واردات واکسن کرونا به بیش از ۶۰ میلیون دز رسید

انتظار می‌رفت با ورود ده‌ها میلیون دوز واکسن کرونا به کشور، شاهد سرعت گرفتن روند واکسیناسیون جمعیت هدف باشیم، اما آمارهای وزارت بهداشت این را نشان نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، با نگاهی به آمار روزانه وزارت بهداشت از تزریق واکسن کرونا در کشور، متوجه روند نزولی واکسیناسیون می‌شویم. به طوری که آمار تزریق واکسن در روز یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ که با ۲۴ ساعت فاصله اعلام می‌شود، نشان داد که فقط ۹۹۱ هزار و ۸۰۱ دوز واکسن کووید ۱۹ تزریق شده است.

فروکش روند واکسیناسیون در این روزها که گزارش‌ها نشان می‌دهد با وفور واکسن مواجه هستیم، قدری نگران کننده است.

ببینید:

فیلم/ شتاب رشد اقتصادی در سایه گسترش واکسیناسیون

این در حالی است که پیک پنجم را با سختی بسیار زیاد پشت سر گذاشتیم و حالا برای اینکه درگیر پیک ششم کرونا نشویم، واکسن بهترین حربه است.

روند کاهش مرگ و میر روزانه بیماری کرونا در کشور پس از عبور از قله خیز پنجم بیماری مشهود بوده به گونه‌ای که مرگ و میر جدید روزانه در ۱۶ استان کشور، در روز یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ کمتر از ۵ نفر بود که یکی از عمده‌ترین دلایل آن در کنار فداکاری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت، تسریع در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا است.

اکثر این استان‌ها از استان‌هایی بوده‌اند که سن واکسیناسیون در آنها تا قبل از برداشتن محدودیت سنی، کمتر از سایر نقاط کشور بوده و یا درصد پوشش واکسیناسیون در آنها مناسب بوده است.
استان‌های کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونا نداشته‌اند.

در استان‌های یزد، ایلام، سمنان و سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته، فقط یک مورد مرگ و میر کرونایی ثبت شده است.

استان‌های مرکزی، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در این بازه زمانی، هر کدام فقط دو مورد مرگ و میر کووید ۱۹ داشته‌اند.

در استان‌های همدان، اردبیل و زنجان در شبانه روز گذشته، سه مورد مرگ و میر کرونایی ثبت شده است.

همچنین در استان خراسان شمالی، ۴ مورد و در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری، ۵ مورد مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ ثبت شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا روز یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰، بیش از ۳۶ میلیون و ۳۰۳ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده بودند و این در حالی است که ۱۵ میلیون و ۶۴۶ هزار نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۱ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۸۳ دوز رسید.

در همین حال، آمارهای مسئولان گمرک کشور نشان می‌دهد که تا کنون بیش از ۷۰ میلیون دوز واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت شده است. یعنی شاهد ذخیره ۲۰ میلیونی واکسن هستیم و این نکته قابل قبولی است که با کمبود واکسن مواجه نیستیم. اما، اینکه چرا مراکز واکسیناسیون شلوغ نیست و چرا آمار تزریق واکسن پایین آمده است، سوالی است که مسئولان وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند.

روز گذشته بود که مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در واکنش به حرف و حدیث‌هایی که پیرامون مخالفت با تزریق واکسن در فضای شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ورود هر واکسنی به زنجیره واکسیناسیون کشور منوط به طی مراحل و اخذ مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت است و در حال حاضر نیز به جز موارد مصرفی فعلی در زنجیره واکسیناسیون، واکسن دیگری وارد کشور نشده است. لذا، از تمامی هم وطنان که مطابق گروه‌های سنی اعلامی، مشمول دریافت واکسن هستند، درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ایجاد موج جدید بیماری، در سریع‌ترین زمان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و واکسیناسیون خود را به هیچ عنوان به تأخیر نیاندازند.

اتخاذ تصمیمات مربوط به واکسیناسیون گروه‌های جمعیتی در ایران صرفاً بر اساس نظرات تخصصی کمیته‌های علمی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و مبتنی بر تصمیم و دخالت هیچ ارگان و نهاد خارجی نیست. پایش مستمر وضعیت ایمنی و عوارض واکسن‌ها صرفاً برای تأمین و تضمین سلامت مردم صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان اطلاعاتی در این زمینه در اختیار نهادهای خارجی قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

اخیراً و به دنبال شبهاتی که پیرامون واکسیناسیون کودکان بالای ۱۲ سال مطرح شد، صحبت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بازگو شده است که می‌خواهند مردم را از رفتن به مراکز واکسیناسیون منع کنند. آمار روزهای اخیر وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون هم نشان می‌دهد که سرعت واکسیناسیون کم شده و متأسفانه روند تزریق به زیر یک میلیون دوز در روز رسیده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    27 31
    اصفهان دوز دوم برکت نیست. همه رو نگه داشتید واسه تهرانی ها. بابا ایران فقط تهران نیست. این هزار بار. دِ همین کارها رو میکنین که ملت مهاجرت میکنن به تهران
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      11 7
      حرف مفت نزن عامو، به خونواده ما هم به اسم ایرانی، چینی زدن، تازه تو تهران هم هستیم، شایعه چرا درست میکنی :|
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      9 1
      بیا مازندران ساری و بهشهر برکت دوز اول و دوم بزن خیلی راحت
    • FR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      10 10
      با خیال راحت به عنوان یه تهرانی بهت می‌گم که مردم تهران هیچ تمایلی به زدن برکت نشون ندادن. برکت کلاً تولیدش کم هست. الان فقط سینوفارم هست همه جا. حتی کسانی که دوز اول رو آسترازنیکا زدن مدت‌ها هست منتظر دوز دوم هستند
    • عبدالله مومن IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      9 2
      واکسن برکت با آن که خواهان زیادی دارد. نیست . حتی در کلان شهری مثل مشهد. ما باید چکار کنیم ؟!
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 9
      واکسن برندبازی نیست اولین واکسن استفاده کنید
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 1
      امان از بی ادبی.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 15
    کجا واکسن هست الان سه هفته ست میخوام از طریق سامانه تو رشت نوبت بگیرم تمام مراکز فاقد ظرفیت خالیه، کدوم مرکز خالی از جمعیت هست بی زحمت آدرس بده.
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      شهرهای اطراف رشت رو انتخاب کنید و بعد در همان روزی که نوبت گرفتید در شهر رشت تزریق کنید. من همین کار را کردم در شهر ساری
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    22 10
    من واکسن نمی زنم و تاوانش را هم می دهم اما اگر واکسن بزنم وزارت بهداشت تاوانش را می دهد؟
    • تندیس IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      10 10
      اگه تو واکسن نزنی و مبتلا بشی اونوقت عده دیگری از جمله خانواده شریف جنابعالی هم باید هزینه واکسن نزدن تو را بدهند جنابعالی نباید به این امر راضی بشی !
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      8 7
      تو اگه واکسن نزنی تاوانش رو تنها خودت نمیدی، بلکه تاوانش رو دیگرانی میدن که تو مبتلاشون خواهی کرد. میلیونها نفر واکسن زدن و زنده هستن. هممون در بچگی واکسن زدیم و هیچ طوریمون نشده. پس دیگه چه مرگمونه که در مقابل واکسن زدن جبهه میگیریم؟؟
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      8 15
      وقتی بعد از اعلام قرنطینه هوشمند نتونستی بدون کارت واکسن آب بخوری ایندفعه نمیای دیگه گنده لاتی کنی و جو سازی کنی.
    • mohamad IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 9
      یک نوع ادم احمق تویی خودت مهم نیستی دیگران رو مبتلا میکنی
    • على IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      5 8
      كاش تاوانش رو ميشد فقط خودت بدى! شما واكسيناسيون عمومى رو نابود ميكنى، و نكته ى دوم اينه كه چند ميليارد آدم تو دنيا از انواع مختلف واكسن تزريق كردن، يعنى موضوع عوارض واكسن فقط به ذهن تو يك نفر رسيده!؟ يعنى اونايى كه واكسن زدن اينو نميفهميدن!؟
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      11 5
      پنج نفر تاکنون به من پاسخ داده اند اما هیچ کس جواب نداد که اگر واکسن بزنم وزارت بهداشت تاوانش را می دهد؟ تاوان این ها که بر اثر واکسن مرده اند یا بیمار شده اند را چه کسی می دهد.
    • على IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      8 8
      خوب منگل خان خودت يه بار ديگه جملتو بخون، همه با تيكه اول جملت مشكل داشتن، تاوانش رو خودت فقط نميدى! بعدش هم هيچ دارويى بدون عوارض نيست حتى استامينفون، تو امريكاش هم كسى همچين تضمينى نداده
    • نويد DE ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      4 6
      جوابت اينه كه نه، مثل همه كشورهاى دنيا اين واكسن ها تاييديه WHO دارن و اينكه نميتونى تو يه كشتى بشينى و بگى فقط دارم زير خودم رو سوراخ ميكنم و به كسى ربطى نداره دوستانى كه زدن براى احترام به همنوعاشون اين كارو كردن، همه ميدونيم عوارضى هم داره
  • زهرا IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    7 8
    لطفاواکسن برکت دوزاول ودوم به اصفهان بدیدمن میخوام دوزاول بزنم برکت نیست
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها نجف آباد احتمالا هست
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    22 14
    مردم اینقدر مرگ و میر از واکسن در اطرافیانشون دیده اند و در عین حال سانسور غیر اخلاقی عوارض واکسن را مشاهده کرده اند که بزودی کسی واکسن نخواهد زد
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      7 5
      مدرک معتبر از این اتهامت داری اگر داری ارائه کن وگرنه ...بگیردر ضمن امسال در تیرانا واکسن آنفولانزا نیست مواظب خودت باش
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 4
    برکت، پاستور و دیگر هیچ متاسفانه سوم بالینی فخرا در شهر های دیگر نیامده
  • حاج علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    13 16
    من واکسن نمیزنم
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 0
      پس بمیر دورازجام
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    10 13
    بهترین راهکار پولی شدن واکسن برای کسانیست که به موقع واکسن نمیزنن،و اگر کسی کرونا بگیره درحالیکه میتونسته واکسن بزنه و نزده هزینه هاش نیمه آزاد محاسبه بشه
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      10 2
      کاش همونطور که انتظار دارید واکسن نزده ها در صورت نزدن واکسن، هزینه واکسن شونو بدن.. نهادی هم مسئولیت عوا رص احتمالی زدن بعد واکسن رو متقبل میشد
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 4
    من و خانواده به دفعات مراجعه کردیم چیزی جز سینوفارم و برکت نداشتن
    • ho3ein021 IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      3 4
      مگر قرار بود چیز دیگه ای تزریق کنند؟؟
    • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 2
      یه عده عقده غربگرایی دارن.
  • تندیس IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 2
    واکسن های دپو شده تاریخ انقضاء داره و بعد قابل تزریق نیست از طرفی نگهداری انها تابع شرایط خاصی است که هزینه بر است . اینکه واکسن دپو شده اما متقاضی کم است این یک زنگ خطر برای کشور است . یعنی عده ای نمیخواهند واکسینه بشوند و تا 70% مردم واکسینه نشوند زنجیره انتقال قطع نخواهد شد پس دولت باید تمهیداتی را اتخاذ کند تا بقیه افرادی که تاکنون واکسن نزده اند به این مهم اقدام کنند
  • تندیس IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 5
    واکسن های دپو شده تاریخ انقضاء داره و بعد قابل تزریق نیست از طرفی نگهداری انها تابع شرایط خاصی است که هزینه بر است . اینکه واکسن دپو شده اما متقاضی کم است این یک زنگ خطر برای کشور است . یعنی عده ای نمیخواهند واکسینه بشوند و تا 70% مردم واکسینه نشوند زنجیره انتقال قطع نخواهد شد پس دولت باید تمهیداتی را اتخاذ کند تا بقیه افرادی که تاکنون واکسن نزده اند به این مهم اقدام کنند
  • DE ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    10 11
    تا وقتی جلوی تاجرمسلک های طب اسلامی رو نگیرید که دائم و بی وقفه مردم رو از واکسن میترسونن تا شیاف گل بنفشه خودشون فروش بره، نتیجه همینه.
    • وجدان بیدار IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      5 12
      با سلام. واکسن زدن مقام معظم رهبری فصل الخطابه. ان شاء الله با همت و همکاری آحاد جامعه،همه ی مردم واکسینه بشن تا این ویروس منحوس محو بشه و زندگی به روال عادی برگرده. آمین
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 3
      طب اسلامی نداریم، طب سنتیه
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    8 10
    قرنطینه هوشمند اعلام کنید و تمام کارها رو مشروط بر واگسیناسیون کنند این دفعه درست میشه. بعضی وقت ها که منفعت عمومی در کاره برای مبارزه با جهل باید به زور متوسل شد
  • على IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    7 13
    بايد كسانى كه واكسن نميزنن رو از ساده ترين كارهاى اجتماعى حتى عمليات بانكى منع كرد چون باعث عدم تاثير گذارى واكسيناسيون عمومى ميشه و اين اصلا يك شوخى نيست! زندگى همه مردم از اين ويروس مختل شده، چقدر مردم عزيزاشونو از دست دادن!
    • سینا DE ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      3 1
      چقدر مردم عزیزانشون رو با واکسن از دست میدهند چرا این شکلی به قضیه نگاه نمیکنید؟ بدن خودمه اختیارشو دارم. بمیرم هم چیزی که ندونم چیه وارد بدنم نمیکنم
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 2
    بايد بالاي ٨٠ درصد واكسينه شن چون اكثرا سينوفارم دريافت كردن ٧٠ درصد مربوط به تزريق واكسنهاي امريكايي وانگليسيست دكتر ناجي فرمودن
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    11 4
    قراره واکسن زدن جلوی مرگ و میر رو بگیره، روی ابتلای افراد تاثیر نداره یعنی کسیکه واکسن زده ممکنه مبتلا بشه ولی احتمال مرگش خیلی میاد پایین!!!!! اونیکه واکسن میزنه چه اثری داره خب نمیخاد بزنه!!! هرکسی دوس داره بره واکسن بزنه با بقیه چیکار داره
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 3
    قراره واکسن زدن جلوی مرگ و میر رو بگیره، روی ابتلای افراد تاثیر نداره یعنی کسیکه واکسن زده ممکنه مبتلا بشه ولی احتمال مرگش خیلی میاد پایین!!!!! اونیکه واکسن میزنه چه اثری داره خب نمیخاد بزنه!!! هرکسی دوس داره بره واکسن بزنه با بقیه چیکار داره
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 2
    منتظر سوبرناپلاس یا پاستوکووک هستم. جو الکی ندین
  • سید۲ IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اعلام این خبر توسط مشرق در حالی است که با مراجعه به پایگاه ثبت نام نوبت واکسن با اعلامیه ای مواجه میشویم که "" در حال حاضر تمامی مراکز تزریق واکسن در تهران پر شده و باید در شهرهای مجاور تهران واکسینه شوید . "" تناقضی که وجود دارد کاملا واضح است . بنده دو روز مدام جهت ثبت نام دوز دوم به سایت سلامت مراجعه کردم و محلی برای تزریق دوز دوم واکسن در تهران پیدا نشد . !!!
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 2
    باید کسانی که واکسن نمی زنند یارانه آنها قطع شود و از دریافت کلیه خدمات دولتی محروم شوند، حتی کارت بانکی آنها هم مسدود شود. آنوقت می بینید چه ازدحامی در مراکز به وجود می آید.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    با تهدید کاری درست نمیشه ،بجای تهدید مردم رو تشویق به واکسن زدن کنید ،با روشنگری وگفتن مزایای واکسن زدن
  • ع درویش IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 6
    من و همسرم و دوتا دخترهام که 13و 4سال سن دارن ، سی روز پیش تو فصله زمانی 48ساعت و با شروع از کوچکترین عضو خانواده با تب شدید ، به کرونا دچار شدیم . خیلی سخت بود . تمام یک خانواده با حال بد ، کسی نبود یه لیوان اب بده دستمون و پول کافی واسه خرید کردن اینترنتی کالاها نداشتیم ، برای دکتر و تست کرونا که متاسفانه تست کرونا هم پولی شده و مبلغ سیصد هزارتومان برای هر نفر بود ، پول کافی برای همممون نبود و فقط تونستیم دختر کوچیک رو تب داشت ازمون میگرفت رو دکتر ببریم و با هزار زور و زحمت تونستیم یه دونه سرم و امپولهاش رو تهیه کنیم و بزنیم تا تبش بیاد پایین ، همون شب هم بقیه مون تب کردیم و هیچ پول و ... برای دکتر نبود . خانمم هم دکتر نرفت فقط تونست بره سیصد تومن بدیم تا تست کرونا بگیرن و ثبت کنیم چون شاغله . قرنطینه رو تا بیست یک روز کامل اجرا کردیم و چه روزگار بدی ، هیچ کس نبود یه لیوان اب بده بهمون ، هویج هر روز باید پنج کیلو میگرفتیم تا نفری یک لیوان بخوریم ، با قیمت سی هزارتومن ، روز دوم دیگه نتونستیم و ....... پدرمون دراومد . هر روز این بیماری عوضی یک جور خودشو نشون میده ، تو اون مدت مریضی یک روز نبود که با روز قبلمون حالمون شبیه باشه . سرفه میکردیم از سینه درد نبود ، حالت خفگی و کمبود اکسیژن بود که بدنمون تلاش میکرد کمبود اکسیژن رو با سرفه کردنمون جبران کنه . تا صبح خانمم همینجوری سرفه میکرد و منم اظطراب و ترس تموم جونم رو میگرفت . نه پولی ، توانی ، نه ....... خدایا چی بود این . به والله خیلی سخت بود با حال خرابم بشینم نگاه کنم عزیزانم دارم تلف میشن و من بخاطر بی پولی نمیتونستم کاری کنم . داشتم دیوونه میشدم . مگه میشه کنار پونزده ملیون ادم زندگی کنی و انقدر احساس بی کسی و ننهایی کنی؟ اومدم بپرسم ما کی باید واکسن بزنیم ؟ یاد اون روزها افتادم دوباره ناخودااگاه تجربم رو نوشتم براتون تا در کنارش منم بتونم با گریه هام خودم رو سبک کنم .
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 1
      چقدر کثیفی با این داستان من در آوردیت
  • رضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    کجا واکسن هست الان یک هفته است می خواهم پسرم رو تو سایت ثبت نام کنم میگه ظرفیت پره
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      من 2-3 هفته پیش واکسن زدم. تو شیراز هم میگفت ظرفیت تکمیل است، بدون نوبت گرفتن رفتم مرکز نزدیک خونه مون. خلوت بود، همه هم بدون نوبت اومده بودن. فقط 5دقیقه معطل شدیم.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    سیامک اطلسی واکسن زده بود یا خیر ؟
  • احمد هستم دانش آموخته طب مدرن و هاریسون IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 0
    پزشکان و وزارت بهداشت گفتند واکسن فقط برای دو ماه ایمنی میده.. واکسن برای سویه ها و جهش های بعدی اثری نداره .. واسه چی واکسن میزنید؟؟ میتونید کمی فکر کنید. .. الان جهش بعدی بیاد و واکسنش که به کسی تزریق نشده میخواهید چیکار کنید؟؟ با زدن واکسن فقط در برابر سویه هایی که تا حالا بوده ایمن میشید .. سویه های دیگه واکسن خودش را داره.. تا کی میخواهید هی واکسن بزنید.. لطفا عاقل باشید.‌ ایمنی خودتان را بالا ببرید تا محتاج هیچ واکسن یا گل و گیاهی نشید توی هیچ صفحه ای از کتاب پزشکی نیامده که میشه ویروس های آنفولانزا را با واکسن پی در پی کنترل کرد... این واکسن‌ها آزمایشی است.. تا پنج سال دیگه معلوم میشه چه عوارضی داره ..
    • هم میهن IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      درود بر شما، سخنتان درست است
  • محمدحافظ RO ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    توقع دارید مردم چشم و گوش خود را بر فوتی ها و عوارض واکسن ببندند و به سمت مراکز واکسیناسیون سرازیر شوند نه مردم ما باهوش تر از چیزی هستند که شما فکر می کنید در ضمن در هیچ کجای دنیا واکسیناسیون گسترده سبب نشده که کرونا کنترل شود پس با این حرف ها مبنی بر کنترل کرونا و قطع زنجیره کرونا از طریق واکسیناسیون مردم را گول نزنید اگر راست می گویید یک کشور را نام ببرید که واقعا توانسته باشد بوسیله واکسیناسیون گسترده کرونا را کنترل کند یکی از پیشگامان واکسیناسیون در جهان اسرائیل است که با وجود دو دز به سراغ دز سوم و چهارم رفته است اما همچنان در بحران کرونا دست و پا می زند. در آخر واکسیناسیون راه خروج ما از کرونا نیست.
  • قاسمم IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    من واکسن نمیزنم و تویی که واکسن میزنی که نباید نگران باشی چون بدنت بقول وزارت بهداشت ایمن شده کاش بیدار بشید و عوارض وحشتناک و کشته های ناشی از عوارض کرونا رو گزارش کنید
  • عبدالمهدی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    راهش اینه که چند تا از سران مخالفین واکسن رو تو تلویزیون دعوت کنند، تو برنامه زنده به هم بحث کنند، مردم می بینند و تصمیم می گیرند
  • مریم IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    واکسن فقط برای پر کردن جیب یه عده سازنده ووارد کننده هاست که مافیایی هستن برای خودشون خودتون رو قربانی آدم های طمعکار که ارزشی برای جان انسانها قائل نیستن نکنید تا سه سال آینده همه ی کسانی که واکسن زدن مثل برگ خزان از بین میرن این گفته ی دانشمندان زیادی در سراسر دنیاست که متاسفانه سانسور میشه توروخدا واکسن نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس