آیت‌الله آملی لاریجانی ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی ارتحال حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، در پیام آیت الله صادق آملی لاریجانی آمده است:  ارتحال حضرت علامه، آیت الله حسن‌زاده آملی رضوان الله تعالی علیه، موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید.
 
در این پیام آمده است: علامه فقید مرحوم آیت الله  حسن‌زاده  آملی،    عارف و فیلسوف برجسته و کم نظیر عصر ما و از سرمایه ها و افتخارات گرانبهای جهان اسلام بودند که عمر باسعادت و پر برکت خویش را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین صرف نمودند و پس از عمری  مجاهدت و برجای گذاردن آثار متنوع گرانبها و ماندگار علمی و توحیدی و تربیت شاگردان بسیار، به لقاءالله پیوستند.    

وی در پیام خود تصریح کرد:  ایشان از زمره آن  اولیا الهی بودند که بهجت اتصال به مبدا نور، دنیا را در مقابل دیدگانشان کوچک کرده بود. راز  پرداختن به معرفت شهودی نفس و آشنا ساختن تشنگان معارف الهی با این حقیقت عظیم نیز همین بوده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اهل الله با گفتن ربنا الله با تمام وجود، و استقامت در این راه، محل نزول ملایکه و بشارت های آنان می گردند طوبی لهم ثم طوبی لهم.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: اینجانب این ضایعه مولمه را به  محضرحضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، جهان اسلام، ملت شریف ایران خصوصاً مردم شهیدپرور خطه مازندران و دارالمومنین شهرستان آمل، ارادتمندان، شاگردان و بستگان خصوصاً بیت مکرم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی شامگاه شنبه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر آمل به دلیل کهولت سن در ۹۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    خدایش بیامرزد. ولی انشالله حلوای خائنها
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      ان شاءالله اصله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس