کرونا در آمریکا به اندازه همه‌گیری آنفولانزا در ۱۰۰ سال پیش قربانی گرفته است

یافته‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد که با وجود امکانات متنوع پزشکی، شیوع کرونا تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته و با حدنصاب شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال‌های دور برابری می‌کند.

 به گزارش مشرق، یافته‌های جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر ۶۷۵ هزار نفر در امریکا جانشان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

این میزان مرگ و میز به اندازه تلفات ناشی از همه گیری آنفولانزای اسپانیایی در آمریکا بین سال‌های  ۱۹۱۸-۱۹۱۹ است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» جمعیت ایالات متحده در یک قرن پیش تنها یک سوم جمعیت امروز بود و شیوع آنفولانزا  در آن برهه بخش وسیعی از  جمعیت این کشور را کشت. اما بحران شیوع کرونا باوجود پیشرفت‌های باورنکردنی در دانش علمی از آن زمان تاکنون به دلیل عدم استفاده حداکثری از واکسن‌های موجود به همان اندازه یک فاجعه بزرگ است.

«هوارد مارکل»، مورخ پزشکی از دانشگاه «میشیگان» در مورد فرصت واکسیناسیون همه واجدین شرایط  در آمریکا تاکنون گفت: «گروه‌های بزرگی از جامعه آمریکا و بدتر از آن، سران آنها از واکسن زدن طفره می‌روند.»

بر اساس این گزارش، کاخ سفید  ابتدا پیش بینی می‌کرد که با رعایت فصله گذاری اجتماعی، ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید -۱۹ کشته شوند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به اشتباه پیش بینی می‌کرد که ویروس کرونا به سادگی از بین می‌رود.

این در حالی است که بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، مرگ و میر در بهار ۲۰۲۰ با موج بزرگتری از مرگ در زمستان سال قبل‌تر پیشی گرفت و رکورد مرگ ۴۱۹۷ نفر در یک روز را در ۱۳ ژانویه را برجای گذاشت. از زمانیکه «جو بایدن» رئیس جمهور شد، تزریق واکسن به کاهش شمار مرگ و میر کمک کرد، اگرچه به دلیل گسترش نسویه دلتا در ماه اوت دوباره  مرگ و میر صعود کرد.

در انتهای این گزارش آمده است، آمار واقعی کشته شدگان ممکن است بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد و ممکم است مانند همه‌گیری قبلی برآورد شده است. همچنین مانند آنفولانزای ۱۹۱۸-۱۹۱۹، ویروس کرونا ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود. دانشمندان امیدوارند با تقویت ایمنی بدن انسان از طریق واکسیناسیون وعفونت مکرر، این بیماری خفیف شود.

 آنفلوانزای اسپانیایی بیماری  مرگبار غیرمنتظره‌ای بود که خلال بهار ۱۹۱۸ تا تابستان ۱۹۱۹، ۵۰۰ میلیون نفر یک ‌سوم مردم جهان در سراسر جهان را مبتلا کرد و به گفته پژوهشگران، بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون انسان جان خود را از دست دادند که بیشتر از ‌شمار قربانیان مستقیم جنگ جهانی اول است. شمار مرگ و میر در آنفلوانزای اسپانیایی به شکل غیرمنتظره‌ای در جوانان بیشتر بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس