کد خبر 1277513
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
توقف تولید قطعات اپل و تسلا در چین

بسیاری از تأمین کنندگان قطعات اپل و تسلا در چین تولید خود را متوقف کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بسیاری از تولیدکنندگان قطعات مورد نیاز دو شرکت اپل و تسلا خطوط تولید خود در برخی کارخانه‌های چین را متوقف کردند تا با قوانین جدید مصرف انرژی در  این کشور همگام شوند. این مسئله چرخه تأمین قطعات الکترونیکی را در فصل پیک فروش این قطعات با مشکل مواجه خواهد کرد.

از آنجا که چین با کمبود عرضه زغال سنگ مواجه است و از طرف دیگر در حال محدود کردن استانداردها آلایندگی است در بسیاری از مناطق این کشور فعالیتهای صنعتی با هدف پایین آمدن مصرف نیورکاهش یافته است.

برخی کارشناسان می‌گویند این مسئله بر رشد اقتصادی این کشور اثرگذار باشد.

به عنوان مثال، شرکت یونی میکرون که تولیدکننده قطعات مورد نیاز اپل است ساعات پایانی شب گذشته اعلام کرد که سه خط تولیدش تا روز ۳۰ سپتامبر تعطیل شده‌اند. این اقدام با هدف همراهی با سیاست دولت محلی در محدود کردن عرضه و مصرف برق انجام شده است.

شرکت اسون تایوان نیز طی بیانیه‌ای گفته که فعالیتش را در شهر کانشان متوقف کرده است. شرکت کنکرفت که برای گوشی‌های اپل استیکر می‌زند نیز گفته که به مدت پنج روز تولیدش را متوقف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    چین مثل یک پروانه است که از پیله اش داره خارج میشه. تا حدی در تکنولوژی پیشرفت کرده که امروز داره در صنعت سمیکونداکتور ها یا نیمه هادی ها قدم برمیداره یعنی جایی که فقط غرب درش قدرت داره و حایی که شوروی حتی در خوابش هم رسیدن بهش رو نمیدید. البته کاری هم از دست آمریکا و بقیه غربی ها ساخته نیست و باید بنشینند و تماشا کنند. مگر اینکه یک جنگ جهانی تمام عیار راه بندازن که در اون صورت موجودیت خودشون هم در خطر خواهد بود چون دیگه مثل جنگ جهانی دوم نیست دست کسی به امریکا نرسه
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    حالی به حولی!!! ازین به بعد آیفون با قطعات ساخت ساحل عاج و موریتانی مونتاژ در گاوداریهای هند و نپال تقدیم شما مشتریان عزیز می‌گردد!!! خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس