کد خبر 1277441
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
سرانجام مشکل زائران و هواپیمایی العراقیه/ چه کسانی از مرز مهران عبور کردند؟

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به مرتفع شدن مشکل اعزام زائران با هواپیمایی العراقیه، گفت: به مردم توصیه می‌کنم برای عزیمت به عراق به مرز مهران مراجعه نکنند.

به گزارش مشرق، احمد محمدی‌فر با اشاره به اعزام زائران ایرانی به کربلای معلی، اظهار کرد: در برخی فرودگاه‌ها مشکلاتی رخ داد که مربوط به پرواز العراقیه بود؛ بدون هماهنگی اقدام به مسافرگیری کرده و در عراق با مشکل مواجه شده بودند.

وی ادامه داد: آنها خارج از چارچوب سهمیه ۶۰ هزار نفری اعزام زائران، تعدادی مسافر گرفته بودند که در عراق به آنها ویزا بدهند اما عراق نپذیرفته بود و یک پرواز با حدود ۱۶۰ مسافر معطل و سرگردان شده بودند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: سایر مسافران در مشهد و تهران هم نتوانستند از این طریق به عراق اعزام شوند که با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با عراق، مشکل این دسته از زائران برطرف شد.    

وی همچنین با بیان اینکه مسافری به دلیل نداشتن کارت واکسن معطل نشده است گفت: سامانه ثبت نام به صورت سیستمی به وزارت بهداشت متصل بود و افراد واکسینه نشده، پذیرش نشده و نتوانستند به مرحله بعدی ثبت نام بروند.

محمدی‌فر با اشاره به اعزام زائران از طریق مرز مهران، اظهار کرد: مرز زمینی برای اعزام زائران بسته بود اما تعدادی از افراد مانند تُجار، مهندسین، تکنسین‌ها و غیره که در عراق فعالیت دارند و به صورت معمول از مرز تردد می‌کنند با تعدادی از زائران به مرز مهران مراجعه کردند؛ دولت عراق نیز اجازه باز شدن مرز را نمی‌داد.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته این دسته از افراد توانستند از مرز عبور کنند اما بازگشایی مرز به صورت موقت بود تا مشکل ایجاد شده در پایانه مرتفع شود. تعداد دیگری از زائران که نتوانستند از مرز عبور کنند فاقد ویزا و گذرنامه بودند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: توصیه می‌کنم مردم برای عزیمت به عراق به مرز مراجعه نکنند ضمن اینکه دیگر به مراسم راه پیمایی اربعین نمی‌رسند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس