فعال شدن گیت های بیماریابی در ورودی مرز مهران برای بازگشت زوار

ایلام-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از فعال شدن گیت های بیماریابی ورودی مرز مهران برای بازگشت زوار خبر داد.

به گزارش مشرق، جمیل صادقی فر، اظهار داشت: با توجه به بازگشت زائران اربعین از مرز مهران به کشور، گیت های بیماریابی در ورودی مرز فعال شده است.

وی گفت: بر اساس نظام مراقبت، افرادی که وارد کشور می‌شوند غربالگری و آن دسته از افرادی که مشکوک باشند حتماً از آن دسته از افراد تست به عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

روایت زائران عراقی از جای خالی ایرانی‌ها در اربعین +فیلم

صادقی فر ادامه داد: به این شکل تلاش می‌شود که افراد بیماری که وارد کشور می‌شوند شناسایی و تحت کنترل باشند و از پخش بیشتر ویروس جلوگیری شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در ورودی مرز برای بحث بیماریابی تمامی امکانات شده است.

۶۳.۵ درصد جمعیت استان واکسینه شدند

وی در خصوص واکسیناسیون در استان نیز افزود: دیروز بر اساس جمع بندی نزدیک به ۹ هزار تزریق در استان صورت گرفته که بیشتر آن سهم شهرستان ایلام با بیش از سه هزار دوز بوده است.

صادقی فر عنوان کرد: در استان در مجموع برای ۶۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در استان تزریق واکسن انجام گرفته است.

وی ادامه داد: حدود ۳۷ درصد از افرادی بالای ۱۸ سال استان تاکنون واکسن نگرفتند، دلیلی ندارد که این افراد واکسن تزریق نکنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: باید توجه داشت که از روزهای آینده قطعاً واکسیناسیون اجباری خواهد شد، یعنی بخش زیادی از خدمات موکول به کارت واکسیناسیون می‌شود.

صادقی فر تصریح کرد: شاید بیش از ۹۲ درصد افرادی که در سال ۱۴۰۰ فوت کردند حتی یک دوز واکسن تزریق نکردند و بنابراین تزریق واکسن به درجه بسیار زیادی به کاهش مرگ و میرها کمک می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس