کد خبر 1265316
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
ماجراهای عجیب ستاره‌ای در والیبال/ تصمیم قاطع عطایی؛ اقتداری به سود تیم ملی و بردیا

ماجراهای پشت خط زن جوان والیبال ایران برای حضور در تیم های ملی آنقدر ادامه پیدا کرد که سرمربی تیم ملی مجبور به واکنش شد.

به گزارش مشرق، بردیا سعادت، پشت خط‌زن جوان و آینده دار تیم ملی والیبال ایران چندی پیش با پیشنهادی از سوی باشگاه ویکستورم به این تیم کره‌ای پیوست، اما با توجه به دعوت از این بازیکن ارومیه‌ای به اردوی تیم ملی جوانان و همچنین بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا، فدراسیون ایران تایید کرد که این بازیکن در راستای حمایت از بازیکنان جوان با موافقت کادر فنی راهی کره‌جنوبی شود تا در تمرینات تیم باشگاهی خود حضور پیدا کند.

از سوی دیگر طبق مقررات فدراسیون جهانی والیبال باشگاه‌ها موظفند از تاریخ ۱۵ می‌تا ۱۵ اکتبر بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند، اما باشگاه کره‌ای درخواست کرده که سعادت تا پایان مسابقات لیگ کره‌جنوبی در اختیار این باشگاه باشد که این موضوع خلاف مذاکرات انجام شده است.

همین مسئله باعث شد فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه ویکستورم و فدراسیون جهانی، خواهان بررسی این موضوع و بازگشت سعادت تا تاریخ دوم شهریورماه به ایران شد و مسئولان فدراسیون در نامه ارسالی تاکید داشتند که اگر این اتفاق در تاریخ مذکور صورت نگیرد با صدور ITC این بازیکن برای حضور در لیگ کره‌جنوبی موافقت نخواهند کرد.

واکنش قاطع سرمربی تیم ملی به ماجرای سعادت

حالا باتوجه به گذشت چند روز از موعد نهایی فدراسیون والیبال به باشگاه ویکستورم هنوز خبری از بردیا سعادت در اردوی تیم ملی والیبال نیست و بهروز عطایی که هدایت هر دو تیم جوانان و بزرگسالان را در اختیار دارد تصمیمش را درخصوص این ستاره جوان والیبال کشورمان گرفت. در روزهای اخیر بردیا سعادت پاسخی به تماس های مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی نداده و در نهایت در موعد تعیین شده به ایران بازنگشت.

مصطفی کارخانه، سرپرست جدید تیم ملی والیبال در مصاحبه ای اظهار داشت: پرونده حضور سعادت در تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات آسیایی بسته شد. ما در پست او دو بازیکن یعنی صابر کاظمی و امین اسماعیل نژاد را داریم و نگرانی از این بابت نیست.

وی با بیان اینکه بردیا سعادت خودش نخواست که برای حضور در اردوی تیم ملی به ایران بازگردد، افزود: مشکلی از طرف باشگاه کره ای نبود. متاسفانه اطرافیان بردیا به وی مشاوره اشتباه دادند. واقعاً متاسفم که در این سن و سال یک بازیکن چنین رفتاری می کند. عطایی و فدراسیون به سعادت لطف کردند، اما او اینطور پاسخ داد. امیدوارم در رفتارش تجدید نظر کند؛ وگرنه به جای خوبی نمی رود.

واکنش قاطع سرمربی تیم ملی به ماجرای سعادت

بردیا سعادت یکی از بازیکنان آینده‌داری است که می‌تواند تا سال‌ها برای تیم ملی والیبال مثمرثمر باشد. این بازیکن که در رقابت‌های جوانان جهان در ترکیب تیم ایران حضور داشت و مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویخت پس از عقد قرارداد با تیم مودنا ایتالیا، به تیم ویکستورم کره جنوبی پیوست.

گفته می‌شود تصمیم بردیا برای پیوستن به این تیم به خاطر مسائل مالی بوده است و حتی به خاطر همین موضوع از حضور در مودنا انصراف داد، قطعاً حضور در تمرینات مودنا هم بسیار تاثیرگذارتر از بازی در لیگ کره جنوبی بود. در این که بردیا سعادت پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد شکی نیست؛ اما عده‌ای با نیت دلسوزی به او مشاوره‌های اشتباهی می‌دهند و همین مسئله  باعث شد استعداد این بازیکن بسوزد و شاید تا چند سال دیگر خبری از حضور بردیا سعادت در سطح اول والیبال کشور نباشد.

از طرف دیگر پس از دعوت سعادت به اردوی تیم ملی والیبال، این بازیکن از حضور در اردوی تیم ملی انصراف داد و عنوان کرد که حاضر به حضور در اردوی تهران نیست و زمانی که تیم ملی در ژاپن حاضر می‌شود به این تیم خواهد پیوست. این تصمیم باعث شد بهروز عطایی او را از لیست تیم ملی کنار بگذارد؛ تصمیمی که بر خلاف سال‌های گذشته هیچ مصلح‌اندیشی در آن دیده نمی‌شود.

واکنش قاطع سرمربی تیم ملی به ماجرای سعادت

با توجه به این شرایط لازم بود که بردیا سعادت در اوایل دوران حرفه‌ای خود است متوجه بسیاری از مسائل شود و بداند که پیراهن تیم ملی تا چه حد ارزشمند است. او آینده درخشانی خواهد داشت؛ به شرط اینکه فقط به مسائل مالی فکر نکند و رویه‌ای حرفه‌ای در پیش بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 6
    در وهله اول هر کسی منافع خودش رو در نظر می گیره وقتی درآمد اونجا بیشتر از اینجاست واسه چی بیاد تیم ملی همون جا می مونه پولشو می گیره
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      2 1
      پروفسور وهله متن خوب نخوندی کسی بهش نگفته باشگاهت ول کن بیا،باشگاه هم با اومدنش مشکلی نداشته جناب سعادت خودش نیومده مثل اینکه هنوز ظرفیت کافی نداره برای ملی پوش شدن و مشهور شدن
    • علی NL ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 1
      داداش اگه تو بری مثلا تو بایرن مونیخ بازی کنی با یه پول متوسط بهتره یا اینکه بری تو پرسپولیس و استقلال با یه پول خیلی خوب بازی کنی؟بعدم ایران تو دنیای والیبال جزو بهترین تیماست برای هر بازیکنی افتخاره که تو این تیم بازی کنه، سعادت از کاظمی که بهتر نیست انقدر رو سر تیم ملی کشورش منت میذارا
  • US ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 1
    ازتاجیکستان.بجاش.بازیکن.بیارین.نژادپارسی
  • حسن قلی DE ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    اگرسرمایه این ملت نبود ایامی توانس به این سطح برسند ؟ واکنون نباید دهن کجی می کرد حالاکه این تور خواسته پس از این حتی اگر تیم ملی محناج هم باشد نباید ایشان به هیچ تیم ایرانی دعوت شود تا برای دیگران هم عبرت شود
  • Z IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    حالا خدا رو شکر خود بردیا تو صفحه شخصیش روشنگری کرد و معلوم شد خیلی از این ادعاها فقط در جهت تخریبش بوده و در نهایت هم سرمربی تصمیم گرفت بره ژاپن و از اونجا برن مسابقات قهرمانی جوانان جهان. ولی خداییش اگه خودش سکوت میکرد و چیزی نمیگفت کی بود که قضاوتش نکنه و هر جور تهمتی بهش نزنه؟ واقعاً چرا همچین مردمی داریم که تحت هر شرایطی کارشون قضاوته حتی در مورد یه نوجوون نوزده ساله؟؟؟ کِی قراره این عادت زشت کنار گذاشته بشه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس