قربانیان کرونا در جهان چگونه از مرز ۵ میلیون نفر گذشت؟

آمارهای جهانی نشان می‎دهند که شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از رقم ۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش مشرق، آمارهای رویترز نشان می‎دهند تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در سراسر جهان از مرز ۵ میلیون نفر فراتر رفت این در حالی است که افراد واکسینه نشده به ویژه در معرض سویه بسیار خطرناک دلتا قرار دارند.

این سویه اختلافات گسترده‌ای را در میزان واکسیناسیون بین کشورهای فقیر و ثروتمند و نتیجه تردید در تزریق واکسن در برخی از کشورهای غربی نشان داده است.

بر اساس گزارش و آمارهای پایگاه «آر ورلو این دیتا»، بیش از نیمی از جمعیت جهان هنوز دستکم یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت نکرده‎اند.

بیشتر بخوانید:

عبور شمار مبتلایان به کرونا از ۲۳۵ میلیون نفر +جدول

براساس تجزیه و تحلیل رویترز، بیش از یک سال طول کشید تا مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ۲.۵ میلیون نفر برسد؛ این در حالی است که ۲.۵ میلیون مرگ بعدی تنها در ۲۳۶ روز ثبت شد.

بیش از نیمی از مرگ و میرهای جهانی گزارش شده به طور متوسط در ۷ روز در آمریکا، روسیه، برزیل، مکزیک و هند بوده است.

به طور متوسط روزانه ۸ هزار مورد مرگ در سراسر جهان طی هفته گذشته، یا به عبارتی دیگر حدود ۵ مورد مرگ در هر دقیقه گزارش شده است؛ با این حال، نرخ مرگ و میر جهانی در هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

در روزهای اخیر تمرکز بیشتری بر تامین واکسن کشورهای فقیرتر گذاشته شده است، جایی که بسیاری از مردم هنوز نخستین دوز را دریافت نکرده‎اند و این در حالی است که کشورهای ثروتمند شروع به تزریق دوز سوم، یا تقویتی واکسن کووید-۱۹ کرده‌‎اند.

آمار مرگ و میر در آمریکا، که نشر اطلاعات غلط در موضوع واکسن باعث شده حدود یک سوم مردم از تزریق واکسن خودداری کنند، در روز جمعه از ۷۰۰ هزار نفر گذشت؛ این میزان بالاترین تلفات در میان همه کشورهاست.

روسیه روز جمعه، ۸۸۷ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرد، که بالاترین آمار مرگ و میر یک روزه از زمان شروع همه گیری و چهارمین روز متوالی است که این رکورد را ثبت کرده است.

تجزیه و تحلیل رویترز همچنین نشان می‎دهد، آمریکای جنوبی به عنوان یک منطقه دارای بالاترین آمار مرگ و میر در جهان است که ۲۱ درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده را شامل می‌شود و پس از آن آمریکای شمالی و اروپای شرقی بیش از ۱۴ درصد از کل مرگ و میرها را از آن خود کرده‎اند.

با این حال، هند که یکی از نخستین کشورهایی است که با سویه دلتا مواجه شد، با شروع کارزار واکسیناسیون از ۴ هزار مورد مرگ و میر روزانه به کمتر از ۳۰۰ نفر در روز رسیده است.

همچنین حدود ۴۷ درصد از افراد واجد شرایط هند نخستین دوز واکسن را دریافت کرده‎اند و مقام‎های این کشور می‎گویند طی هفته گذشته حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن به طور روزانه تزریق شده است.

سویه دلتای ویروس کووید-۱۹ اکنون گونه غالب در سراسر جهان است و در ۱۸۷ کشور از ۱۹۴ کشور عضو سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس