کد خبر 1277649
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۵
حرکت کاروان نظامی ترکیه به سوی شمال غرب سوریه

شبکه خبری المیادین دوشنبه شب گزارش داد که یک کاروان نظامی ترکیه‌ای به سوی ادلب و اطراف آن در شمال غرب سوریه حرکت کرده است.

به گزارش مشرق، المیادین اعلام کرد که این کاروان از گذرگاه "کفرلوسین" به سوی ادلب حرکت کرده است.

حرکت کاروان نظامی ترکیه به اطراف ادلب ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که فیصل المقداد وزیر امورخارجه سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خروج فوری نظامیان غیر قانونی از خاک کشورش شده است.

المقداد که در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، افزود: هر گونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، غیر قانونی است و نقض فاحش حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: اشغال اراضی سوریه و سرقت منابع ملت ما باید فورا و بدون قید و شرط پایان یابد.

المقداد درباره حمایت‌های ترکیه از تروریستها گفت: نظام ترکیه همچنان به حمایت از تروریسم در ادلب ادامه می‌دهد و آن را به مخزن تروریستهای خارجی تبدیل کرده است.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    23 3
    پول مردم ایران جان مردم ایران خرج اسد شد وروسیه و ترکیه برنده وایران تحقیر شد هرروز اسرائیل میزنه تو سر نیروهای ایرانی و سر باران ما فقط شعار پوچ دادن بلداند
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 4
    اینبار ممکه بشار دمشقو از دست بده مواظب باش بشاری اشتباه گاشینیانو مرتکب نشی به ماشالله مشالله گفتن اینا نناز دیدی که سر ارمنیها چیا اومد
  • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 9
    میدونی چرا چون ایران حامی مردم مظلوم فلسطین هست مظلومان هم همیشع تنهان ولی ترکیه شده مزدور اسرائیل تو زمین اسرائیل بازی میکنه ترکیه برنده نیست بلکه خواسته های اسرائیل وامریکارو انجام میده
    • علی DE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 2
      نفع خود ترکیه اگه با فرمان آمریکا باشه بازم خوبه. میخای مثل ایران منزوی و بدبخت باشن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس