کد خبر 1277844
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
ایراد اصلی تیم ملی فوتسال از دید ملی پوش سابق/وقتی پایتخت تیم ندارد یعنی فاجعه

دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال باید با مشورت با یکرنگی و یکدلی از همه بزرگان فوتسال بخواهد که در توسعه این ورزش کمک کنند.

به گزارش مشرق، رضا ناصری در مورد حذف تیم ملی فوتسال ایران از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی اظهار داشت:  شب گذشته در بازی مقابل قزاقستان عیار تیم ملی به طور کلی مشخص شد. البته همه بازیکنان تیم و کادر فنی تمام سعی و تلاش خود را کردند اما خوشبختانه و یا متأسفانه تیم ملی از راهیابی به مرحله نیمه نهایی  جام جهانی بازماند.

وی افزود: ساختار دفاعی تیم ایران از ابتدای مسابقات ضعیف بود و باید همه ما قبول کنیم که در خط دفاع ضعف داشتیم. در تورنمنت سنگینی مثل جام جهانی بازیکنان باید آماده هر گونه درگیری  فیزکی ، تاکتیکی باشند، اما تیم ملی ایران در تمامی نیمه‌های دوم بازی های خود را از لحاظ فیزیک و بدنی از دست داد. این نشان دهنده میانگین سنی بازیکنان بود در طول این مسابقات در نیمه‌های اول پیروز، در نیمه‌های دوم بازنده بودیم. البته نه از نظر نتیجه، از نظر صلابت  فیزیکی و جسمی بازیکنان.

بیشتر بخوانید:

سقوط فوتسال ایران در رنکینگ پس از حذف

دروازه بان سابق تیم ملی ادامه داد: من اگر حرفی می‌زنم از روی دلسوزی است. نه به دنبال جایگاهی در تیم ملی بوده‌ام و هستم، بلکه تنها به عنوان یک دلسوز که سال‌های سال در این رشته فعالیت داشتم حرفم را می‌زنم. در طول مسابقات ما فقط از بازیکنان باتجربه استفاده کردیم که این کار از لحاظ تاکتیکی  با سایر تیم‌ها متفاوت بود. تیم ملی باید تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها باشد و تیم ما در طول این مسابقات فقط از باتجربه‌های خود استفاده کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع جام جهانی ما قرعه خوبی داشتیم و به راحتی می‌توانستیم تا مرحله فینال صعود کنیم. همه چیز دست خودمان بود اما متأسفانه نشد. به نظر من فدراسیون باید کار جدیدی در فوتسال کند و پیشنهاد می‌دهم تمام رده‌های مختلف تیم ملی را چه بزرگسالان، چه امید و چه زیر ۲۰ سال را دوباره شکل دهیم. این موضوع خیلی بد است که ما از پیشکسوتان‌مان استفاده نمی‌کنیم، اما این بار فدراسیون با مشورت و یکرنگی و یکدلی از همه بزرگان فوتسال بخواهد که در توسعه این ورزش فعال باشند، اما یک فاجعه‌ای که در حال حاضر سال‌هاست در فوتسال رخ داده و بارها تکرار کرده‌ام، پایتخت تیم ندارد و این یک فاجعه بزرگ برای فوتسال ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    پایتخت تیم نداره اینهم یکی از ریشه های فوتسال امروز ماست .‌ ماه رمضان باعث میشد استعدادها لااقل در سیما دیده شوند ونتایجش راهم دیدیم . بهترین روش فعال کردن استانهای کشور است چراکه در مسابقات استعداد ها کشف میشوند . من یه بارگفتم دروازه بانی دیدم که همان روز اول میتونست در تیم ملی بازی کنه اما او در خرم آباد مرکز استان ما تیم هم نداشت ! سالنی را کرایه کرده بودند و اوهم بود وجالب اینکه بازی با پاش البته به سبک و سیاق دیگه ای از همین گلرقزاق بهتر بود . شکی نیست خوانندگان مشرق هرکدام چنین استعدادهایی را دیده اند . فوتسال شده چندتیم نامدار اما مثلاً اگر پشتکار بیرانوند نبود او چطور شناخته میشد ؟ حیف از این همه استعداد ! بنظر من استعدادها ذاتی میفهمند و به تکنیک‌ها مسلط میشن و غلطه ما صبرکنیم بازیکنی در تیم ملی رشد بیشتری کنه ! این بازی هم مثل ریاضیات یا هنر رشته ای است که باید فهم شود و نخبه ها غالبا میبنند تکرار میکنند ، مسلط میشوند و همه چیز در ذهن‌شان بادیدن و یادگیری سریع تکنیکهایی مثل استپها - انواع دریبل _ فهم محیط ودرک بازی وهمبازی ، شوتها سریع متمایز میشوند . باید مثل برزیل به استعدادها ارج و ارزش داد . در مدیریت باید قوانین حکم کنند و باتعویض های مدیریتی که روی اصول وتحارب وتحصیلات و موفقیتها انتخاب شدند صورت مسئله پاک نشود . ما در والیبال وتقریبا بسکتبال اینکارراکردیم ونتیجه اش را داریم . قبل ازاین تقریبا همه کارشناسان و گزارشگران میگفتند ما ایرانیها در بازیهای دست جمعی ضعیف هستیم الان هنوز کارشناس و گزارشگر هستند !!!!!؟؟؟؟؟
  • سیروس IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام بر همگی دوستان سه عامل اصلی باعث شکست تیم ملی بود 1ضعف بدنی و عدم بدنسازی مناسب تیم که در تمام بازیها در نیمه دوم دچار مشکل بدنی میشدن اصلا بدن بچه ها آماده نبود 2 ایران از نظر هماهنگی تیمی مشکل داشت و اصلا تیم درست باهم هماهنگ نبودند و از نظر دفاع تیمی دقت کنید بعضی موقع ها بعضی هاشون مثل فوتبال توپ برمیداشت تکی میخواست حمله کنه و چند نفر تریپل بزنه این که فوتسال نیست 3ضعف در کادر فنی و سرمربیگری شما دقت کنید در تمام بازیها یکنواخت بازی میکردیم به مشکل که می‌خوردیم اصلا برنامه نداشتیم فقط خلاقیت بازیکنان بود مشخص بود انگار سرمربی با بازیکنان رو درواسی داشت مخصوصا بزرگای تیم اصلا ابهت نداشت من توی تمام بازیها دقت کردم اصلا چهار کلمه صحبت نمی‌کرد کنار زمین فقط منتظر بود بازیکنان بازی در بیارند و چون بدن ها آماده نبود از بازیکنان کاری برنیومد نتیجه گیری واقعا حیف شد با این تیم میشد قهرمان جهان شد درکل با تمامی این حرفا اگر بچه ها از نظر بدنی خوب بدنسازی میشدن می‌تونستن با تجربه ای که داشتن بازی ها رو در بیارن البته خودشون چون سر مربی در حد این بازیکنان نبود ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس