هشدار عصائب اهل‌الحق به دولت کردستان عراق درباره نشست صهیونیستی

سخنگوی عصائب اهل‌الحق گفت، اگر اربیل حکم بازداشت شرکت‌کنندگان در نشست صهیونیستی را صادر نکند در این اتفاق شریک است.

به گزارش مشرق، منابع خبری عربی، روز شنبه (۲۵ سپتامبر)، از برگزاری یک نشست با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در شهر اربیل و درخواست از بغداد برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

منابع خبری اعلام کردند که «وسام الحردان» ‌ رئیس گروه «صحوه العراق» ‌ در نشست مذکور که جمعه پیش برگزار شد، از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرده است امری که موجب شد سیلی از انتقادات علیه او از سوی احزاب سیاسی عراقی به راه افتاد. دولت مرکزی عراق و سپس دولت منطقه کردستان عراق از این نشست اعلام برائت و آن را محکوم کرد.

در همین ارتباط «سعد السعدی» سخنگوی عصائب اهل‌الحق  گفت: آنچه در اربیل رخ داده با اطلاع حکومت اقلیم کردستاده بوده است و هیچ کسی نمی‌تواند ما را متقاعد کند که اربیل در جریان نبوده است- اقلیم طوری رفتار می‌کند گویا یک حکومت مستقل است که به حاکمیت عراق احترام نمی‌گذارد- حکومت اقلیم کردستان باید حکم بازداشت حاضران این نشست را صادر کند وگرنه در آنچه بر خلاف قانون اساسی رخ داده، شریک است و مسؤولیت کامل بر عهده اربیل است.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور اسرائیل در اقلیم کردستان یک موضوع واضح است و آنها اگر صادق هستند باید خلاف این را ثابت کنند. موضوع نشست اربیل بی پاسخ نخواهد ماند. دولت عراق باید تمام کسانی که در نشست اربیل حضور داشتند و آن را تأیید کردند جرم‌انگاری کند و اگر دولت عراق خیانتکاران را محاکمه نکند ملت و مقاومت حرف خود را خواهند داشت.

در همین ارتباط، شورای عالی قضایی عراق دیروز (یکشنبه) برای شرکت‌کنندگان در نشست دعوت به سازش با رژیم صهیونیستی در اربیل، قرار بازداشت صادر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RO ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    4 0
    این بی شرف ها باید تا عمر دارند قدر دان حاج قاسم باشند که شرافت و ناموسشان را از وحشی های داعش حفظ کرد ولی عملکرد بعضی هایشان غیر این را نشان می دهد
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 0
    اینها نقششون اینه که در ازای فروختن موصل به ترکیه راهی به مدیترانه بخرند . تجربه ای که اخیرا برای تشکیل کشور کردستان کردند و به علت در بن بست بدن و عدم دسترسی بهدریا شکست خوردند. خانواده بارزانی که اصالتن یهودی هستند دارند کردها رو به بازی خطرناکی میکشانند
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    بازم تنشون برای موشکها میخاره
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    اشتهای موشک و پهپادشون زیاده
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    از الان بگیم چنین نشستی باشه ما میزنیم
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    احسنت بر عصائب
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    چی بگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس