد».

این مقام اسرائیلی توضیح داد: «دستیابی به این هدف از دو طریق امکان‌پذیر است، یا از طریق یک عملیات نظامی بزرگ و عمیق در امتداد خطوط دفاعی که قیمت گزافی دارد، یا از طریق نابودی سیستماتیک حماس در همه سطوح و متوجه کردن ساکنان غزه که این یک سیستم شکست خورده و فاسد است و زمان پایان دادن آن فرا رسیده است».

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس