ستاره‌ای که نه برمی‌گردد و نه بازی می‌کند/ بردیا سعادت کجاست؟

پشت خط زن جوان والیبال ایران که راهی لیگ کره جنوبی شده، در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش مشرق، بردیا سعادت سال گذشته در لیگ صربستان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و به‌رغم تجربه کم، اعلام شد نظر مودنا ایتالیا برای همکاری در سال آینده را جلب کرده، اما این خبر خیلی زود تکذیب شد. مدیر برنامه های این بازیکن جوان شرایط را طوری تنظیم کرد که مجبور به حضور در لیگ کره جنوبی شود.

سعادت، بازیکن جوان ایرانی و ستاره درخشان تیمش در لیگ صربستان بود و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و در آن مقطع عنوان شد قرار است با قراردادی سه ساله در مودنا، یکی از تیم های برتر سری آ حضور پیدا کند. 

جوان‌ترین لژیونر تاریخ والیبال ایران که در فهرست بهترین سرویس‌زنندگان لیگ صربستان با کسب ۴۱ امتیاز در رتبه دوم تا آخرین دیدار تیمش قرار داشت، خیلی زود مسیر خود را از ایتالیا به سمت کره جنوبی تغییر داد تا شاید در این بین سود بیشتری به ایجنت‌ها برسد. هرچند این بازیکن ۱۹ ساله در لیگ ملت‌ها هم در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و عملکرد نسبتاً خوبی هم داشت، اما باید پذیرفت که آینده او با حضور در لیگی مثل لیگ کره جنوبی تضمین نخواهد شد چراکه سطح لیگ این کشور به مراتب پایین تر از سطح لیگ کشورهای اروپایی است. 

ستاره‌ای که نه برمی‌گردد و نه بازی می‌کند/ بردیا سعادت کجاست؟

در پایان لیگ ملت ها و با موافقت بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی جوانان و مجوز فدراسیون والیبال، بردیا سعادت برای ثبت نهایی قراردادش با باشگاه ویکستورم و حضور در اولین تورنمنت داخلی کره‌جنوبی با نام کوو کاپ، راهی کره‌ شد.

تورنمنت کوو کاپ از ۲۳ مردادماه آغاز شده، اما ستاره ایرانی والیبال هنوز حتی یک امتیاز هم در ترکیب تیمش قرار نگرفته است. در این مسابقات ابتدا دو تیم هیوندای و ویکستورم در گروه A به مصاف هم رفتند که در این بازی که در ۵ ست برگزار شد، ویکستورم در غیاب سعادت بازی را واگذار کرد.

در ادامه بازی های دو تیم سامسونگ و ویکستورم در گروه A به مصاف هم رفتند که ویکستورم در غیاب بازیکن ایرانی‌اش پیروز شد و با یک پله صعود در رده دوم ایستاد.

کوو کاپ کره جنوبی با حضور هشت تیم در دو گروه برگزار می شود که دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند. مسابقات به صورت تک بازی انجام می شود و هر تیم باید سه بازی انجام دهد تا دو تیم برتر هر گروه مشخص شود.

نکته عجیب درمورد شرایط بردیا سعادت این است که جایی در ترکیب ندارد و حتی به عنوان بازیکن ذخیره و برای یک امتیاز هم وارد زمین نمی شود. این در حالیست که بهروز عطایی از او برای حضور در قهرمانی آسیا (۲۱ تا ۲۸ شهریور- ژاپن) و قهرمانی جوانان جهان (اول تا ۱۱ مهر- ایتالیا) دعوت کرده و اردوهای آماده سازی این تیم ها درحال برگزاری است.

ستاره‌ای که نه برمی‌گردد و نه بازی می‌کند/ بردیا سعادت کجاست؟

به نظر می‌رسد فدراسیون باید نسبت آینده این بازیکن احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد و با دور کردن از فضای ایجنت‌ها، مشورت بهتری به او بدهد. ضمن اینکه در شرایط کنونی هم به نظر می‌رسد تیم کره ای به دنبال گرفتن تست فنی از سعادت بوده و به دنبال عقد قرارداد رسمی نبود.

نکات دیگری هم درخصوص حضور این بازیکن در لیگ کره جنوبی وجود دارد. در حال حاضر ITC برای بازیکنی صادر نمی شود و ضمن اینکه گویا در کوو کاپ هم اجازه حضور به بازیکنان خارجی داده نمی شود. به این ترتیب سعادت این روزها در کره جنوبی روزها را شب می کند و عملاً هیچ فعالیت حرفه ای ندارد. شاید بهتر باشد فدراسیون هرچه زودتر شرایط را برای بازگشت و حضور این بازیکن به تیم ملی فراهم کند.

ستاره‌ای که نه برمی‌گردد و نه بازی می‌کند/ بردیا سعادت کجاست؟

در پایان بد نیست نگاهی به مبالغ قرارداد بازیکنان در لیگ نه چندان مطرح کره جنوبی بیندازیم. فدراسیون کره جنوبی که شرایط نه چندان راحتی برای استخدام بازیکن خارجی توسط تیم‌های لیگ این کشور وضع کرده، رقم قرارداد بازیکنان شاغل در وی-لیگ را منتشر کرده است.

هان سون سو (۵۵۹ هزار یورو)، هوانگ تائک ایو (۵۴۴ هزار یورو)، شین یونگ سوک (۴۸۴ هزار یورو)، جونگ جی سئوک (۴۳۲ هزار یورو) و پارک چول وو (۴۱۰ هزار یورو)، پنج بازیکن پر درآمد وی-لیگ هستند. میانگین دستمزد در لیگ کره از ۱۱۴ هزار یورو در فصل گذشته به ۱۳۲ هزار و ۷۰۰ یورو (حدوداً ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان) در فصل جاری افزایش پیدا کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 1
    خوبه دیگه هزینه رو ایران میکنه کیف شو خارجی ها میبرن بگید نمیتونیم جمش کنین بره
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    دیوونه برگرد لیگ کره در حد لیگ لتحر کاشون هم نیست زود برگرد اصغر جوشقونی
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    ایتالیا که خیلی بهتر بوده که
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    تقصیر مسئولین ورزشه که همچین جوانانی از کشور خارج میشوند
  • یاشاسین اردبیل IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    امان از دلال ها. شما را خدا این جوان رعنای تیم ملی مان را از دست دلال ها نجات بدین، برای ما ایرانیان مهمه
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 1
    آها
  • Ali IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    یعنی پس میاد در آسیا واقعا ! خیلی عالیه و خوبه چون بسیار بازیکن هستند مثل میثم صالحی خوشحالم
  • mohammad IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 3
    خاک بر سرش اخه کره هم شد جا رفتی اونجا هیچ پیشرفتی نمیکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس