کد خبر 1277109
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
عرضه گوشت قرمز در بازار ۴۳ درصد افزایش یافت

بر اساس آماری که گمرک به تازگی منتشر کرده است در مردادماه امسال بیش از ۵۲ هزار تن گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی عرضه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد سال جاری اعلام شد.

بر اساس این گزارش، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۵۲٬۸۰۰ تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

گوشت گاو و گوساله با ۲۸٬۲۳۲ تن، ۵۳٫۵ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۰٬۱۸۹ تن، بز و بزغاله با ۳٬۴۴۰ تن، و سایر انواع دام با ۹۳۹ تن، به‌ترتیب ۳۸٫۲ درصد، ۶٫۵ درصد و ۱٫۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ۴۳ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز  است.

مقدار عرضه گوشت در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای گوسفند و بره ۶۵ درصد، برای بز و بزغاله ۲۷ درصد، برای گاو و گوساله ۳۲ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۶۲ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر ۱۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (تیر) در حدود دو درصد کاهش داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    افزایش عرضه داشته ۴۳ درصد و افزایش قیمت داشته ۵۳ درصد مگر نه اینکه میگن عرضه بالا بره قیمت پایین میاد چرا توی ایران هیچ قانونی سرجاش نیست
    • رها IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      تو ایران صدق نمیکنه
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      فکر کنم شما فکر میکنید که دامدار یه شبه گوسفندش زابمان میکنه و یه شبه بره میشه پنجاه کیلو و هیچ هزینه ای نداره و یا بره رو از بیابون میگیرن و میفروشن ولی نه اولا که دامدار هم مثل شماها خانواده داره که هزینه ها چند برابر شده و هزینه ی نگهداری دام ۵۰۰درصد افزایش داشته ولی فیمت دام نه و کل دامداری کشور در حال ورشکستگی هست و این عرضه ی زیاد همش دام مولد هست که دامدار به اجبار میده کشتارگاه.....
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    یعنی تامین گوشت و نگهداری از گاو و گوسفند و مرغ از ساختن موشک بالستیک و پهباد و .... سخت تره زشته به خدا این همه بیکار داریم کم سواد و تحصیل کرده بعد گاو و گوسفند و تخم مرغ و مرغ وارد میکنیم یه سر سامونی به کشاورزی بدید علوفه و خوراک دام و تامین کنید تا دامداراها همکاری کنن به این روز نیفتیم نکنه دامداری ها رو هم باید سپاه به عهده بگیره
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    هفتاد درصد گوشت کشور رو امسال از دامهای مولد هست و تا چند هفته ی آینده به صددرصد میرسه و کلا همه ی دامدارا تمام دام مولدشونو میدن کشتارگاه تا از شرشون راحت بسن چون با این هزینه و قیمت دام کلا ضرر هست برا دامدار مسوولان هم خوشحال باشن که مازاد عرضه گوشت هست شش ماه دیگه معلوم میشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس