دادخواست اعطای مجوز به «مایک پنس» برای ابطال پیروزی بایدن رد شد

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ادعای منزوی کردن ایران بیش از هر زمان دیگری در دولت خود، مدعی شد که دولت کنونی واشنگتن در حال به عقب رفتن در این مسیر و بازگشت به سیاست‌های ناکارآمد است.

به گزارش مشرق، علی‌رغم اذعان قریب به اتفاق سران کشورهای مختلف مبنی بر شکست خوردن سیاست موسوم به «فشار حداکثری» در دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» اما ادعاهای مقامات سابق آن دولت همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

مسکو: ایران به ان‌پی‌تی پایبند است اما آمریکا به برجام نبود

«مایک پنس» معاون ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید، بامداد یکشنبه مدعی شد دولت پیشین آمریکا توانسته بود ایران را بیشتر از هر زمانی منزوی کند.

به نوشته وبگاه «هیل»، پنس طی مصاحبه‌ای ویدئویی درباره اقدامات دولت ترامپ ادعا کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ و دولت ما به شیوه‌های مختلفی پویایی‌ها در جهان ... را تغییر داد و اولین آن ایستادن در کنار اسرائیل و استقبال از متحدان عربی ما برای پیوستن به منزوی کردن ایران بود».

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود با انتقاد از دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» افزود: «ما ایران را بیش از گذشته منزوی کردیم. ولی اکنون این دولت در حال بازگشت به عقب و به سیاست‌هایی است که زمانی که ما در ۲۰۱۷ روی کار آمدیم، بی‌فایده بودند».

دانلود

این در حالی است که «فرید زکریا» تحلیلگر برجسته آمریکایی و مجری شبکه «سی‌ان‌ان» هشدار داد، سیاست خارجی بایدن و دولت او از ایران تا کوبا، تکرار سیاست خارجی دونالد ترامپ بوده است. 

زکریا در این‌باره می‌گوید: «بایدن از زمان روی کار آمدنش، به توافق (برجام) بازنگشته و حتی برخی از تحریم‌ها را تمدید کرده است. مقامات بایدن که مدت‌ها با تلاش برای مذاکره مجدد درباره توافق مخالف بودند، اکنون می‌خواهند آن را "طولانی و تقویت" کنند. تاکنون، این استراتژی ترامپ و بایدن (در قبال ایران) جواب نداده است. ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۳۰۰۰ کیلوگرم در ماه می رسید».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    یکی اینارو از خواب بیدار کنه، شماها خودتون منزوی شدین بدبختها!!!!
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    اره تو راست میگی پس فقط من یه سوال دارم چرا اینقدر دارین تلاش میکنید یه برجام منطقه ای برای ایران ببندید و از نفوذ ایران جلوگیری کنید ما که منزوی شدیم چرا دارین خودتونو به اب و آتش میزنید با این همه سرباز داخلی که دارین
  • GB ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 8
    شما ایران رو منزوی نکردین ایران خودش منزوی بود و هست
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      5 0
      در پاسخ به ۱۰:۲۵: آمریکا و طرفداران احمقش هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    آب که سر بالا می رود، قورباغه ابوعطا می خواند!
  • DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    مایک پنس: ایران را منزوی کردیم خخخ آرزو بر احمق های درجه یک عیب نیست . فرعون هم خیلی دست و پا زد ولی الان میشه خرابیها و خرابه های مرکز فرمانروایی آنرا دید.زمانی از اروپا کلفت و نوکر میبردند مصر و زمانی از مصر نوکر و کلفت به اروپا دوره اولی تمام و دوره دومی در حال اتمام . تو هم سقط میکنی و آرزو به دل میری قعر جهنم.جواب جنایات و غارت ها و خونری یها را باید در محضر یکتا وجود عوالم بدهی قبل از فرو رفتن همیشگی در آتش
    • محمد جوادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 3
      فهمیدی چی گفتی
  • US ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    نمیدانم که پنس از کدام ایران حرف میزنه باید از خودش پرسید از ایران توی خاور میانه حرف میزنه یا اینکه منظورش ایران توی کره مریخه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس