کد خبر 1276875
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
واکسیناسیون شرط بازگشایی مدارس نیست

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، گفت:از ابتدا بحث واکسیناسیون دانش آموزان به عنوان شرط بازگشایی مدارس نه در ایران و نه حتی در دنیا مطرح نبوده است.

به گزارش مشرق، علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس،  در مورد مهمترین تمهیداتی که مدارس می‌توانند برای برگزاری آموزش حضوری در نظر بگیرند گفت:همچون سایر اجتماعات موضوع فاصله گذاری، بهداشت فردی و استفاده از ماسک از مسائل مهمی است که با اتکا به آن می‌توان به نتایج مثبت در کنترل همه گیری رسید.

ببینید:

عکس/ واکسیناسیون دانش آموزان در اراک

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس ادامه داد: در صورت درگیری دانش آموزی که والدین آن یا خانواده به کرونا مبتلا شده اند نیز می‌توان موضوع غربالگری را نیز از دیگر تمهیدات مدارس جهت کنترل شیوع و آموزش ایمن دانست.

وی گفت: ضد عفونی مداوم و در اختیار قرار دادن اقلام ضد عفونی نیز در اختیار مدارس موضوع مهمی است که می‌تواند در این خصوص کمک کننده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا آغاز آموزش حضوری به شکل سراسری واکسیناسیون انجام خواهد شد یا خیر گفت: تا کنون نه در ایران نه حتی در دنیا بحث واکسیناسیون دانش اموزان شرط آغاز آموزش حضوری نبوده است، اگرچه که روند واکسیناسیون دانش آموزان نیز با سرعت خوب ایجاد شده است، اما تلاش ابتدایی ما واکسیناسیون فرهنگیان، کادر آموزشی، اولیا دانش آموزان و حتی رانندگان سرویسی بود که با این دانش آموزان در ارتباط هستند.

وی ادامه داد:برای آغاز آموزش حضوری و بازگشایی مدارس واکسیناسیون عمومی را به عنوان یکی از اهداف مد نظر قرار دادیم، اما نه واکسیناسیون دانش آموزی را، اگرچه که آن نیز با بازگشایی کامل مدارس  به درجه خوبی خواهد رسید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 1
    لطفاً واکسن ایرانی هم جهت دانش آموزان 6 تا 18 سال در نظر گرفته شود. ما به واکسن های خارجی اعتماد نداریم.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    واکسیناسیون اجباری دانش آموزان ظلم در حق آنهاست وقتی آمار مرگ و میر کودکان نزدیک به صفر است چرا باید واکسن پر خطر بهشون تزریق بشه؟؟
  • ت IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    مدارس رو باز کنید مدارس رو باز کنید لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس