مقایسه تویوتا کرولا Xli 1.8 با کیا سراتو + فیلم

مشخصات فنی تویوتا کرولا Xli ۱.۸ و کیا سراتو در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش مشرق، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا کرولا Xli ۱.۸ و کیا سراتو است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی تویوتا کرولا:

تویوتا کرولا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تویوتا کرولا Xli 1.8 با کیا سراتو + فیلم
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

مقایسه تویوتا کرولا Xli 1.8 با کیا سراتو + فیلم

از جمله امکانات این خودرو می توان به شیشه بالابر برقی مجهز به عملکرد بازگشت اتوماتیک شیشه در سمت راننده - شیشه‌ها با لایه ضد UV - برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم - آینه‌های بغل برقی، تاشو، همرنگ بدنه - فرمان چهار پره چرمی به همراه دکمه‌های کنترل سیستم صوتی - مجهز به سرعت سنج - تنظیم زاویه نور چراغ جلو (بالا و پایین) دستی - کولر اتوماتیک - تجهیزات قابل سفارش: کروز کنترل - صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو - سقف کشویی شیشه‌ای - رینگ اسپرت - بال عقب - چراغ مه‌شکن جلو - سنسور پارک عقب اشاره کرد. 

مقایسه تویوتا کرولا Xli 1.8 با کیا سراتو + فیلم

معرفی کیا سراتو:

کیا سراتو، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تویوتا کرولا Xli 1.8 با کیا سراتو + فیلم

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۷ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۲ لیتر است.

مقایسه تویوتا کرولا Xli 1.8 با کیا سراتو + فیلم

از جمله امکانات این خودرو می توان به کنترل سیستم صوتی روی فرمان- سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) - شیشه‌های ضد اشعه - پشت آمپر فلورسنتی - سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ‌ها - سنسور پارک عقب با نمایشگر - کروز کنترل اتوماتیک - سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارتر اشاره کرد.

مقایسه تویوتا کرولا Xli 1.8 با کیا سراتو + فیلم

خودرو

تویوتا کرولا Xli ۱.۸ کیا سراتو

کشور سازنده

ژاپن
کره جنوبی

سال (طراحی)

۲۰۰۸ ۲۰۱۰

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۷۹۴سی سی ۱۹۹۸سی سی

حداکثر قدرت

۱۳۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۵۴ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۷۰ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه ۱۹۵ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۴ دنده خودکار ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۱.۹ ثانیه ۱۰ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۵ کیلومتر در ساعت ۱۹۷ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۲۱۵ کیلوگرم ۱۳۵۰ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۵۴۰ طول - ۱۷۶۰ عرض - ۱۴۶۵ ارتفاع ۴۵۲۹ طول - ۱۷۷۵ عرض - ۱۴۶۱ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۵۹۸ میلیمتر ۲۶۴۹ میلیمتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۵۰ لیتر ۵۲ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴ یورو ۴

ترمز و پایداری

ABS-EBD ABS - EBD - BAS - ESC

کیسه هوا

دو عدد کیسه هوا کیسه هوای راننده - سرنشین جلو - جانبی - پرده‏ای - مجموعا ۶ کیسه هوا

سیستم صوتی

سیستم صوتی CD به همراه ۶ بلندگو سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP۳ - رابط USB و iPod
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عباس IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    24 1
    سلام و خسته نباشی خدمت برادرهای مشرقی، خیلی عالی بود ولی حیف که بکارمون نمی‌یاد جز اینکه آه از نهادمون برآید، شما باید مطلبی بزنید که مقایسه پراید 132 با 141 رو به مخاطب بگه یا سایر فرغون‌های سایپا و ایران‌خودرو را...
    • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      7 0
      ای گفتی ..شیر مادر ونان پدر حلالت.. .حسرت حسرت..
  • مهدی NL ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 1
    میشه مقایسه تشت حموم با پراید یا لگن پلاستیکی رو با ساینا هم بذارید . ممنون
  • DE ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 2
    مقایسه تویوتا کرولال Xli ۱.۸ با کیا سراته .پراید یادتون رفت ...بدون حضور پررنگ پراید این مقایسه قبول نیست . هردو در مقابل پراید کم میارن. ...گربه شیر است در گرفتن موش لیک موش است در مصاف پلنگ . خخخ.قدیمها حدود نیم قرن پیش مجله دانشمند این نوع مقایسه ها را میآورد ولی سایت باارزش مشرق خودش دست کمی از مجلات علمی نداره.
  • حسین IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    خبرگذاری مشرق خواهشا این چیز ها را نگذار ، ما در حسرت یه پژو پارس موندیم .،ماشینی که ۳۵ سال پیش فرانسه از رده خارجش کرده است .
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 1
    متأسفانه در فرهنگ ما، همه جا حرف زدن و اظهار فضل کردن ضروری شده. نمونه‌اش نظرات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس