بردیایی که از سعادت دور شد/ پدیده والیبال یا دستگاه چاپ اسکناس؟

ستاره و پدیده والیبال ایران خیلی زود وارد حاشیه شده و این موضوع کار را برای قرار گرفتن وی در مسیر پیشرفت سخت می کند.

به گزارش مشرق، بردیا سعادت، پشت خط‌زن جوان و آینده دار تیم ملی والیبال ایران چندی پیش با پیشنهادی از سوی باشگاه ویکستورم به این تیم کره‌ای پیوست، اما با توجه به دعوت از این بازیکن به اردوی تیم ملی جوانان و همچنین بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا، فدراسیون ایران تایید کرد که این بازیکن در راستای حمایت از بازیکنان جوان با موافقت کادر فنی راهی کره‌جنوبی شود تا در تمرینات تیم باشگاهی خود حضور پیدا کند و در تاریخ‌های مشخص به اردوی تیم‌های ملی اضافه شود.

پس از کش و قوس های فراوان این اتفاق رخ نداد و در تاریخی که فدراسیون والیبال ایران تعیین کرده بود، این بازیکن به کشور بازنگشت. در همین راستا بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی جوانان و بزرگسالان جلسه‌ای را با محمدرضا داورزنی ریاست فدراسیون والیبال برگزار کرد تا درخصوص شرایط بردیا سعادت تصمیم گیری شود. در نهایت مقرر شد فدراسیون ایران برای کمک به والیبال ملی و جلوگیری از سرمایه سوزی و حفظ موجودیت این رشته، ایمیلی را به باشگاه ویکستورم ارسال کند تا براساس آن بردیا سعادت ۲۰ شهریورماه عازم ژاپن شود.

بردیایی که از سعادت دور شد/ پدیده والیبال یا دستگاه چاپ اسکناس؟

به این ترتیب بردیا سعادت در رقابت های قهرمانی آسیا که به میزبانی ژاپن برگزار شد در ترکیب تیم ملی حضور نداشت، اما به ایتالیا رفت تا در مسابقات قهرمانی جوانان جهان برای تیم ملی به میدان برود. با وجود اینکه وی در بازی اول نتوانست در ترکیب قرار بگیرد، اما در بازی دوم و مقابل آرژانتین برای لحظاتی در ترکیب تیم جوانان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف بردیا سعادت در تیم ملی والیبال

حضور بردیا سعادت در رقابت‌های جوانان جهان با واکنش‌های زیادی همراه بود. پدر این بازیکن در صفحه شخصی خود اعلام کرده بود بردیا برای حضور در مسابقات جوانان جهان مجبور به فسخ قرارداد شده، اما خبرگزاری‌های معتبر کره‌ای اعلام کردند به علت پارگی ۶ سانتی‌متری عضلات شکم بردیا سعادت در تمرینات و نیاز به استراحت مطلق ۸ تا ۱۰ هفته‌ای، قرارداد این بازیکن از طرف باشگاه ویکستورم فسخ شده است.

بردیایی که از سعادت دور شد/ پدیده والیبال یا دستگاه چاپ اسکناس؟

مشاوران و اطرافیان این بازیکن در روزهای اخیر موجب شدند تا فشار زیادی به بردیا وارد شود. سعادتی که در لیگ ملت‌ها عملکرد درخشانی در ترکیب تیم ملی داشت این روزها از دوران اوج خود فاصله گرفته است. متاسفانه برخی از اطرافیان بردیا به چشم دستگاه چاپ اسکناس به او نگاه می‌کنند و تنها به دنبال منافع خود هستند که این امر می‌تواند ضربه‌های زیادی به پدیده والیبال کشورمان بزند. 

هرچند که ستاره نوظهور والیبال کشورمان با پیشنهادهای جدی از لیگ‌های معتبر دنیا روبرو شده، اما نباید در این سن و سال تنها به فکر کسب درآمد باشد. او باید پیشرفت و حضور در جمع ستاره‌های دنیا را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و در این مسیر حرکت کند تا به سعادت برسد وگرنه به احتمال فراوان شاهد کم رنگ شدن و در نهایت حذف وی از دنیای والیبال خواهیم بود؛ اتفاقی که برای چندین ستاره کشورمان در سال‌های نه چندان دور رخ داد؛ بازیکنانی که با انتخاب‌های اشتباه به جاده خاکی زده و دیگر خبری از آنها نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پاکروان IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    8 7
    فقط عباس صفی زاده ، اون به زودی یکی از زیز اب زننده ترین بازیکنان جهان میشه
  • عرش طالقانی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    6 2
    این جدیت و هشیاری در بازی با مراکش بیچاره را در بازی بلژیک و آرژانتین، به عمل می‌آورید، از همون ابتدای سرویس‌ها، دریافتها، جای گیریها، تنوع آبشارها، و..... یکی از ضعفهای بزرگ ایران در همین است که، ست آخر و آن هم از پوئن های بیست به بعد تازه یادش میاد که خیلی باید جدی بازی کنه، که دیر شده است، زمان بگذره که گذشته به عقب بر نمیگرده، اصلا سرمربی، مربیان دیگر کمیته فنی و خود بازیکنان اصلا بازیکنان حریف را تجزیه تحلیل نمی‌کنند، فقط بازی خودشونو نگاه می‌کنند، با چشم بسته و با زور آبشار که نمی‌توان جبران تجزیه و تحلیل ذهنی را کرد جز مستهلک شدن و خسته شدن اسپک زنها و یا آبشار زنها، آبشار پای اصلا استفاده نشد و اون دوتایی هم که شد به اوت زده شد و خراب کردن سرویس و تو اوت زدن آبشارهای دیگر و جا خالی خوردن توسط هشیاری حریف، تیم را عقب نگه داشتن و نیز وقت استراحت گرفتن هشیارانه حریف با وجود پیش بودن از ایران...... اینها است که یک تیم را به مقصد می‌رساند، در ثانی بینش تعلیمی و تربیتی ورزش بخصوص والیبال، جدای از هیجان های کاذب و استرس‌های روانی است که یک جوان و یا نوجوان با آن روبرو می‌شود، با شهوات و غرور و هیجان به ورزش پرداختن و توجه نکردن به اصول نفسانی و فیزیولوژیک و مهارتی ورزش، یادگیری مهارت و تکنیک و تاکتیک را در ورزش مختل می‌کند، هرگز نباید بازیکن با انتقام و شهوات نفسانی و کینه وارد میدان شود، چرا که حریف از این عصبیت استفاده کرده براحتی، برای مثال، بجای آبشار قدرتی، یه جای خالی نصب شما می‌کند و یا با یه تک ضرب آرام توپ را می‌خوابند، ولی خشم و انتقام شما، باعث آن می‌شود که محیط میدان والیبال را اصلا مشاهده نکنید. اساسا باخت هایی که بزرگسالان و یا جوانان در مسابقات المپیک و جام جهانی و یا لیگ داشتند بخش عمده آن عدم تسلط نفسانی و روانی به خود بود که نه حرکات حریف و نه حتی محیط و فضای فیزیکی والیبال را حس نمی‌کردند و فقط خشم و عصبیت و مقام قهرمانی را میدیدند!!!.........
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      عزیز، والیبال آرژانتین کجا و مراکش کجا. عطایی را سوپر من دانستن و همه تیم های والیبال را در اختیارش گذاشتن نتیجه میشه این که مدافع عنوان قهرمانی حالا با تیم های ضعیف برای رده نهم-دهم مبارزه کنه. یعنی هیچ مربی ایرانی دیگری نبوده که کیفیتش خوب باشه و جوانان را بدنم دستشون؟
    • رضا باوی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      براوو
    • کوروش IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 0
      چه حوصله ای داشتی اینو نوشتی خخخ
  • مربی کاراته IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    8 3
    به تجربه میگویم جو گیر شدن کسانی که این پسر از آنها مشورت میگیرد کار دستش میده تصمیم عاقلانه با مشورت انسان خردمندی که نفعی در منافع او نداشته باشد چاره ساز است و گرنه آینده اش را لز دست خواهد داد و فشار روحی آن تا همیشه دنبالش می‌دود
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    8 8
    همه دنبال پول هستن. هر کی نباشه یا عقلش کمه یا گول خورده.
  • بانوی ایرانز IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 1
    سلام.روزتون شاد.از نطر من که تقریبا بیست و پنج ساله که والیبال بازی میکنم، ورزشکار نباید در هیچ رشته ورزشی وارد حاشیه شود و فقط باید تمرکزش روی بازی و پیشرفتش باشد، چون هر کسی که وارد حاشیه بشود هم به خودش و هم به ورزش خیانت کرده و از ورزش برای کسب درآمدو شهرت استفاده میکند.درست است که بعضی ها ورزش را به سیاست گره میزنند ولی خود بازیکن باید هوشیار باشد.
  • عاکف محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    9 1
    اقا سعادت خواهش میکنم وارد حاشیه ها نشو!! حیفه واقعا تو پتانسیل خوبی دلری
    • Mostafa GB ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      قرارشدتیم بزرگسالان ودراختیاریک مربی ایرانی بذارم که خوب نتیجه شم عالی بود.ولی نمیشه که تمام تیمهای پایه رودراختیارهمون مربی قرار بدیم.بهتربودتیم نوجوانان پایه یک مربی خارجی میدادن تانتیجه بگیره.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 1
    میروند .. ولی اگر هم منافع بماند .... به وطن فروشی نمیارزد
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    7 2
    منتظر پناهندگی پدیده باشید
  • بازدید کننده IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 1
    هعی
  • بردیا سعادت IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 1
    در اوج بود هست خواهد بود تمام
  • ایرانی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 1
    سر مربی ایران ضعیف عمل کرد بازی با آرژانتین ۲۰ بر ۱۳ بعد تیم به زور ۲۵بر ۲۳ ببره آقای داورزنی برو پیش کارخانه
  • جلیل راضی اردکانی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    با سلام جوانانی مثل سعادت با یستی حفظشان کنیم و مسائل جزعی را حالا دیگه دور بیندازیم با تشکر
  • ایران وطنم IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    علت حذف تیم ملی جوانان فدراسیون والیبال و شخص داورزنی می باشد یعنی چه عطایی دو تیم ملی بزرگسالان و جوانان را در اختیار داشته باشد موقعی که تیم ملی جوانان به عطایی نیاز داشت او در ژاپن بود ودر تمرینات تیم جوانان حضور فیزیکی نداشت ،،،مستاق برداشتن دو هندوانه با یک دسته ،یک نفر نمی توان دو تیم ملی را همزمان کوچ کند آنهم زمانی که مسابقات همزمان برگزار خواهد شد ،،،عطایی خیلی زود بادت در شد چه خبر بود توی این چند روزه هی مربی ایرانی مربی ایرانی ،،بردن تیم بحرین تایوان وچین تایپه و پاکستان و ژاپنی که بازیکنان ملی و لژیونر پوشانش نداشت که این همه سر وصدا و طبل و دهل نیاز نداشت آقای عطایی دیدی که چطور خدا چند روزه بادت خالی کرد
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      مصداق
    • مجید IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      دمت گرم گل گفتی.تیمی ک آلکنو ساخته بود.عطایی ب نام خودش زد.و این جوری بادش ترکید خالی نشد.
  • Aysalll IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    لطفا بردیا سعادت کاری نکن که بدی بیرون تو جوان بااستعداد هستی وارد حاشیه نشو
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 1
    دوست عزیز قطعآ پول خیلی گره گشاست و بردیا خیلی زمان برا پول دراوردن داره خیلی اشتباه کرد واقعا کدام آدم عاقلی به این جوون مشاوره میده برادر من شرط پذیرش سطح اول هر بازیکنی فیکس بودن در تیم ملی هر کشوری هست این یک اصل در تمام رشتهای ورزشی هستت آقای سعادت من شیرازم از راه دور و دلسوزانه و پدرانه خواهش میکنم فروتن باش و فعلا فقط پیشرفت فنی و بدنی مدنظر داشته باش و به هر کشور و باشگاه هم جواب مثبت نده من سوال دارم حتما عربها پول خوبی میدن حاضری بری باشگاه انها ؛ معلومه که هرز میری ؛ عزیز من از امروز با خضوع و معذرت از مربیان به جایی مه باید باشی برکرد که دنیای شهرت و مادیات در آینده متعلق بتوست به شرطی آدمهای بیسواد را از اطرافت حذف کنی یا علی مدد
  • Z IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    بردیا خودش سنش کمه و خیلی تجربه ای نداره که بخواد راه غلط و درست رو از هم تشخیص بده. متاسفانه هر کدوم از اطرافیانش هم فقط به فکر منافع خودشون هستند و کسی به فکر هرز رفتن استعداد و آینده اش نیست. ایجنتش که به فکر پولشه و سعی میکنه باشگاهی هدایتش کنه که درصد و سود بیشتری به خودش برسه مثل همون باشگاه کره ای که واقعاً به بردیا آسیب رسوند. هم از بازیهای ملی دورش کرد و هم باعث مصدومیتش شد و این مصدومیت تو همین بازیهای جوانان دیدیم که مقداری باعث افتش شده از اون طرف هم فدراسیون و عواملش هم به فکر منافع خودشون هستند که با وجود اینکه میدونن بردیا مصدومه و نیاز به استراحت مطلق داره ولی باز تو تیم جوانان ازش بازی میکشن مخصوصاً بازی با مراکش که یه بازی تشریفاتی بود و تیممون حذف شده بود چه ضرورتی داشت بازیکن مصدوم بازی کنه؟؟ من واقعاً مثل یه مادر نگرانش هستم. بردیا هم استعداد و توانایی زیادی تو ورزش حرفه ایش داره و هم بسیار بااخلاق و باادب هست واقعاً حیفه که آینده همچین جوون رعنایی بخاطر بی کفایتی بقیه نابود بشه.
  • نوری IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    اگه بازی در تیم ملی اینده بازیکنان را تضمین مبکرد و در واقع از نظر مالی بیمه بود این نظریات را میشه پذیرفت..بازیکنان حق دارن از فرصت ها خوب استفاده بکنن.نباید مانع پیشرفت انها و‌مانع بهبود وضعیت مالی انها شد.میشه در تیم های باشگاهی بازی کرد و‌هم‌زمان در تیم ملی هم بود.مربیان و مسیولان‌ باید راه های بهتری دنبال بکنن..امروزه والدین به درامد مالی فرزندان خود سخت نیازمندن و دوست دارن ازذفرصت ها بخوبی بهره برداری بکنن . ضمن اینکه در خدمت تیم ملی هم باشن..این شیوه بر خورد فدراسیون و مربی تیم ملی را به هیچ وحه منطقی و اصولی نمی دانم.
  • حسین IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    کره هم کشوریه که تو والیبال درجه 3 هم نیس چرا رفتی سرو قامت اینقدر رشته به خودت دادن شکمت شل و ول شد قدر خودتو بدون بردیا
  • ناشناس RO ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    این گونه فرصت سوزی فقط مختص والیبال نیست این جوانان بی ظرفیت وکم تجربه درتمام رشته های ورزشی میتوان یافت مثل همین قایدی ،ایا لیگ امارات جا پیشرفت است .حالا همین سعادت ایا لیگ کره بالاتر لیگ والیبال ماست اگر ایتالیا ویا لهستان ویا روسیه بود اشکالی نداشت ولی تا این دلالها هستند یرای پول پدیده ها را میسوزانیم
  • محمدرضا ابراهیمی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    در خصوص بردیا سعادت با سلام ، اگر گفته پدر بردیا سعادت این ستاره نوظهر تیم ملی والیبال بر فسخ قرارداد و به طبع ان مشکلات مالی و معنوی برای این ستاره ، خوب پر واضح است که ما یعنی فدراسیون و مربی تیم ملی این سرمایه وطنی را به آتش کشیدن ، و اتفاقا این مورد اول نیست ما متاسفانه با تصمیمات شتابزده فقط نتایج نامطلوب میگیریم ، ضمن احترام برای جناب داورزنی عزیز ، عاجزانه استدعا داریم با توجه به مدیریت انقلابی خود راهکار اساسی برای این مشکل بیاید ، البته منی که خودم والیبال را تا مسابقات نیمه حرفه ایی بازی کردم و بی ادعا والیبال را میشناسم عرض میکنم متاسفانه مربی های زحمتکش داخلی ، بعلت عدم گذراندن چالش های فنی ، در این خصوص مسلما نمیتوانند نتایج منطقی و حمایتی از ستارگان را بگیرند اساسا مربی که در این سطح خودش بازی نکرده و قراردادهای بین الملی نبسته هیچ وقت نمیتواند به این ظرائف دقت کند و وقتی هم که مشاوره میدهی فوری جبهه میگیرند که من کارم را بلدم . اتفاقا کار شما در این سطح از والیبال فقط تایم اوت گرفتن نیست بلکه حفظ این ستارهها برای بردن فردای ژاپن که با مربی عجوبه فرانسوی و تجارب گوناگون ، اسان باشد ، این کشور همین الان میتواند سه تیم ملی در سطح درجه اول آسیا داشته باشد چون از شمال تا جنوبش به لطف خداوند منان مملو از استعداد است و متاسفانه همیشه ضعف مدیریت کار دستمان داده! حرف زیاده ولی گوش شنوا کم است ، بهرحال من عذرخواهی میکنم اگر دوستان ناراحت شدن، التماس دعا
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    دستگاه چاپ اسکناس ریاله یا دلار...خخخخخ.یه جوری گفتین فک کردم ازخانواده راکفلره..
  • عشق والیبال IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    آقای سعادت بلند شو خودت و جمع و جور کن... تو یکی از آینده های والیبال ایرانی... چرا باخودت اینکار رو میکنی؟؟ باور کن اگه جای تو بودم حتی بدون حقوق هم تو تیم ملیم می موندم. من نمیگم شما کار غلطی کردی.! میگم که قهرمان کشور ایران هیچ وقت نباید بخاطر پول و مقام ارزششو از دست بده. قهرمانای واقعی همیشه واسه ما مردم ایران عزیزن حتی اگه ببازن... شما هم یه قهرمان واقعی و تو قلب ما جا داری آقا بردیا.!♥️

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس